NOTA INFORMATIVA A LES FAMÍLIES
El proper dijous 24 d’octubre hi ha convocada una vaga general de l’educació en tot l’Estat com a protesta per l’aprovació de la LOMCE, (llei Wert) una nova llei orgànica que estructura tot el sistema educatiu.
Com a virtut d’aquesta llei, cal destacar que ha aconseguit un consens extraordinari de tota la comunitat educativa, sindicats i partits polítics en contra de la seva aprovació. Només compta amb el suport del partit del govern de l’Estat.
És una llei que tots els grups parlamentaris han acordat derogar-la en quan el partit del govern perdi la majoria absoluta.
És una llei que ens retorna a un sistema escolar obsolet, que s’allunya dels models europeus, imposa una escola jerarquitzada i exclusiva. Generarà més diferències dintre de la societat i és un atac a la cohesió i la inclusió.
A Catalunya també volem manifestar la nostra oposició a la LEC que no afronta, tampoc, les necessitats del sistema educatiu, afavorint la privatització.
La plataforma reivindicativa acordada a Catalunya demana:
- Retirada de la LOMCE del parlament espanyol
- Aturada de l’aplicació de la LEC i retirada del decret de provisió i plantilles.
- Per uns pressupostos sense retallades: No a les retallades educatives i salarials, per la recuperació de les condicions laborals i la defensa dels nostres llocs de treball. Substitucions des del 1r dia. Contractacions exclusives de mitja jornada i sencera amb el salari corresponent.
- Per la defensa de la immersió lingüística i de la llengua catalana