Daily Archives: 25 abril 2013

Dinar reivindicatiu

Tot i les amenaces de pluja continua en peu el Dinar reivindicatiu que l’AMPA ha convocat per avui a les dependències de la nostra escola.

A hores d’ara ja hi ha assegurada la participació de més d’una 50ª de famílies, a la qual cal sumar un nodrit nombre de mestres.

Per si de cas el temps no permetés desenvolupar les activitats programades a l’exterior, seria bo que qui pugui porti algun joc de taula: Perxis, UNO, Oca…

Parlem dels nostres fills i de les nostres filles

La frase la bona educació comença al sofà de casa ens pot ajudar a tenir una idea clara de la importància que té la família en l’educació dels seus fills i filles. Una educació que no es pot comparar a cap de les fins ara donades. Actualment estem vivint un moment històric farcit de reptes nous i exclusius, situació que ens exigeix formar-nos com a pares i mares i, avui, en tindreu una molt bona oportunitat.

Darrerament, l’escola s’està trobant cada cop més amb problemes que tenen el seu origen en la sobreprotecció dels infants en el sinus familiar. Sobreprotecció que cada cop més, mestres, psicòlegs i pedagogs, consideren que en lloc d’ajudar, limiten el desenvolupament de la canalla.

Diu la dita que les arbres cal redreçar-los de petits, de grans, ja no s’hi pot fer res. En el nostre cas, no es tracta ni d’un arbre, ni de redreçar, es tracta dels nostres fills i de les nostres filles i la seva educació.

Avui, pare, mare teniu una bona oportunitat d’aprendre a com enfocar moltes de les situacions que diàriament viviu a casa. Observeu que a l’inici del paràgraf fem esment del pare i la mare perquè l’educació es cosa de tots dos, del pare i de la mare.

XERRADA recomanada per l’Escola de Pares i Mares

Cicle de xerrades

PARLEM DELS NOSTRES FILLS

La sobreprotecció: una ajuda o una limitació en el desenvolupament dels nostres fills i filles?

a càrrec de Natàlia Gabarró i sílvia Vilanova, psicòlogues

26 d’abril a les 7 de la tarda a Ca Don Ventura

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Organitza: Consell Comarcal de la Ribera ‘Ebre.

Col·laboren: Ajuntament de Flix, Ajuntament de Móra d’Ebre .

Amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Direcció General de la Joventut.