SANT JORDI

Hola, hola, hola…

Feia temps que ne posava res, oi?

Però ara he pogut “rascar” uns minutets i dedicar-vos-els.

Com ja sabeu, tota l’escola al complet està preparant la sardana curta “Marieta Cistellera” per poder fer una cloenda de la diada de Sant Jordi.

Segur que ens sortirà molt bé.

Us en poso un vídeo d’una versió amb harmòniques, flabiols i violins d’aquesta cançó. Com veureu la melodia és una mica diferent, la lletra diu Sant Isidre, en comptes de Sant Domingo, i la gent que balla fa una sardana diferent.

HAHAHAHAHA no us preocupeu! Això forma part de la cultura popular. Cada poble o persona se l’aprèn d’una manera i  desprès la traspasaa tal i com l’ha après. Cap problema! Així en creem més versions de la mateixa cançó. I totes són igual de vàlides.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/bxqvgbCShUI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquesta setmana escoltarem cançons de grups catalans i que canten en català. I no us penseu…tenen unes cançons molt boniques. Algunes han estat traduïdes al castellà i cantades per altres grups o cantants, comper exemple una cançó preciosa de SAU que es titula BOIG PER TU i que també la va cantar LUZ CASAL.

FELIÇ SANT JORDI 09

MySpace Flowers Glitter Graphics from SuperPimper.com
MySpace Flowers Glitter Graphics

2 thoughts on “SANT JORDI

1. DENISSE.

Hola Sandra soc la denisse amb tots els dies de festa que em tingut res mes ens em apres 3 o 4 cançons de la cantat . Es un lloc mol gran mo an dit els nens de sise i diguen que es molt guall espero que ens ho pasem molt bé.La cantata de l´ario i el dofi magrada molt hi han alguns que no li agrada la cantata. sort que aquet dilluns tenim musica ans podriem queda algun dia al pati aix seriem els mijos cantants de la cantata. donç deu i que pasis un bon diumengue.

2. Sandra

Hola, Denisse.
    M’alegra saber que t’agrada la cantata. És cert que hem tingut la mala sort de que molts dels dies de música ha estat festa o m’he posat malalta 🙁
    Però tinc una solució que posaré en marxa al mes de maig. Temps suficient perquè us aprengueu les cançons que ens falten. De moment vés repassant les cançons que ja sabem, de memòria, i tindrás feina guanyada. :)¨
    Aquesta cantata és xulíssima. a Mi també m’agrada moltíssim.
    Un petònas