Setmana Cultural

La setmana passada vam celebrar la Setmana Cultural. Enguany ha girat entorn a les llengües i el plurilingüisme. Les activitats que hem dut a terme estan emmarcades en la reivindicació del gimnàs per l’escola.

Com ja sabeu, l’Escola Splai, situada al barri de Porta de Barcelona, reclama des de 1986  la construcció d’un gimnàs i una sala polivalent pels alumnes i les seves famílies. D’altra banda, els veïns del barri de Porta lluiten per a construir un equipament pel barri en comptes de pisos als terrenys expropiats per una constructora, que s’ubiquen just al costat de l’escola i actualment es troben en un estat de degradació important.

Aquest projecte de comunicació integrat pretén que l’alumnat s’impliqui per resoldre les necessitats del barri i de l’escola mitjançant l’elaboració de textos i actuacions que explicitin les reivindicacions de les dues parts i arribin a les autoritats per tal que se li doni una millor funcionalitat a aquests terrenys.

Les activitats que hem fet aquesta setmana han sigut les següents:

• A llengua catalana hem treballat els rodolins: primer hem jugat a buscar rimes, també hem fet rodolins amb el nostre nom i finalment, per grups, hem fet un rodolí per demanar la sala polivalent.
  • A llengua castellana cada classe ha fet un poema reivindicatiu per demanar el gimnàs i hem treballat els hàbits saludables.
  • A llengua anglesa cada classe ha fet la seva pròpia cançó!

Aquí us deixem els àlbums de les fotografies:

LLENGUA CATALANA

LLENGUA CASTELLANA