ELS ALUMNES DE SISÈ TAMBÉ ESCRIVIM AL DIARI

Aquest és l’article escrit pels alumnes de sisè i publicat al diari EL 9 NOU (cartes al director de la secció EL 9 +PETIT) el dijous 28 de març de 2013.

L’HORT DE L’ESCOLA LLUÇANÈS

La nostra escola és escola verda i, des de fa uns quants anys, tenim un hort ubicat al costat del pati i això ens permet poder-hi anar dos dies a la setmana a l’hora d’esbarjo.
Hi plantem moltes hortalisses i verdures i, fins i tot, hi tenim una parcel·la especial per fer experiments amb les plantes i les llavors i una caseta per guardar totes les eines i tot allò necessari per al manteniment.
Per mitjà de l’hort també aprenem a tenir cura del medi ambient, ja que hi hem ubicat un dipòsit que ens permet aprofitar l’aigua de la pluja i un compostador on posem les males herbes i la matèria orgànica que anem a recollir a Educació Infantil per aconseguir millorar la qualitat de la terra.
Ens organitzem per mitjà d’una comissió de medi formada per mestres i representants de cada classe, des de P4 fins a sisè, des d’on es prenen decisions importants i sorgeixen noves propostes i idees que, entre tots, intentem portar a terme.
Els alumnes més grans de l’escola ajudem els petits a plantar i a fer totes les feines de l’hort: cavar, regar, treure males herbes…
Però a l’hort no només hi participem nosaltres i les mestres sinó que també comptem amb l’ajuda d’en Josep, un senyor del poble que ens aconsella sobre el seu manteniment i ens diu què és el millor per plantar segons cada època de l’any.
Anar a l’hort és molt divertit perquè aprenem i ens divertim al mateix temps ajudant els més petits i contribuint en la millora del medi ambient.

Aquest article ha estat publicat en activitats, alumnes, Medi Ambient. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.