Cada divendres a la tarda, l’alumnat de quart i cinquè, participa en un taller de programació amb SCRATCH, amb la col.laboració d’una exalumna.
L’objectiu del projecte, iniciat el curs 14-15 a l’Escola Pau Claris, és contribuir a desenvolupar la creativitat i el pensament divergent des d’un model d’aprenentatge significatiu, basat en el plantejament de problemes i en el treball cooperatiu.
Amb l’scratch introduïm el nostre alumnat a un entorn de programació especialment dissenyat per a nens i joves. Encaixant instruccions com si fossin blocs d’un joc de construccions, petits i grans, creen les seves pròpies històries, videojocs, programen senzills robots…
Els nens i les nenes es plantegen reptes i utilitzen la programació amb scratch per assolir-los, treballant cooperativament. Es potencia tot el procés de resolució de problemes, el raonament lògic, el desenvolupament d’idees pròpies i de grup i la perseverança per obtenir un resultat final, així com l’autoavaluació del procés i del resultat
https://scratch.mit.edu/
Jo ho faig i es molt divertit!!!!
Em va agradar molt scratch !!