Daily Archives: 13 gener 2012

Dia de la Pau 30 de gener

El proper 30 de gener se celebra el DENIP (Dia escolar de la no violència i la pau), en commemoració de la mort de Mahatma Gandhi i de Martin Luther King, dos personatges que, amb la seva lluita pacífica, van fer avançar cap a la pau.
El soldat i la nena? És un conte de Jordi Sierra i Fabra, publicat a Destino.
Un cant a la pau; una història on res no és el que sembla.
El podeu veure en aquesta presentació i llegir.

Podem trobar molts contes que ens parlen sobre la pau i la guerra. Aquí en tenim uns exemples:

WINTER, Jeanette: La bibliotecària de Bàssora. Joventut.

hi ha guerra
SHARAFEDDINE, Fatima: Hi ha guerra. Cruïlla.

SI EL MÓN FOS……..

Aquí podeu trobar pel·lícules, animacions digitals, a favor de la Cultura de la PAU.

UNA CANÇÓ PER COMPARTIR

Microsoft a l’escola

Dijous 12 vam viure una nova experiència a la nostra escola.

A través de Seminari de pilotatge del projecte eduCAT 2.0 el Departament d’Ensenyament ens va proposar participar en l’enregistrament d’un reportatge promocional de la casa Microsoft a càrrec de la prooductora ON:TIME.

Van ser entrevistats 3 alumnes, 2 professors i el director de l’escola.

El contingut del reportatge pretén copsar l’opinió de l’escola pel que fa a la possibilitat de treballar amb programes traduïts a la nostra llengua, el català, com és el cas del Windows i el paquet ofimàtic Office.

Pel que fa a la seva presentació està previst fer-la a París del dia 12 de febrer amb motiu del Dia Internacional de les Llengües Maternes.

Per altra banda, la productora es va mostrar interessada a enregistrar imatges de la canalla treballant amb una interfície educativa que pilota cicle superior: e-scriptori.

E-scriptori, tal com diu el seu nom és un escriptori  personal en línia al qual hi accedeix l’alumnat mitjançant identificatiu i paraula de pas des de qualsevol ordinador connectat a Internet. L’aplicatiu ofereix la possibilitat que el mestre o la mestra deixi documents a l’abast de tota la classe, que l’alumne lliuri materials, que hi hagi un intercanvi d’informació entre mestre i alumne o que els alumnes treballin col·lectivament, tot plegat des d’uns espais anomenats Safata, Pou, Calaix i Sala respectivament.

Val a dir que aquest escriptori virtual és fruit de la col·laboració de representants del nostre Departament d’Educació i l’empresa Microsoft i, és molt possible, que sigui presentat com a primícia mundial en un proper congrés a París, tot i això, repetim, és possible.

A la jornada hi van participar dos membres de la productora on:time, la Naiara i l’Iñigo, els coordinadors del seminari eduCat 2.0 Juanjo Cardenas i Saul Dalmau i els responsables de l’àrea TAC de les Terres de l’Ebre Lluís Cabello i Ricard Escandell, a tots plegats, des d’aquestes línies el nostre agraïment per escollir la nostra escolar i acompanyar-nos en aquesta jornada.