Hem observat un cervell

Tot sovint, a l’escola, parlem del cos i tot el que hi tenim. Com funciona, com ens aguantem… doncs va arribar el dia de parlar del cervell i aprofitant que l’Àlex i el Marc ens podien portar un cervell de porc vam fer una obsrevació directa a la classe d’aquest òrgan tan imporant.

Els menuts primer no van veure-ho gaire clar i tocaven molt amb la punteta del dit per sobre, però després ja es van animar més. Tot i així el Lukas no li va agradar massa l’aspecte que tenia el cervell i va decidir mantenir-ne les mans una mica al marge un cop obert per la meitat.

Vam poder veure la forma del cervell, com és l’escorça, el vam partir pel mig i vam observar l’interior, vam veure què hi havia just a sota de l’escorça i tots els seus plecs, etc. Vam aprendre que les coses que pasen a la part dreta del cos les controla la part esquerra del cervell i a l’inversa; que n’és de complicat el cervell!

dsc02321.JPG
També en vam comprovar, és clar, la plasticitat que té i vam comentar el molt delicat que és i la importància que té vigilar molt què fem amb el cap. Potser seran futurs neuròlegs.

dsc02322.JPG

L’Àlex ja li van quedar ganes de conèixer també un cor i uns pulmons. Si més endavant en tenim l’oportunitat coneixarem com són tots aquests òrgans per dins.

Des d’aquí agraïr també la família Duró per proporcionar-nos el cervell de porc. Moltes gràcies!

En Lukas ja en té 5

El passat dilluns dia 4 el Lukas va fer 5 anys! Com que vam estar celebrant el Carnaval Infantil a Solsona no el vam poder celebrar a l’escola fins dimarts, quan ens va portar un boníssim pastís i va repartir gominoles als nens i nenes de l’escola!

També va ser rei per un dia!

dsc02318.JPG

 

Li vam fer una corona amb els colors de les zebres ja que és un animal que li encanta!

 

Per molts anys!

Animals Origami – Papiroflèxia

L’origami es l’art japonès del plegament del paper. És originari del Japó (en japonès significa, literalment, “plegar” (oru) “paper” (kami). En català, també es coneix com a papiroflèxia.

A continuació tenim unes pàgines amb molts animals per fer en origami:

A Drive, 50Gb d’emmagatzematge

ADrive, un lloc a Internet que ens ofereix de manera gratuita … 50 Gb de capacitat (50 o 25 vegades més de capacitat que un pen drive estàndard, d’1 Gb o 2 Gb) d’emmagatzematge. És a dir. tenim un llapis de memòria o pen drive virtual on podem accedir des de qualsevol lloc que tingui una connexió a Internet. Us heu d’enregistrar per accedir a aquest servei, com sempre. A http://www.adrive.com

TESTAMENT CARNAVAL INFANTIL – LLADURS 08

Al menjador de Lladurs fa un fred que no es pot ni aguantar
perquè l’ajuntament en lloc de comprar un radiador
ha comprat un televisor.
Qualsevol els demana un nou menjador,
són capaços de construir un camp d’aviació.

I de la neteja no cal ni parlar,
el zoo d’en Pitus podem muntar,
perquè, quan tornem de vacances,
trobem muntanyes d’escarabats per escombrar.

Quin ajuntament més afortunat!
El superàvit no sap en què gastar.

                    Alumnes de CM i CS del CEIP de LLadurs

 

Vam sortir al diari!

Hola, som de l’escola de Lladurs. Lladurs forma part del Solsonès i de la ZER, on hi ha nou escoles: Ardèvol, Navès, la Coma, Freixinet, Llobera, Ogern, St.Climenç, Tuixent i Lladurs.

En total hi ha cent-dos nens i nenes i vint-i-cinc mestres . Si hi ha més de dotze alumnes a alguna escola hi ha dos mestres . A més a més també contem amb vuit itinerants que són els d’educació física, música, religió, anglès i educació especial, que volten per les nou escoles . Ells també ensenyen altres assignatures i els altres mestres de l’escola poden fer altres coses. A Lladurs som dotze (però al principi érem sis) i tenim dos mestres, tot i que de vegades podem ser quatre. A vegades anem d’excursions, a esquiar o al teatre i així podem veure tots els nens de la ZER.

(Els nens i nenes de cinquè)

El nostre cos

Ja fa uns dies vam començar a treballar el cos per fer memòria de tot el què sabem i aprendre coses noves. Vam calcar la silueta del Lukas en un paper i després de pintar-la li vam fer els detalls.

Entre tots vam escriure totes les paraules que ens passaven pel cap! I algunes tal com sonen…

pintant noms