Aquí toca estudiar a tothom.
El passat 30 de maig a la nostra escola es va impartir, la darrera de 4 sessions, del curs Eficàcia dels documents de la gestió de centre, adreçada a les directores i directors de la Terra Alta i la Ribera d’Ebre, curs que ha anat a càrrec de les inspectores Sra. Lourdes Ambròs Ortiz i Sra. Olga Fernández López.
Amb el títol Aproximació als indicadors, durant dues hores es va analitzar i valorar la importància d’aquesta nova manera de supervisar el funcionament d’un centre educatiu.
Els indicadors de centre són variables que expressen, en termes qualitatius i/o quantitatius, aspectes essencials del funcionament i dels resultats d’un centre educatiu.
Variables que també impliquen les famílies com integrants de la comunitat educativa.
Per part de la inspecció educativa són xifres significatives i a tenir en compte, l’índex de famílies associades a l’AMPA i l’índex de famílies que fan aportacions econòmiques per activitats extraescolars.
Per part de l’escola, des del curs passat, es considera indicador de centre l’índex d’assistència a les reunions de pares a principi de curs i, tenim previst incorporar aquest curs un altre indicador, l’índex de participació en les activitats de l’Escola de Pares i Mares.
La col·laboració de les famílies en la tasca educativa de l’escola cada cop és considerada més fonamental per la Pedagogia actual. La formació rebuda a l’escola ha de discórrer paral·lela a l’educació en el sinus familiar, l’una ha de ser complement de l’altra i, malgrat l’evidència del complement, encarà queda molt camí a recórrer per tal que tothom interioritzi plenament el contingut del principi i vengéssim reflectits els seus beneficis en la millora dels resultats educatius del nostre alumnat.