EMOTIVA I HISTÒRICA CELEBRACIÓ DE LA DIADA DE SANTA ÀGATA (1714-2014)

Santa àgata

repiquem santa àgataEls alumnes dels dos centres educatius de primària de la localitat, al voltant de dos-cents cinquanta, hem participat avui 5 de febrer en una activitat a la plaça de l’església amb motiu de la celebració de Santa Àgata.

Amb el nom de REPIQUEM SANTA ÀGATA s’ha ofert una interpretació músico-rítmica creada per Roser Reixach en la que cada cicle tenia adjudicats uns ritmes amb diferents graus de dificultat. La composició estava dividida en quatre parts: en una primera cada grup ha tocat el seu ritme per separat i tot seguit ha començat una tanda de diàlegs per continuar amb una interpretació conjunta que ha finalitzat amb un toc general que ha anat disminuint d’intensitat i rapidesa.

campanaTambé s’ha llegit un text en record dels veïns de la vila que l’any 1714 van defensar el poble davant les tropes de Felip Vè. (Us l’adjuntem al final d’aquest article)

A continuació diferents representants dels cicles han pogut pujar al campanar a tocar les campanes.

Per a fer els ritmes s’han utilitzat torratges de fang que els mateixos alumnes havien pintat dies abans lliurement i que es feien sonar amb una cullereta metàl·lica. Cada cicle va fer els seus propis dissenys, amb resultats molt vistosos, i finalment s’hi va posar una corda com a suport.

Els darrers dies es van fer assajos per grups separats i també col·lectivament tot i que les dues escoles conjuntes no ens havíem trobat fins avui mateix.

IMATGES DE L’ACTIVITAT I DEL REPIC DE CAMPANES (cedides pels mateixos pares i mares de l’escola)

FOTOGRAFIES DE TOTS ELS ALUMNES DE L’ESCOLA AMB LES SEVES CAMPANES

ENTREVISTA A ROSER REIXACH A RÀDIO BERGA. Hi podeu accedir clicant sobre la imatge:

radio berga

VIDEO DE L’ACTIVITAT DE LA REPICADA (gravat i editat per l’Escola Lluçanès)

NOTÍCIA EMESA AL PROGRAMA 9TV EL MATEIX DIA 5 DE FEBRER

LA DIADA AMB ULLS DE NEN (Dibuixos dels alumnes de P4 i P5)

TEXT LLEGIT EN PÚBLIC PELS MATEIXOS ALUMNES DURANT LA CELEBRACIÓ DE LA DIADA:

Des de l’Escola volem felicitar a tots els alumnes i donar-vos les gràcies per acompanyar-nos en un dia tan especial

Aquest article ha estat publicat en activitats, alumnes, famílies, festes, Lluçanès, poble, sortides. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a EMOTIVA I HISTÒRICA CELEBRACIÓ DE LA DIADA DE SANTA ÀGATA (1714-2014)

1. Gabi diu:

Quina passada!!
    Vaig ser davant l’església i vaig sentir en directe l’actuació dels nens. De debò que va ser molt maca la tocada de campanes…bonica pel so… arriscada per la dificultat de que 250 nens toquin junts uns ritmes de percussió… i valenta pel simbolisme que representa el fet que els nens del poble toquin les campanes que ens avisen que, denou, s’acosta un perill per la nostra cultura i la nostra llengua.
    Gràcies Roser, i gràcies a totes les mestres que fan que els nostres nens coneguin i visquin la nostra història.