Circular informativa inici de curs.

Benvolgudes famílies:

Un curs més us lliurem aquesta circular informativa perquè tingueu a mà totes aquelles informacions d’utilitat general.

Volem continuar en la línia d’una escola participativa, un lloc de trobada d’adults i infants on mestres, famílies i infants col·laborin.

Recordeu que al llarg del curs farem un simulacre d’evacuació del centre, tal com marca la normativa i tal com hem fet els darrers cursos. Per tal que sigui efectiu es realitzarà sense avisar prèviament.

És molt important, que si cal actualitzar algunes de les dades d’alumnes (adreces, telèfons, informacions sobre salut, modificacions familiars d’interès…) ens ho feu saber.

També és important que si els vostres fills o filles tenen alguna malaltia física o respiratòria crònica que dificulta o suposa un risc per a la realització d’exercici físic ho parleu amb el professorat d’educació física i aporteu els informes mèdics necessaris.

Us demanem per facilitar la seguretat del centre que us abstingueu d’entrar a l’escola fora d’hores. Si voleu qualsevol cosa adreceu-vos a consergeria.

Volem iniciar conjuntament amb l’AMPA un sistema de comunicació amb les famílies més àgil i econòmic evitant l’excés de circulars que es produeix en determinades èpoques del curs que moltes vegades fan que sigui un gest heroic el llegir tantes i tantes pàgines com s’arriben a acumular. Serà un any de prova i esperem que funcioni i es pugui portar a la pràctica.

Plantilla de professorat

Calendari escolar

 Reunions de principi de curs:

 P3                                2 d’octubre a les 17 hores

P4                                1 d’octubre a les 17 hores

P5                                23 de setembre a les 17 hores

1r. i 2n.                       25 de setembre a les 17 hores

3r i 4t.:                        30 de setembre a les 17 hores

5è i 6è:                        26 de setembre a les 17 hores

Menjador                    16 de setembre a les 17 hores

Pel bon funcionament de les reunions us preguem que no porteu els vostres fills i filles, ja que no podran ser atesos. En tot cas hi haurà servei de guarderia, excepte a la reunió de 5è i 6è, pagat per l’AMPA. Els nens i les nenes no podran entrar a la reunió per a què aquesta sigui àgil i profitosa.

Adquisició de material escolar i activitats complementàries

Us recordem que el pagament de l’aportació de les famílies per a l’adquisició de material i per a activitats complementàries s’ha de fer al compte corrent següent:

0081-1692-32-0001007504

 Banc Sabadell – Atlàntic.

(abans Banc Mare Nostrum, abans Caixa Penedès)

 La quantitat a ingressar serà 105 €. Ho podeu fer d’un sol cop de l’1 al 15 d’octubre, o bé en tres terminis de 35, de l’1 al 15 d’octubre, de l’1 al 15 de  febrer i de l’1 al 15 d’abril. Us recordem que amb aquesta quota pagueu tot el material escolar, les sortides i activitats complementàries i els dossiers d’aquelles assignatures que no disposen de llibre.

Es molt important que quan feu el pagament feu constar el nom del vostre fill o filla.

Si teniu alguna dificultat per fer els pagaments en aquestes dates o voleu qualsevol aclariment sobre el tema restem a la vostre disposició. La regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament oferta ajuts per a l’escolarització;

Aquelles famílies que acabat el termini no hagin fet efectives les seves aportacions no podran gaudir del material comú ni de les activitats complementàries organitzades per l’escola.

Instruccions per fer el pagament pel caixer automàtic

COLÒNIES

Tenim el convenciment de què les colònies han de seguir formant part de la programació anual del centre. Com sabeu la reducció de plantilles de professorat i de recursos per fer funcionar els centres fa encara més difícil cobrir unes activitats que requereixen més professorat del que és habitual a classe, com son les sortides i colònies.

Com ja sabeu les colònies són voluntàries per al professorat i no estan suficientment reconegudes a nivell laboral per l’administració. Tot i això, el claustre de l’escola continua veient la conveniència de les colònies. Ara bé, el realitzar-les també ha de suposar un compromís per part de les famílies. Si minva el nombre d’alumnat que va de colònies, i augmenta significativament el nombre d’alumnat que, no anant de colònies, assisteix en aquelles dates a l’escola, ens suposa un reajustament en la distribució del professorat que va de colònies i el que es queda al centre que no permet realitzar aquestes activitats amb els recursos de què disposem.

Per aquest motiu aquest curs serem molt rigorosos en els terminis donats per confirmar l’assistència a les colònies i si veiem que no hi ha una participació molt significativa, l’activitat no es realitzarà. Al consell escolar establirem ràtios mínimes de participació per nivells o cicles.

Estem absolutament convençuts i convençudes que l’ensenyament públic és un pilar fonamental en una societat democràtica i que la seva defensa ha d’implicar a tota la comunitat educativa.

SALUT

Hi ha un problema crònic que patim a la nostra societat i principalment a les escoles com són els polls. Us recordem que heu de prendre totes les mesures necessàries per controlar que els vostres fills i filles no en tinguin.

A la pàgina web del centre <Videos> teniu informació de totes les mesures que s’han de prendre per prevenir i per eliminar els polls i les llémenes.: “els polls els nostres animals de companyia”

Pel que fa a malalties infecto-contagioses ja sabeu que en cas que el vostre fill o filla estigui malalt o malalta ha de quedar-se a casa fins que s’hagi guarit completament.

En cas que el vostre fill o filla hagi de prendre un medicament, heu de buscar el millor horari perquè el pugueu administrar a casa vosaltres. En cas que sigui necessari que s’administri a l’escola, caldrà que signeu l’autorització de la família per administrar-ho i aporteu un informe mèdic on quedi reflectit quin medicament s’ha d’administrar, quina dosi i l’hora i els dies en què s’ha d’administrar. Aquest requisit és necessari per a TOT medicament. Entenem que hi ha medicaments que normalment administrem totes les famílies sense necessitat de recepta ni d’anar al metge (analgèsics, antifebrils, etc) però la normativa cada vegada és més restrictiva i ens ho impedeix. Us preguem no poseu als tutors ni a les tutores en el compromís de dir-vos que no podem fer-ho.

Autorització administració de medicaments

El següent document cal conservar-lo i lliurar-lo al mestre o la mestra tutora en cas que el vostre fill o filla hagi de prendre algun medicament a l’escola. Aquesta autorització haurà d’anar acompanyada sempre de la recepta mèdica o informe del metge on posi dosi i dies a administrar.

Comunicacions amb les famílies

Conjuntament des de l’Ampa i l’Escola us proposem una nova forma de comunicació que pensem que pot millorar en molts sentits la relació amb les famílies.

Es tracta de que les famílies que ho desitgin i així ho autoritzin amb el formulari adjunt, rebran els comunicats de l’Ampa i l’Escola per correu electrònic a les adreces que ens proporcioneu.

Com podeu veure, els avantatges són importants per a tothom:

–          No hi ha possibilitat de pèrdua o oblit en el lliurament del paper tradicional

–          La comunicació és immediata i directa.

–          Hi ha un important estalvi de temps de totes les persones que intervenien en les comunicacions per paper (mares i pares, personal administratiu, professorat, nenes i nens) i en el procés que comportava: impressió, fotocòpies, repartiment per classes, repartiment a nens, revisió de carpetes i motxilles.

–          Gran estalvi econòmic en paper, tinta i tònner d’impressores i fotocopiadores.

Per a les famílies que no vulguin o puguin que es comuniquem per correu electrònic, com alternativa, s’imprimiran els comunicats i es penjaran en un plafó a l’entrada principal i al porxo al costat de l’AMPA.

Recordar-vos que a la web de l’AMPA i la de l’Escola, podeu consultar totes les activitats i comunicacions previstes i realitzades.

One thought on “Circular informativa inici de curs.

  1. Judit (mare Gemma i Aran)

    bon dia. Si es segueixen les instruccions adjuntes per a fer el pagament del material/sortides , el caixer de St.Climent no permet fer el pagament. Potser soc la única que em trobo en aquesta situació però ahir ho vaig intentar diversos cops i no em dona la opció d’altres pagaments (la tarja que faig servir no és de Caixa Penedès és d’una altra entitat).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà