Ens venen a veure els mestres de les “agrupaciones escolares”

agrupaciones-0 

A primers de novembre ens van venir a visitar alguns mestres de les escoles de  Galícia i Cantabria amb les que hem fet i continuem fent projectes junts. Van venir el Jose, el Fran, la Maria, el Manuel, l’Óscar i l’altra Maria. Aquells dies l’escola estava plena de Maries.

Ells ens van ensenyar a jugar a jocs que nosaltres no coneixíem, ens van explicar un conte que mai havíem sentit, ens van explicar coses dels seus nens i de les seves escoles.

Varem parlar dels nous projectes que estem preparant amb ells, sobretot de la biodiversitat  i també els van ensenyar el què  estem fent ara nosaltres a la classe.

 agrupaciones-3

En aquestes fotos podeu veure com el Jan els explica com funciona  el  simulador de tsunamis que es va inventar i ens va portar a la classe. Altres nens l’ajuden a explicar-ho millor

 També ens podeu veure parlant amb el  Manuel. Com que al mes de Maig anirem nosaltres a Galícia, ells ens proposaven les coses que podrem fer allà.

 agrupaciones1

   

Per dir-los-hi adéu els hi vam ballar Thriler de Michael Jackson que ens havia ensenyat la Dessirée a música.

 agrupaciones41

 

Fem teatre en anglès

 

Aquest trimestre vam començar el curs reprenent un dels projectes de l’any passat: una obra de teatre.. S’han afegit els alumnes de 5è, i entre tots, hem confeccionat un text a mida dels que érem, fent una versió dels Tres porquets. A part de treballar el vocabulari bàsic que apareix en el conte original, vam veure el conte d’Una mà de contes, que es pot escoltar i llegar els subtítols en anglès.

Un cop teníem el text definitiu el vaig gravar amb l’Audacity perquè es poguessin aprendre els diàlegs més fàcilment. Després vam fer les caretes, cadascú la seva i les vam pintar. El problema el teníem amb la posada en escena. En un primer moment, quan encara feia bo, havíem pensat fer l’obra al bosc de l’escola….però a mesura que feia més fred vam dir que millor al menjador. Vam haver de refer el castell dels petits i inventar com podíem fer les tres cases dels porquets. A més a més, vam buscar per Internet imatges de diferents  ciutats per fer veure que anaven voltant pel món per buscar el millor lloc per instal·lar-se. Gràcies a la col·laboració de tots plegats, l’obra ens va sortir molt bé, estàvem molt orgullosos de la feina feta.

Maria Casanovas

Mestra d’anglès entre altres feines.

 

 

La densitat

Quan es plantejavem perquè el colorant no es barrejava molt ràpidament amb la llet el Jan va dir que creia que era perquè la llet era més densa que l’aigua del colorant.

Vam plantejar-nos que volia dir densitat. El Jan deia que era una cosa semblant a espessor. La llet és mes densa que l’aigua però la mel més que la llet, i la melmelada encara més.

Vam buscar que volia dir i vam trobar què: La densitat és  la quantitat de matèria que hi ha per unitat de volum.

Com és calcula la densitat d’un líquid?

Vam pesar diferents líquits posant-n’hi sempre la mateixa quantitat.

Aqui podeu veure com reculliem els resultats:

densi1

La primera columna és la tara, o sigui el que pesa el recipient. La segona el que pesa tot junt i la tercera el líquid. Vam  veure   que no tots pesen igual encara que siguin igual d’espessos.

densi91

densitat15densitat11densitat14

Què és dibuixar bé?

Hem parlat  què volia dir per nosaltres dibuixar bé, de com sabem que algú dibuixa bé i de si sempre s’ha pensat el matex.

– Què es per nosastres una cosa bonica?

– I quan diem què una cosa és precios?

Hem fet un debat a la classe sobre totes aquestes qüestions.

Després hem mirat el quadre de Las Meninas de Velazquez, de Picasso i d’altres autors. Hem parlat de  quina és agradava més a nosaltres però també  que volia representar cadascún dels artistes i perquè ho feia d’una manera i no d’una altra.

Hem vist que a alguns nens el agradava més un i altres un altre.

Després cadascú ha fet un treball artístic expressant el que ells tenien ganes en aquell moment, alguns s’ha inspirat en Les Meninas, altres no.

monquadres1monquadres2

Les espècies invasores, el mosquit tigre.

Alguns nens de la classe diuen que a Rellinars han vist algun mosquit tigre.

Ens preguntem si es veritat que han arribat al nostre poble, d’on van venir, com és que s’escampen tan rapidament i si podem fer alguna cosa perquè no s’escampin més.

Mirem un documental del QUE QUI COM.

Sabem que venen de l’Àsia, es creu que van arribar dins neumàtics, amb vaixell, camions o dins les canyes de bambú.

Veiem quins són les seus depredadors i com tot està relacionat.

Hem fet un quadre per entendre-ho millor.mosquits

Primers dies

Aquestes setmanes hem fet moltes coses.

Els grans estem fent un experiment amb  un drac,  no un drac de foc  sinó un drac que s’assembla  a una sargantana. La van trobar l’Óscar i l’Ian i l’Alex M.  Primer el volíem dissecar però com que es molt prim. L’hem posat al sol perquè s’assequi i després l’obrirem per veure l’esquelet..

Els petits han fet un castell de cartró molt bonic.

I els mitjans i els grans hem fet un experiment amb llet colorant i Fairy.

Primer vam posar la llet en un plat després unes gotes de colorant. Pensàvem que es barrejaria i no va passar així. Quan hi vam posar el Fairy el colorant va anar cap a la vora del plat. Vam investigar el perquè passava això. Pensem que el Fairy treu la grassa d’on esta concentrat el colorant amb la llet i per això la fa escampar. De títol li vam posar “Una batalla dins del plat

14-setembre-09-0061

14-setembre-09-008

14-setembre-09-0161

mapa-032mapa-033

Vam provar-ho amb colorant, oli i Fairy i no passava el mateix.

L’Àlex Muñoz ha portat una banya de cérvol que la va trobar al bosc. Volem investigar si podem saber quan anys tenia l’animal, demanarem ajuda a algun científic. Si ets científic o saps de banyes de cérvol i ens vols ajudar, ja ho saps.

Óscar i Àlex Muñoz

Pràctica matemàtica

Anima’t a practicar!!!!!

OPERACIONS AMB DECIMALS:    http://www.gobiernodecanarias.org/educacion/9/Usr/eltanque/todo_mate/openumdec/openumdec_p.html

 L’OCA DE LES MULTIPLICACIONS ( per practicar les taules)http://concurso.cnice.mec.es/cnice2006/material077/oca/portada_content.html

DE TOT I MÉS……. (fraccions, decimals, potències…..)http://www.xtec.cat/centres/a8027365/concurs/concursple/activitatmates.htm

 MATEMÀTIQUES  A l’EDU 365.cat

http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/index.htm