JA ÉS TEMPS DE CARNAVAL!

CarnestoltesEl Carnaval arriba altra vegada a la nostra escola i com en altres cursos seguirem una colla de consignes que ens donarà el Carnestoltes. Aquest dijous, el primer dia de les festes, el celebrarem fent una sortia al Grau, lloc on berenarem i on els pares i mares de l’AMPA ens prepararan uns gustosos entrepans de botifarra. I també serà el dia en què comencem a obeir les ordres del majestuós Carnestoltes portant un barret ben gran. Per als dies següents, i tenint en compte que dilluns és festa, ens ha fet aquestes propostes:

• El divendres, dia 28, cal portar llaços o fils de colors al cap.
  • El dimarts, dia 4, cal portar la cara ben decorada.
  • El dimecres dia 5 cal anar tots vestits de color negre i plorar perquè no tornarà fins l’any vinent.

ball pitotaUs recordem que a part de l’escola, al nostre poble se celebrarà diumenge la rua de Carnaval, amb carrosses i comparses. A més també hi podreu veure El ball dels Romeus, l’únic ball de Carnaval del Lluçanès que s’ha mantingut, i que ballen nois i noies de l’institut. Aquest ball també l’hem treballat a l’escola aquests dies. Hem mirat fotografies, un vídeo, i també pogut veure com eren unes xurriaques, aquest estri que fa servir el ballador del davant, el Pare Abat, per a senyalar els canvis que hi ha en la coreografia.

Aquest article ha estat publicat en activitats, festes, general, poble. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a JA ÉS TEMPS DE CARNAVAL!

1. gabi diu:

El Carnestoltes de l’Escola fa un somriure d’orella a orella perquè moltíssims nens, nenes i mestres han fes cas de les seves consignes. Barrets…, llaços al cap… i avui, les cares ben decorades… realment feien goig!!
    Llàstima que això ja s’acaba!! Snif, snif…