BIBLIOTECA ESCOLA DONES D’AIGUA
Si voleu veure tots els articles referents a la biblioteca cliqueu aquí.
![]() |
A l’escola seguim apostant per la qualitat d’aquest espai i recurs pedagògic i la importància que té la biblioteca escolar en el centre educatiu. És per això que mantenim la figura de la coordinació i, aquest curs, li hem buscat un espai horari per a coincidir amb la cap d’estudis.
També disposem d’una persona contractada per l’Ajuntament que ajuda amb tasques de catalogació i ordre de la biblioteca una hora i mitja a la setmana.
Per altra banda, seguim tenint un horari de préstec per a l’alumnat en horari lectiu: dilluns (alumnat de 1r a 3r) i dijous (alumnat de 4t a 6è) d’11.00 a 11.30 hores i, per les famílies, en general, en horari no lectiu: dimecres de 16.30 a 17.00 hores.
En les hores de préstec lectiu l’alumnat també pot fer deures o, simplement, estar-se llegint a la biblioteca.
La coordinadora, la primera setmana d’octubre, ha presentat al claustre una graella amb propostes d’activitats per potenciar la lectura a l’escola, a l’aula i a l’espai de la biblioteca que inclou activitats dirigides a la comunitat educativa. Aquest recull és part del document PLEC que s’aprovarà en claustre durant el primer trimestre.
La coordinadora de la biblioteca escolar és la Gemma Paus i Benzal i la persona que fa també tasques de catalogació i bibliotecària és la Cristina Roig.
Visita la Galeria de fotografies de la nostra Biblioteca
“Biblioteca nova, noves experiències”
El curs 2008/2009 amb el canvi de l’escola a un nou edifici, amb un espai propi per a la biblioteca/mediateca i gràcies a la dotació del projecte PunEdu per part del Departament d’ Ensenyament es va començar a posar en marxa la biblioteca a la nostra escola. “Biblioteca nova, noves experiències”, aquest va ser el nom del projecte amb el qual s’iniciava un nou camí on els objectius principals eren els de potenciar el gust per la lectura, aprendre i oferir oportunitats de crear i utilitzar la informació per adquirir i comprendre coneixements.
Per dur a terme el nostre somni ha estat necessari preveure les necessitats generals del centre educatiu per anar dissenyant un projecte adient que reflecteixi la seva filosofia, aspiracions i objectius. Aquest fet hasuposat un canvi qualitatiu posant a l’abast de tota la comunitat educativa aquella informació que pot necessitar per al desenvolupament de les seves tasques potenciant el foment de la lectura i creant un espai on l’alumnat puguin formar-se com a usuaris de la informació amb autonomia i anàlisi crítica.
Durant aquests anys hem viscut amb novetat i il·lusió la posada en marxa de certes activitats que s’han ofert des de la biblioteca com la Marató de contes per la Pau, xerrades sobre llibres amb diferents autors i il·lustradors, les paradetes d’intercanvis de contes, el concurs de la biblioteca, etc., que han inclòs aspectes tant culturals com educatius. Diverses activitats de foment de la lectura que gràcies a la implicació de professorat i alumnat amb la col·laboració de les famílies s’han pogut portar a terme per continuar en el nostre camí.
Des de l’entorn educatiu continuem creant, fomentant i incitant aquest desig per la lectura, tenint en compte que el desenvolupament d’aquesta actitud dependrà, en gran manera, de l’experiència del seu ensenyament i aprenentatge, així com, de les actituds emocionals que l’ infant o adolescent hagi construït en enfrontar-se amb els llibres o amb els textos.
Aquest curs seguim apostant per la qualitat d’aquest espai i recurs pedagògic i la importància que té la biblioteca escolar en el centre educatiu. La nostra intenció és poder donar un ús més plural a la biblioteca i per això hem ampliat el nostre horari d’obertura a les famílies.
De tot cor i amb el millor desig des de la biblioteca us convidem a fer partícips al nostre alumnat en un viatge meravellós : el de la lectura.
(…)No s’obtindran resultats de la lectura si no es proporciona a l’ infant el gust de les paraules. L’escola sola no ho pot fer. Tots sabem com el medi, en particular el medi familiar, genera una funció important en aquest domini (…) però és l’escola a qui correspon plantar les bases d’aquesta pràctica de la lectura. La biblioteca és el cor de l’escola.
Lionel Jospin
Comissió de la biblioteca (Escola Dones d’Aigua) curs 2012-13