Projecte de les plantes – 1r

A primer estem aprenent sobre les plantes. Ens hem fet diferents preguntes i les anem descobrint al llarg d’aquest projecte. Hem germinat llavors i hem après que “la paciència és la mare de la ciència”, ja que les plantes triguen uns dies en aparèixer. Cada dia observem els petits canvis i estem emocionats en veure com van creixent!

En una altra sessió hem anat al jardinet de l’escola per poder observar amb deteniment diferents tipus de plantes i fer-ne un dibuix al natural.

I en aquest últim àlbum podem veure la posada en comú de la informació que van trobar de cada planta medicinal. Vam començar a fer el mural però ha quedat a mig fer.

Esmorzar disfressat

Nyam! Quina bona pinta! Aquí teniu el recull de fotografies dels esmorzars ben originals i divertits de les nenes i els nens de 1r. Cliqueu a la foto per veure l’àlbum.

Rodolins 1r

Com vau veure a la Newsletter, a primer hem treballat els rodolins.

Per conèixer la rima, hem vist diferents exemples i després hem jugat a trobar parelles de paraules que rimen entre elles. Tot seguit, ens hem inventat rodolins amb aquestes parelles de paraules.

Vam aprofitar la sessió d’informàtica per escriure el rodolí inventat i fer-ne un dibuix amb el programa Paint. (El recull el posaré més endavant perquè estan al servidor de l’escola).

Ens hem divertit i han sortit uns rodolins ben graciosos! 😀

Si cliqueu a la imatge podreu veure fotografies del joc de parelles de rodolins.

EL BLUES A LES ESCOLES – Can Vedaguer

Gràcies al Centre Cívic de Can Verdaguer, el passat 8 de novembre, els nens i nenes de 2n vam poder gaudir d’aquest estil de música. Vam aprendre com la música ajudava a portar un ritme de treball, un ritme al resar,…etc. Vam picar de peus, cantar i ballar. Per una estona vam formar part de l’espectacle interactuant amb l’orquestra.

Veieu una mostra clicant sobre l’enllaç.

BLUES A LES ESCOLES – CC_Can Verdaguer

Amic invisible

Hola famílies, aquí us deixem un recull de les emocions que van viure els alumnes de Cicle Inicial al descobrir els seus amics i amigues invisibles.

Cliqueu a la foto per veure tot l’àlbum de 1r.

Apadrinament lector

Hem començat l’apadrinament lector! Vam conèixer els nostres padrins de lectura: els nens i les nenes de 6è. Vam signar un contracte entre padrins/es i fillols/es i vam fer la primera sessió. En vam sortir molt contents!! Els nostres padrins tenen molta paciència i en saben molt! Segur que ens ajudaran moltíssim!

(Cliqueu a la fotografia per veure tot l’àlbum)

Festa de la Tardor

El passat dia 31 d’octubre, els nens i nenes del cicle inicial vam celebrar la Festa de la Tardor gaudint d’un berenar compartit amb fruites del temps. Més tard vam recordar cançons populars i les vam ballar.

Ens ho vam passar d’allò més bé!

Si cliqueu a l’enllaç veureu una mostra i també gaudireu.

CELEBREM LA TARDOR

Llegendes de Barcelona

Bon dia famílies! Com ja sabeu, el passat 28 de novembre vam anar al centre de Barcelona per conèixer aquesta part de la ciutat i, a més a més, escoltar un seguit de llegendes. Vam comparar els carrers amb els del nostre barri i vam fer una agradable passejada.

Vam esmorzar a la Plaça Catalunya i allí vam conèixer les nostres guies, la Laia i la Sònia. Tot seguit, vam baixar per les Rambles on vam veure la Font de Canaletes, el rellotge del Teatre Poliorama, el mercat de la Boqueria, la Basílica de Santa Maria del Pi, la Casa dels Paraigües, el mosaic de Miró del terra i el Liceu. Vam continuar baixant per les Rambles fins arribar a la Plaça Reial, on ens van explicar la llegenda dels cascos de Mercuri d’uns fanals.

Així que ja ens vam endinsar al Barri Gòtic, que ens va sorprendre pels carrers tan estrets que té! Vam anar a la Plaça de Sant Felip Neri per demanar un desig a la font i vam veure el Museu del Calçat on hi ha uns lleons a la façana. Vam acabar a la Catedral de Barcelona! Finalment vam anar a dinar al Parc de Ciutadella.

Aquí us deixem el recull de fotografies de cada curs. Click a la foto 😉

Fotografies de 1r

Fotografies de 2n

La classe dels investigadors i les investigadores

Hola famílies! Com ja sabeu a primer som la classe dels investigadors i les investigadores. Aquí us deixem un recull de fotografies de l’observació directa i de l’experiment de la barreja de colors 😉

Els científics i les científiques de 2n Experimenten

Projecte nom de la classe.

Els nens i nenes de segon fan experiments.

Podeu veure-ho en questa petita mostra.