L’AMPA diu NO ROTUNDAMENT a la llei Vert i les retallades
Els mestres i les mestres de Flix cedeixen el protagonisme de la vaga d’avui a les famílies.
Tot i no fer vaga donen tot el seu suport a la convocatòria feta per l’AMPA i han acordat lliurar a l’AMPA part del descompte que els hagés aplicat el Departament en cas d’haver-la fet, per tal que reverteixi a nostra l’escola.
Pares i mares diuen NO ROTUNDAMENT a la Llei Wert i a les retallades, el 96,26% de l’alumnat s’ha sumat a la vaga i quedant reduïda la assistència a l’escola a 9 alumnes.
Ja és el segon cop que des de l’AMPA de l’escola s’insta a totes les famílies sumar-se a una vaga d’ensenyament i participar en actuacions en protesta de les retallades i en defensa d’una escola pública, de qualitat i en català:
http://blocs.xtec.cat/ceipflix/2013/04/23/setmana-de-movilitzacions/
http://blocs.xtec.cat/ceipflix/2013/04/26/dinar-reivindicatiu-segona-part/
…
Altres maneres de protestar:
Carmanyola on ets? A la panxa del bou que…
Dijous 9 de maig Vaga General d’Ensenyament
Comunicat comú AMPA-CLAUSTRE DE MESTRES
Benvolgudes famílies,
Per al proper dijous 9 de maig s’ha convocat una jornada de vaga general a l’ensenyament públic a Catalunya i a tot l’Estat espanyol, en defensa d’un ensenyament públic greument amenaçat per la política sistemàtica de retallades dels governs central i autonòmic.
En l’actual context de liquidació dels serveis públics i de pèrdua progressiva de drets socials bàsics, el ministre Wert ha presentat un projecte de llei, la LOMCE, que aviat entrarà al Parlament Espanyol i que suposa un atac sense precedents al sistema d’ensenyament públic i a les llibertats democràtiques.
Es tracta d’una llei que proposa un model d’escola antidemocràtica, amb un tipus de direcció jeràrquica i gerencial que restringeix la participació de la comunitat educativa (el Consell Escolar passa a ser només consultiu). Una llei retrògrada, memorística i segregadora que, a més, a casa nostra suposa un atac directe a la immersió lingüística.
No podem permetre que es dediquin diners públics a rescatar els bancs i que, en canvi, es redueixi significativament la inversió en la formació i l’educació del jovent i els infants.
Per tot plegat i malgrat les dificultats personals i familiars per conciliar un dia a casa, L’AMPA anima deixar les aules buides el dia 9 i no dur la canalla a l’escola en senyal de protesta.
Demà dijous dia 9, queden anul·lades totes les activitats extraescolars gestionades per l’AMPA i només es faran serveis mínims d’acollida matinal i servei de menjador.
Junta de l’AMPA de l’Escola Enric Grau Fontseré de Flix
L’èxit d’una vaga a ensenyament rau en la quantitat d’alumnes que deixen d’assistir a les classes i, aquest cop, les AMPES s’han mobilitzat per tal que l’èxit de la vaga sigui un èxit de les famílies.
Tot i també estar cridats els mestres i les mestres, només una mestra del claustre secundarà la vaga. Si les famílies teniu clar que ja n’hi ha prou i secundeu la vaga, aquesta, serà un èxit sense necessitat que els mestres i les mestres hagin de sumar un altre cop a final de mes descomptes per vaga a les retallades que portem arrossegant des de fa anys.
Per tot plegat el claustre de mestres de l’escola dóna tot el seu suport a la convocatòria de vaga de l’AMPA i, respectant la decisió de totes les famílies que no portin la canalla a classe, a les aules no s’avançarà temari.
Claustre de Mestres de l’Escola Enric Grau Fontseré
Competències bàsiques
La convocatòria de Vaga General d’Ensenyament per al proper dijous dia 9, ha obligat a avançar la realització de les proves de les competències bàsiques a totes les escoles de Catalunya.
Avui, com la resta d’alumnat de cicle superior, a la nostra escola s’han passat les proves de competències bàsiques de Llengua Catalana i Matemàtiques, deixant per demà la Llengua Castellana i l’Anglès.
Recordem que al llarg de la seva vida acadèmica l’alumnat ha de realitzar obligatòriament unes proves que no tenen res a veure en la superació del curs, ben al contrari, la finalitat d’aquestes proves es la de dotar els centres d’uns instruments objectius, de l’anàlisi dels quals es pugui extreure conclusions que serveixin a l’escola en la millora del seu procés educatiu.
L’aplicador d’aquestes proves és un persona externa al centre, en el nostre cas ha estat un vell conegut, el mestre Josep Mª Raduà que el curs passat estava amb nosaltres. Atès que la nostra escola té dos línies, el segon aplicador ha estat un dels tutors.
Pel que fa a la correcció cal dir que la duu a terme professorat totalment extern i de forma anònima, les proves no porten el nom de la canalla, van identificades amb un número, fins i tot el sobre que les conté porta un número identificau de l’escola creat únicament i exclusivament per aquesta circumstància.
Xerrada: Autoestima i kinesiologia
Xerrada: Prevenció del càncer des de la infància (2).
Dinar reivindicatiu (segona part)
Finalment sobre 120 persones entre pares, mares, alumnes i mestres es van tancar a l’escola a l’hora de dinar sumant-se a la SETMANA DE MOBILITZACIONS PER L’EDUCACIÓ PÚBLICA. Un dinar amb aperitiu i postres farcits d’activitats lúdiques per la canalla: activitats amb matalassos, lectura d’alguns dels treballs realitzats amb motiu del Sant Jordi 2013, combat de saltar la corda alumnat-pares i mares… Tot per dir NO A LES RETALLADES, NO A LA LLEI WERT… SÍ A UNA ESCOLA PÚBLICA DE QUALITAT I EN CATALÀ.
Dinar
Dinar reivindicatiu
Tot i les amenaces de pluja continua en peu el Dinar reivindicatiu que l’AMPA ha convocat per avui a les dependències de la nostra escola.
A hores d’ara ja hi ha assegurada la participació de més d’una 50ª de famílies, a la qual cal sumar un nodrit nombre de mestres.
Per si de cas el temps no permetés desenvolupar les activitats programades a l’exterior, seria bo que qui pugui porti algun joc de taula: Perxis, UNO, Oca…
Parlem dels nostres fills i de les nostres filles
La frase la bona educació comença al sofà de casa ens pot ajudar a tenir una idea clara de la importància que té la família en l’educació dels seus fills i filles. Una educació que no es pot comparar a cap de les fins ara donades. Actualment estem vivint un moment històric farcit de reptes nous i exclusius, situació que ens exigeix formar-nos com a pares i mares i, avui, en tindreu una molt bona oportunitat.
Darrerament, l’escola s’està trobant cada cop més amb problemes que tenen el seu origen en la sobreprotecció dels infants en el sinus familiar. Sobreprotecció que cada cop més, mestres, psicòlegs i pedagogs, consideren que en lloc d’ajudar, limiten el desenvolupament de la canalla.
Diu la dita que les arbres cal redreçar-los de petits, de grans, ja no s’hi pot fer res. En el nostre cas, no es tracta ni d’un arbre, ni de redreçar, es tracta dels nostres fills i de les nostres filles i la seva educació.
Avui, pare, mare teniu una bona oportunitat d’aprendre a com enfocar moltes de les situacions que diàriament viviu a casa. Observeu que a l’inici del paràgraf fem esment del pare i la mare perquè l’educació es cosa de tots dos, del pare i de la mare.
XERRADA recomanada per l’Escola de Pares i Mares
Cicle de xerrades
PARLEM DELS NOSTRES FILLS
La sobreprotecció: una ajuda o una limitació en el desenvolupament dels nostres fills i filles?
a càrrec de Natàlia Gabarró i sílvia Vilanova, psicòlogues
26 d’abril a les 7 de la tarda a Ca Don Ventura
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Organitza: Consell Comarcal de la Ribera ‘Ebre.
Col·laboren: Ajuntament de Flix, Ajuntament de Móra d’Ebre .
Amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Direcció General de la Joventut.