Tallers ciència – 2n –

Els nens i nenes de 2n durant la setmana de la ciència hem fet tallers amb diferents experiments que podeu veure a continuació:

Els colors de la llum.

Amb el material del laboratori de la caixa d’òptica hem muntat una pràctica per descompondre la llum. Per això hem utilitzat un focus de llum, una pantalla amb un orifici per fer passar un raig de llum, un prisma que faci refractar el raig i una pantalla blanca on es reflecteixin els diferents colors de l’arc de Sant Martí.

Hem preguntat si han vist mai l’arc de Sant Martí i per què es pensen que surt quan hi ha gotes d’aigua a l’atmosfera.

Hem fet el dibuix dels colors de la llum tal com els han vist.

– El pas del corrent elèctric.

Amb el material del laboratori del la caixa d’electricitat hem muntat  una pràctica per comprovar el pas del corrent elèctric. Hem necessitat un endoll, fil conductor, un transformador, una base per muntar circuits, un interruptor, un portalàmpades i una bombeta.

Hem explicat que utilitzem un transformador per no enrampar-nos i per no gastar piles que contaminen molt.

Hem comprovat què passa en accionar l’interruptor.

Ens hem preguntat per què es pensen que s’escalfa la bombeta.

El magnetisme

Juguem amb els imants:

– Hem fet moure objectes metàl·lics per un camí, arrossegats per un imant.

– Hem construït una brúixola casolana amb una agulla imantada, un tros de suro i un got d’aigua.

– Hem explicat el camp magnètic amb llimadures de ferro.

– Hem comprovat la repulsió dels pols idèntics i hem explicat que és el fonament dels motors elèctrics.

Aquest article ha estat publicat en Cicle Inicial. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Tallers ciència – 2n –

1. Retroenllaç: CEIP Mas Clarà » Setmana de la ciència