The third level children make “magic boxes” in Art Class with “eggcups”. It’s very fun!!!
Estem tots aquí reunits per fer un minut de silenci per al Diego i l’Alan. El Diego era un nen d’11 anys que vivia a Madrid. L’Alan un noi de 17 anys de Barcelona. Aquest dos menors tenen una cosa en comú: van decidir suïcidar-se per culpa de l’assetjament escolar que patien a l’escola. Això va passar el 14 d’octubre en el cas del Diego i el 25 de desembre en el cas de l’Alan.
Aquests nens no volien anar a l’escola perquè hi havia companys i companyes que els tractaven amb crueltat. Amb tanta crueltat que van arribar a prendre la decisió d’acabar amb les seves vides.
L’assetjament escolar passa quan un grup de nens i/o nenes van en contra d’un sol nen o nena. Fan servir la seva força per: insultar-lo, deixar-lo de banda, fer-lo sentir malament, pegar-lo…
Hem d’obrir bé els ulls i si veiem que hi ha algun nen o nena que pateix demanar ajuda als adults. També hem de saber que no tenim dret a fer patir a ningú.
Tots som diferents però alhora iguals. Ningú és millor que ningú i no és just marginar a nens o nenes per com són, pel color de pell que tenen, per la seva religió, per la seva manera de vestir, pel seu aspecte físic o per la seva manera de ser.
Avui diem PROU A L’ASSETJAMENT ESCOLAR.
Alumnat de sisè, 22 de gener de 2016
Us volem explicar que a l’escola els alumnes de cinquè hem fet uns còmics en castellà. Cada nen n’ha fet un d’un tema diferent. També us volem explicar que cada còmic té un gomet groc amb un nombre. Ens agradaria demanar-vos la vostra col·laboració per a que en aquest concurs puguem donar un premi a…
També us volem proposar un joc d’endevinar. Sabeu qui ha fet el còmic nº4, nº16 i nº29?? Mireu i penseu a veure si ho endevineu!!
Veniu al passadís de 5è. Llegiu i mireu els còmics tan bonics que hem fet. Tingueu en compte que cada família pot deixar un comentari per persona al bloc de l’escola que donarà vots al còmic triat. Recordeu que només podeu votar una vegada i un vot per persona.
Animeu-vos a participar fins a finals de febrer i ajudeu-nos a triar els millors còmics. Moltes gràcies.
Alumnes de 5è
Els nens i nenes de tercer han estat treballant el cicle de l’aigua i han elaborat uns murals representatius, conjuntament amb un text descriptiu que us presentem a continuació:
El sol escalfa i evapora l’aigua de la superfície de mars, llacs i rius…
Aquest vapor d’aigua forma els núvols. Els núvols viatgen moguts pel vent i es van enlairant i refredant.
Llavors es produeixen les precipitacions que poden ser en forma de pluja, neu, calamarsa, pedra….
L’aigua de les precipitacions, formarà rius, llacs, regarà els boscos i la terra i part d’ella es filtrarà cap a l’interior i formarà les aigües subterrànies que sortiran a l’exterior en forma de fonts, pous, guèisers….
Finalment, l’aigua dels rius, llacs, llacunes etc… tornarà de nou al mar tancant i reiniciant de nou aquest cicle meravellós que permet que la vida flueixi sobre el nostre planeta.
ESTALVIAR AIGUA I FER-NE UN ÚS RESPONSABLE ÉS COSA DE TOTS!!!!!
Els nens i les nenes de primer hem anat a ballar i a cantar amb els avis i les àvies.
Què contents estem, hem passat junts una molt bona estona!
Cada divendres a la tarda, l’alumnat de quart i cinquè, participa en un taller de programació amb SCRATCH, amb la col.laboració d’una exalumna.
L’objectiu del projecte, iniciat el curs 14-15 a l’Escola Pau Claris, és contribuir a desenvolupar la creativitat i el pensament divergent des d’un model d’aprenentatge significatiu, basat en el plantejament de problemes i en el treball cooperatiu.
Amb l’scratch introduïm el nostre alumnat a un entorn de programació especialment dissenyat per a nens i joves. Encaixant instruccions com si fossin blocs d’un joc de construccions, petits i grans, creen les seves pròpies històries, videojocs, programen senzills robots…
Els nens i les nenes es plantegen reptes i utilitzen la programació amb scratch per assolir-los, treballant cooperativament. Es potencia tot el procés de resolució de problemes, el raonament lògic, el desenvolupament d’idees pròpies i de grup i la perseverança per obtenir un resultat final, així com l’autoavaluació del procés i del resultat
https://scratch.mit.edu/
Els nens i nenes de 2n i 4t, el dilluns van fer un taller d’hàbits saludables.
Les quatre activitats que van realitzar, entre balls i jocs, treballaven els eixos de l’alimentació, l’esport escolar, els valors i la salut.
Per acabar l’activitat van preparar unes broquetes de diferents fruites i se les van menjar. Qué bones!!!!
Manifest del CNIAC davant del dia Universal de la Infància de 2015.
En el primer aniversari de la Constitució del Consell Nacional dels Infants i Adolescents de Catalunya (CNIAC) i per commemorar el 26é aniversari de la Convenció dels drets de l’infant, els vocals i les vocals del CNIAC volem fer sentir la veu de tots els nens i nenes catalans i manifestar la nostra preocupació per moltes coses que estan passant als infants i adolescents de tot el món, en general, i de Catalunya, en particular.
Per començar, volem que es protegeixi als nens i nenes i adolescents que viuen a països on els seus drets no es tenen en compte o no són respectats i que han de treballar des de petits, o anar a la guerra o han de marxar del país i refugiar-se en altres, o no tenen escoles, ni medicaments, ni menjar, ni aigua.
La situació en la que viuen aquests nois i noies és injusta i no se la mereixen. Per aquest motiu s’ha de buscar una solució immediata. Aquests nens i nenes mereixen tenir una infància on poder jugar, estudiar, alimentar-se bé, créixer i ser feliços.
Aquí, a Catalunya, volem fer-nos sentir més. Per això animem a tots els ajuntaments a que creïn Consells d’infants i adolescents perquè tots i totes volem donar la nostra opinió i ser escoltats i valorats. La nostra opinió també compta i tenim molt bones idees.
Finalment, volem dir que des del CNIAC farem tant com puguem per fer saber tot el que els hi passa als nens i nenes i adolescents del món i per proposar millores pels infants i adolescents de Catalunya i si podem, de més enllà!
Tingues veu, veu de nen/a
Consell Nacional dels Infants i Adolescents de Catalunya
Aquest text és sobre el jihadisme i en record a les víctimes de París.
El jihadisme és un neologisme occidental utilitzat per a denominar a les branques més violentes i radicals de l’Islam polític, caracteritzades per la freqüent i brutal utilització del terrorisme en nom de la “guerra santa”, en nom d’Al.là.
Després de l’atemptat jihadista de divendres passat, crec que els han de parar els peus, perquè estan destrossant la bona convivència i la llibertat al món, i inciten a que la gent sigui racista amb tots els musulmans, quan la immensa majoria d’ells no hi tenen res a veure.
La cèl·lula terrorista del jihadisme utilitza la religió per matar o bé ferir a persones innocents perquè no comparteixen les seves creences, la seva religió.
Donen una mala imatge de la cultura musulmana, que en realitat és una cultura intel.ligent i bonica.
Fan que la gent d’Occident catalogui tots els musulmans de terroristes, quan només ho són ells. Igual que quan tothom deia que tots els Bascs eren terroristes, i només ho era un grup determinat de persones (ETA).
En resum, que estan aconseguint que tothom pensi que la cultura musulmana funciona a base d’amenaces i de terrorisme i no és veritat és una bonica cultura.
Elena – Sisè
El passat mes d’octubre els nens i nenes de tercer de l’escola, vam realitzar una sortida de medi per visitar i aprendre, sobre els arbres del nostre entorn.
Vam recollir mostres i vam realitzar una gimcana amb les monitores de Parcs i Jardins .
El resultat ha estat la incorporació de deu arbres nous per al seu estudi i reconeixement.
També la recollida de fulles ens ha permès guarnir les aules i passadissos amb motius tardorals que hem elaborat durant la classe de plàstica.De tot plegat us en deixem una petita mos
tra.