A l’escola tornem a menjar fruita!

Aquest mes d’abril, l’escola tornarà a rebre fruita a través del Pla de Consum de Fruita a les Escoles.

El calendari programat per aquest trimestre és:

MES DIA FRUITES
ABRIL 15 Maduixot (120 g), poma Fuji (180 g), taronja (200 g).
MAIG 6 Pera Conference (180 g) i plàtan (180 g).
JUNY 3 Poma Golden (180 g), alberoc o cirera (120 g).

En el Pla hi col·laboren els departaments d’Ensenyament i de Salut de la Generalitat de Catalunya i l’Associació Catalana d’Empreses de Fruita i Hortalisses (Afrucat), que s’encarrega de la distribució de la fruita a les escoles.

Durant aquest curs, els alumnes ja han gaudit de la fruita, ja que al novembre, l’escola va rebre una aportació de pera, raïm i clementina.

El Pla de Consum de Fruita a les Escoles consolida la seva finalitat que és promoure hàbits alimentaris saludables entre els escolars. Segons diversos informes sobre hàbits alimentaris a Catalunya, el consum de fruita entre els infants és més baix del que seria recomanable.

La mitjana de consum de fruita està actualment en uns 200 grams/persona i dia quan la recomanació és que se situï entre 400 i 600 grams/persona/dia.

Segons l’enquesta de seguiment del Pla, més del 70% de les famílies considera que el pla ha millorat l’alimentació no tan sols dels seus infants a l’escola, sinó que ha incidit en una millora de l’alimentació en l’àmbit familiar.

El Pla està aconseguint que nens i nenes d’entre 3 i 12 anys mengin fruita, com a mínim, durant tres dies al mes. Tenint en compte que a Catalunya el 43% de nens i nenes entre 6 i 10 anys tenen excés de pes (el 26% tenen sobrepès i un 17% obesitat), el Govern considera imprescindible continuar impulsant aquestes actuacions per tal de reduir aquestes xifres tot estimulant el consum fruita fresca.

Més info: