PLA DE CONSUM DE FRUITA

Aquesta setmana ha arribat una nova tongada de fruita a l’escola, provinent del Pla de Consum de Fruita.

Gaudirem de maduixes, pomes i taronges.

* / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * / * /

Aprofitem aquests esmorzars saludables per incloure un decàleg d’alimentació sana i equilibrada.

1. Varietat: l’organisme necessita molts i diferents nutrients, i l’única forma de prendre’ls tots és menjar de tot.
2. Més fruites i verdures: poden substituir a la brioixeria de l’esmorzar o el berenar.
3. Higiene: és important rentar-se les mans abans d’asseure’s a taula, així com rentar-se les dents després dels menjars.
4. Hidratació: més de la meitat del nostre pes és aigua, es perd per la suor, l’orina… i cal reposar-la.
5. Canviar d’hàbits: tria un o dos a la setmana i proposa’t fermament canviar d’actitud.
6. Menys dolços: l’energia l’hem d’obtenir de l’arròs, la pasta, les llegums… no de les llaminadures i caramels.
7. Mantenir un pes adient a l’edat i la constitució corporal.
8. Evitar els dejunis perllongats.
9. Fer exercici com a complement.
10. Recorda: no hi ha aliments bons ni dolents, només proporcions dolentes.

Un comentari a “PLA DE CONSUM DE FRUITA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *