3rd graders become scientists

How do the scientists work? How do they test their hypothesis? The 3rd graders have the answer… After talking about the scientific method and learning how they work, we became scientists for a day!

Observing, asking, forming hypothesis, experimenting and coming to a conclusion… We followed all these steps to do our experiment.

What will happen if we mix a little milk, food coloring and a drop of liquid soap?

Les classes ja tenen nom

Igual que el curs passat, els grups de Cicle Mitjà hem posat nom a les classes i també hem triat noms de pintors coneguts.

Prèviament hem fet una pluja d’idees i una aportació, per part dels alumnes, de diferents imatges i materials sobre diversos pintors. A poc a poc s’han anat acotant les preferències i finalment els pintors escollits han estat els següents:

. 3rA: PABLO PICASSO.

. 3rB: KEITH HARING.

. 4tA: PIET MONDRIAN.

. 4tB: SALVADOR DALÍ.

El pintor triat per cada classe serà un Projecte de treball que es desenvoluparà al llarg de tot el curs. En el qual es treballaran diferents aspectes: biografia, època històrica, estil pictòric, evolució de l’obra… però sobretot intentarem endinsar-nos en el món de la seva pintura mitjançant treballs plàstics adequats, que anirem intercalant amb els Tallers d’expressió artística que també fem a Cicle Mitjà.

Intentarem fer alguna visita, si és possible, per conèixer millor aquests pintors.

Els nens i nenes de 3r aniran al Museu Picasso i a veure un mural de Keith Haring que hi ha al barri del Raval.

Els nens i nenes de 4t està per decidir.

Anirem adjuntant imatges de diferents moments de treball i produccions que els alumnes vagin fent.

Els tallers al Cicle Mitjà

Enguany a Cicle Mitjà s’han organitzat tallers per a treballar l’expressió artística i plàstica.
Les tardes dels dilluns disposem de cinc professors, el tutor de 3rA i les tutores de 3rB, 4tA i 4tB, i l’Almudena, per la qual cosa podem fer cinc tallers de 20 alumnes cadascun.
A cada taller hi van cinc alumnes de cada classe, de manera que tots els nens i nenes del cicle es podran interrelacionar.
Cada taller tindrà quatre sessions, que s’han distribuit al llarg de tot el curs, dos el primer trimestre, dos el segon trimestre i una el tercer trimestre. Entre taller i taller hem deixat una sessió per altres activitats plàstiques. Per tant els alumnes faran cinc tallers al llarg del curs.
Els tallers són:
. Pintura. El fa l’Almudena. Es treballaran diferents tècniques pictòriques.
. Dansa. El fa en Dani. Aprendran diferents danses populars.
. Volum. El fa la Laia. Prepararan un material que els permetrà fer diferents modelatges.
. Experimentem amb diferents materials. El fa la Tere. Com indica el seu nom es treballaran diferents tècniques i materials.
. Paper. El fa la Neus. Es treballaran diferents maneres de plegar, retallar, enrotllar… el paper.
Les sessions que portem, i que en podeu veure una pinzellada en les imatges adjuntes, han estat gratificants. Resulta molt positiva la relació que s’estableix entre alumnes de diferents nivells i classes. Tant a nivel de coneixences com a nivell cooperatiu.
A mesura que es vagin desenvolupant les sessions anirem adjuntant imatges, tant del treball com dels resultats finals.

 

 

El Cicle Mitjà hem celebrat els nostres Jocs Olímpics

El Cicle Mitjà, com la resta d’alumnes de l’escola, hem celebrat els nostres Jocs Olímpics particulars. Dintre del projecte transversal que aquest curs hem dedicat a l’olimpisme, i entre moltes altres activitats, hem fet una gran competició esportiva.
El dia 31 de maig vam venir a l’escola vestits d’una manera una mica especial. Ens havíem dividit tots els alumnes del cicle en 5 grups. En tots els grups hi havia alumnes de 3r i de 4t. Cada grup es distingia pel seu color de samarreta: blau, blanc/negre, verd, groc i vermell. Així que hi havia quelcom d’especial i colorista en la nostra indumentària.
Aquests grups els vam fer per ordenar i organitzar la nostra participació en les diferents proves de la competició.
Les proves van ser: cursa de velocitat, salt d’alçada, cursa de resistència, llançament de martell i salt de longitud.
A les 9 del matí uns grups van anar al pati i uns altres al poliesportiu. Nosaltres fèiem la prova que ens corresponia a cada grup i els mestres controlaven els cronòmetres, mesuraven els salts i els llançaments i feien de jutges. També ens cantaven les marques que nosaltres anàvem apuntant en la nostra fitxa personal que recollia les diferents marques de cadascuna de les proves. I així vam anar rotant i passat per totes les proves. Vam haver de treballar dur per poder acabar al final del matí.
Acabades les proves es va fer el buidat dels resultats i van quedar clars els diferents guanyadors. Va haver-hi premis per a tothom. Els primers van tenir medalla i la resta una fantàstica piruleta. L’entrega dels premis la vam fer en una cerimònia que vam celebrar al gimnàs la mateixa tarda del dia de les proves.
Ha estat una experiència molt maca que ha posat la guinda al pastís d’aquest monogràfic sobre els Jocs Olímpics que hem estudiat i conegut durant aquest curs i del que tantes i tantes coses hem après.

El Cicle Mitjà al Canal Olímpic

Després de tot un curs de recerca i d’investigació sobre els Jocs Olímpics, després de l’espectacular cerimònia d’obertura dels Jocs del Jujol, de quina millor manera podíem acomiadar-nos? El 27 de maig, pales, rems i arcs a la motxilla per conquerir el Canal Olímpic  de Catalunya!

Les activitats van començar pels volts de les 10. Mentre els nens i les nenes de 3r afinava punteria i es convertien en l’enveja del senyor Tell, a 4t descobrien què era un K-2 i solcaven les aigües del canal. Després, les tornes van canviar: a 4t eren arquers i a 3r a remar! Que bé va anar la remulladeta amb la calor que feia!

Eixuts i amb roba neta, vam recórrer a peu els 1200 metres del canal per a arribar a una pineda. Allà vam dinar, descansar, jugar i gaudir de l’espectacle de l’esquí aquàtic acrobàtic.

Cansats, però satisfets vam enfilar el camí de tornada. Aquella nit somniaríem amb el Canal de les Olimpíades.

[youtube]https://youtu.be/FkBxC8_pBHk[/youtube]

Els mapes de les seus olímpiques

Aquest curs hem fet moltes feines relacionades amb els Jocs Olímpics: hem estudiat l’origen a l’Antiga Grècia, hem descobert els símbols de l’olimpisme, hem conegut l’evolució dels esports, hem practicat alguns esports olímpics, hem visitat l’Anella Olímpica de Montjuïc… Però sens dubte, el que més feina ens ha portat i el que més ha engrescat a l’alumnat de 4t ha estat l’elaboració d’uns mapes interactius amb informació sobre les seus olímpiques de l’era moderna.

El Drive i el Maps ja no són secrets. Són unes eines més de l’aula que ens han permès treballar de manera col·laborativa. Després d’una bona recerca i tria d’informació, aquí teniu el resultat. Consulteu i remeneu els nostres mapes, la versió en català i la versió en anglès.

3r hem fet un raid atlètic a Montjuïc

Els nens i nenes de 3r curs el dia 20 d’abril vam anar a fer un RAID ATLÈTIC a l’estadi olímpic Lluís Companys de Montjuïc.
Hi havia moltes escoles. Nosaltres anàvem en dos grups i vam fer les proves següents:
– Cursa de 60 metres.
– Salt de longitud.
– Cursa amb cadira de rodes ( simulant els jocs paralímpics ).
– Cursa de resistència al voltant i dins de l’estadi. Uns 800 m.
– Exercicis d’estiraments.
– Exercicis d’escalfament.
Així mateix vam tenir l’oportunitat de veure tota la zona olímpica, doncs a més de a l’estadi, vam fer unes quantes proves fora, a l’espai que hi ha entre aquest i el Palau Sant Jordi, a la plaça Nemesis Punsati. També vam passar davant de les piscines Picornell.
Vam quedar impressionat per la torre de comunicacions de Calatrava.
Prèviament havíem preparat la sortida, tant a nivel gimnàstic com a nivell de coneixement dels espais en què aniríem a fer les proves.
L’experiència esportiva en aquesta zona olímpica, així com el treball fet a l’escola, ens ha permès fer-nos una idea del que van ser els Jocs Olímpics de Barcelona de l’any 1992.

4t a la Cursa d’Orientació de Montjuïc

Després de dibuixar plànols de l’aula, d’interpretar mapes i de fer proves d’orientació per l’escola ha arribat el dia: Avui hem participat a la Cursa d’Orientació. I per començar bé, no hi ha com agafar el metro i arribar a l’Estadi Olímpic passejant per les fonts de Montjuïc i el Palau Nacional.

En arribar a l’Estadi ens hem dividit en grups de 3 o 4 i amb un mapa i un xip, com a úniques eines, ens hem perdut per l’Anella Olímpica en busca de les fites. Al final tothom ho ha aconseguit!

Després de la cursa, sorpresa! Hem fet una volta per l’interior de l’INEF de Catalunya. Hem pogut veure les instal·lacions i a més a més ens han explicat que allà també es van fer proves durant els Jocs de Barcelona.

Per continuar amb la jornada, una passejada pels Jardins de Joan Brossa, una estona per dinar tranquils a l’ombra i per acabar, temps per jugar. Quins tobogans més divertits!

I a l’hora de tornar, segona sorpresa: Tornem amb el funicular.

Segur que aquesta nit tothom dormirà molt bé!

[youtube]https://youtu.be/egIHflboGRg[/youtube]

A 3r seguim treballant el nom de la classe: Miró i Van Gogh

Els nens i nenes de tercer continuem treballant en el projecte del nom de la classe i a les sessions de plàstica hem fet molts treballs al voltant dels nostres pintors escollits: Miró i Van Gogh.
Aquí teniu unes quantes fotografies que mostren com n’estem de divertits i concentrats mentre pintem … gairebé tal i com com ho feien aquests grans pintors!
En el cas de la classe de 3r A hem pintat una bonica tortuga amb aquarel·les i carbonet, recordant com ho va fer Joan Miró quan tenia la nostra edat.
En el cas de 3r B hem pintat uns girasols preciosos inspirant-nos en la famosa sèrie d’aquesta flor.

Tot preparat per als Jocs Florals 2016

Ja fa setmanes que se sent a l’ambient: olor a tinta, llapis i paper. Demà hi afegirem una mica d’emoció, unes poques roses i un bon grapat d’il·lusió. Arriben els Jocs Florals 2016 a l’escola i ja tenim ganes de felicitar-vos a tots.

Aquest any, com sempre, hem preparat poemes a 3r i textos narratius a 4t. Però tenim una gran novetat: les versions digitals. Mireu la nostra prestatgeria i remeneu i llegiu el que volgueu. Quin goig que fa!