SETMANA DE LA BONA ALIMENTACIÓ

BonaAlimentacio1

Montse Masot a cicle inical.

La setmana del 16 al 20 de març la nostra escola, des de la Comissió de Convivència, va organitzar “La Setmana de la Bona Alimentació”; sent la tercera d’un seguit de setmanes adreçades a treballar bons hàbits entre els i les nostres alumnes més enllà de les matèries estrictament curriculars…

S’ha treballat la “Setmana de la Fila” i la de “Siguem ordenats i ordenades”  i aquest cop creiem que era important i necessari dedicar temps  a pensar en un acte que no per quotidià i diari és menys important en les nostres vides.

Per donar un valor afegit a la iniciativa vam creure oportú convidar a ponents per fer-nos una petita xerrada adreçada als més petits. Va ser després de poder escolar la Nerea Castellví i la Montse Masot que molts i moltes es vam adonar de la importància de seguir una bona alimentació; donat que aquesta ens condiciona l’energia i fins i tot pot influir altament en la nostra conducta o manera de ser.

Vam aprendre que el dia té prou hores com per descansar, menjar, jugar, “treballar” i gaudir; i que a l’igual que hi ha temps per tot, hem d’intentar donar cabuda a la diversitat a la nostra alimentació…I sempre amb un número màgic: el 5, hem de menjar 5 fruites o verdures al dia, cal fer 5 àpats i hem de beure 5 gots d’aigua al dia!

BonaAlimentacio2

Nerea Castellví a Educació Infantil.

De fet, hi ha un secret clau: com més colors tingui el nostre plat, més ric serà per al nostre organisme!I un altre element de la mateixa importància: hi ha aliments que podem menjar excepcionalment; però, l’excepcionalitat no ha de ser habitual…!

I el millor de tot fou que la canalla va aprendre divertint-se i veient que qui un dia fou alumna de l’escola ara és Mestra o Farmacèutica; persones, oficis apropats a l’escola que ens apropen experiència i ens ajuden a Educar. Gràcies Montse i Nerea.