ASSISTIM A LA GRAVACIÓ D’UN PROGRAMA DE TELEVISIÓ

Aquest article ha estat escrit pels alumnes de 6è durant una sessió de TALLER DE TEXTOS a l’escola

gravacio1Dimecres 5 de febrer, des de TV3 ens van convidar a conèixer el funcionament d’un programa emès des de  l’exterior d’uns estudis de televisió i a assistir a una part de la gravació del programa “Divendres”. Vam estar molt contents de poder-hi anar ja que, per nosaltres, va ser tota una sorpresa!

Quan els alumnes de 5è i 6è vam arribar al passeig, una noia de TV3 ens va explicar tot allò que els feia falta per fer el programa: la unitat mòbil, els realitzadors (encarregats d’organitzar-ho tot i vetllar perquè tot quedi bé), el presentador (que s’ha desplaçar al lloc on fan el programa), les càmeres (totes elles ben diferents i col·locades en diferents espais), els focus (per tenir més bona il·luminació i evitar ombres), els micròfons…

Ens van explicar que el so s’amplifica gràcies als micròfons que fan que es pugui enregistrar amb molt bona qualitat i que se senti perfectament. El més gros estava cobert de pèl per evitar els soroll del vent.

gravacio2Després d’aquesta explicació, en grups de 4 o 5,  vam entrar al camió de realització.  Dins del camió hi podem trobar el centre de control de la imatge i una petita habitació per controlar el so. Aquesta cabina es troba aïllada per evitar que la persona encarregada es pugui desconcentrar amb els sorolls de l’exterior. A la sala de control hi ha quatre o cinc persones entre les quals un realitzador. Aquest era el que s’ocupava que tot rutllés i que no fallés res, en cas que alguna cosa no surti bé, és l’encarregat de solucionar-ho i de canviar les càmeres perquè el problema passi desapercebut.

gravacio3Tot seguit vam anar cap als jardins de Cal Bach a preparar el plató on s’havia de fer l’entrevista. En primer lloc van instal·lar un munt de cables. Després van posar les càmeres a punt. A continuació van engegar el focus i, finalment, va entrar el convidat: Josep Maria Miró. Un cop col·locats el presentador i el convidat van posar el públic al seu lloc que en aquest cas érem nosaltres. Van encendre unes estufes molt grosses i va aparèixer la càmera girafa per filmar-nos des de dalt. Al cap d’una estona va entrar el presentador, l’Espartac. Van encendre les càmeres i van començar a gravar. Davant del presentador i el convidat hi ha una televisió molt petita per veure les imatges emeses.

gravacio4Una mica abans de començar, l’Espartac va dir unes paraules perquè el Josep Maria Miró sabés què havia de fer. Al començar l’entrevista, el convidat va explicar unes quantes rutes urbanes per Prats de Lluçanès. Una de les rutes que va explicar va ser la que porta cap a Sant Sebastià, també una altra cap al Safareig i alguna que mostrava llocs antics de Prats (Cal Bernat, la Bonasort…). També ens va recomanar anar a Lluçà per veure l’església romànica i el seu bonic claustre. A més a més, va explicar que, de petit, li agradava molt anar a Sant Andreu de Llanars amb bicicleta. Per acabar, va dir que durant la seva infantesa i adolescència va viure a Prats però que després se’n va anar a Barcelona per estudiar i ja s’hi ha quedat a viure.

Després de la gravació vam conèixer a Josep Maria Miró que és un gran director de teatre nascut a Prats de Lluçanès. Amb ell ens vam fer una foto tots els nens i nenes de Cicle Superior de l’Escola Lluçanès.

foto josep maria

Després vam esperar davant del camió de maquillatge i vestuari on hi havia el presentador Espartac Peran. Quan va sortir es va fer una foto amb els nens de l’escola i una altra amb les mestres.

foto espartac

Trobem que hi ha molta diferència de veure l’Espartac a la televisió o en directe, és molt simpàtic.

Ha estat una molt bona experiència que hagi vingut TV3 a Prats de Lluçanès.

Després de l’entrevista vam buscar una mica d’informació sobre el Director de cinema.

La nostra experiència en imatges:

I així hem après que Josep Maria Miró Coromina va néixer a Prats de Lluçanès, Osona, l’any 1977 i que és un director de teatre català. Si voleu saber allò que hem escrit sobre la seva vida cliqueu sobre la pàgina 2.

Aquest article ha estat publicat en activitats, alumnes, Lluçanès, poble, sortides, Visites. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a ASSISTIM A LA GRAVACIÓ D’UN PROGRAMA DE TELEVISIÓ

1. Gabi diu:

M’encanta que aquesta oportunitat de conèixer la TV de ben a prop, no es quedi en un simple “hem sortit a la tele!”.
    Com a pare, he vist les activitats que els alumnes s’han fet al voltant d’aquesta sortida, que els ha donat una visió privilegiada del món de la televisió, i ara en veig part dels resultats al bloc.
    Potser algun d’aquests nois acabarà dedicant-se al periodisme!!
    Gabi.