Participem en el Fòrum d’Escoles Verdes del Maresme!

Hola! Alguns alumnes de secundària; la Nerea, el Bulli, el Sergio i el Víctor han participat del Fòrum d’Escoles Verdes del Maresme!
Han compartit un dia genial amb altres companys/es d’escoles del Maresme, fent un recorregut pel riu Tordera i compartint diferents experiències sobre el medi ambient .

Han presentat uns treballs sobre l’hort urbà i un stop motion dels plàstics que tot seguit us compartim.

” El moviment és el motor de la intel·ligència i el motor del moviment és l’emoció”

La psicomotricitat és un procés d’ajuda que acompanya els nens i nenes en el seu itinerari maduratiu, que parteix de l’expressivitat motriu i el moviment.

A la sala de psicomotricitat es treballa a partir del joc i el moviment espontani dels nens/es.
El joc és una acitivtat natural que proporciona plaer i satisfacció; també és un mitjà d’aprenentatge que ajuda els nois/es a conèixer-se a sí mateixos, com al món que els envolta. El moviment, i després el joc són la primera via de coneixement.

Quan el nen/a juga lliurement, es mostra tal com és, sense cap condicionant. el seu joc s’ajusta als seus interessos, als seus desitjos. Quan juga està motivat i augmenta la seva capacitat expressiva: parla més, riu, es mou més, es relaciona més amb els companys i amb l’adult, explora i investiga els objectes de l’entorn…

A la sessió de psicomotricitat hi ha la mestra especialista i la tutora o educadora del grup. Observem i dinamitzem el joc dels nois/es. Això ens permet conèixer-los més, saber quins són els seurs interessos i les seves dificultats. Fem de companys de joc si ells ens ho demanen, i també fem propostes de joc per tal que el seu joc evolucioni. Celebrem les seves conquestes i els ajudem a vèncer les dificultats. Els adults a la sala acompanyem als nois/es en el seu itinerari maduratiu a través del joc i el moviment.

El joc desplega les seves aptituds físiques: habilitats, equilibri, coordinació… i les psíquiques: memòria, atenció, intuïció, percepció, imaginació… reafirma la seva personalitat tot desenvolupant-los les capacitats d’autocontrol i autonomia.
A nivell emocional els ajuda a resoldre conflictes, tensions i sentiments.

4rt DIA A MÀLAGA

Aquest és el darrer dia a Màlaga, ooooooooh!
Aquest matí hem anat a visitar el centre de Màlaga. Tot i que no hem tingut molt de temps, hem gaudit d’una visita pel castell de Màlaga.
A la tarda, les darreres compres, una passejada en trenet i comiat.
I com tothom ha tingut un comportament excel·lent, el sopar l’hem fet a fora, en una guingueta: peix, truita de patates, croquetes, calamarcets,… i un bon gelat. Acomiadament a la discoteca de l’hotel i a dormir d’hora que demà ens hem d’aixecar a les 6 AM.

Ens veiem demà a l’escola!!!!!

3r DIA A MÀLAGA

Avui ha estat un dia de visita cultural.
Hem visitat dos meravellosos pobles del Sur: Frigiliana i Nerja. A Frigiliana hem fet un recorregut en trenet i de “botiguetes”. I a Nerja, foto davant el vaixell d’en “Chanquete” i per fer el vermut, ens hem anat de “tapes”. A la tarda un bon bany, sopar i “de copes”. Un parell de balls a la discoteca de l’hotel i a carregar piles per demà.
Ens ho estem passant molt bé!!!

2n DIA A MÀLAGA

Hem començat amb molta força aquest segon dia: posar-nos ben elegants, un bon esmorzar i a gaudir d’un matí molt interessant al BIOPARC de Fuengirola.
A la tarda, amb un sol que no ens ha deixat ni un moment, un bon bany a la piscina. Un bon passeig i unes primeres compres, sopar i a ballar.

VIATGE FI DE CURS POST-OBLIGATÒRIA

Aquest matí, ben d’hora els alumnes de post-obligatòria han marxat de viatge Fi de Curs a Màlaga. El viatge, tot i l’incident d’un tren que ha descarrilat i ens ha allargat el viatge 2h hores, ha anat molt bé.
Aquí us deixem amb la notícia que sortia a TV3:

Retards de dues hores en els trens AVE pel descarrilament d’un tren
El descarrilament d’un tren a Calataiud provoca retards de dues hores a tots els trens AVE entre Madrid i Barcelona i amb parada a Lleida. En el moment de l’incident, circulaven per la línia 12 trens amb 3.000 passatgers.

Però perquè veieu que això no ens ha afectat en res, aquí teniu les primeres imatges del dia.

OPEN DAY

El passat divendres 20 de maig vam anar a la celebració de l’Open Day que promou la Fundació Cruyff. Aquesta jornada en la que els nois i noies gaudeixen de l’esport i el joc, es va realitzar al Complex Esportiu Municipal Mar Bella.
La nota de color la va posar la nostra batucada, que va ser felicitada per l’organització. Molts mitjans de comunicació van fer ressó d’aquest acte: TV3, APM, ComRàdio, El Periódico,…

L’Eva, la nostra mestra de música va ser entrevistada El Periódico. Aquí us deixem l’enllaç.
http://www.elperiodico.com/es/noticias/barcelona/medicina-del-deporte-1013466

Aquí us deixem amb algunes de les millors fotos.

UNA DIADA DE SANT JORDI MOLT ESPECIAL

El passat dia 14 d’abril els alumnes de Post-obligatòria van muntar una paradeta a la Plaça de Cuba. La setmana abans també s’havia fet una prèvia i els resultats econòmics van ser importants. Però el dia 14 va ser molt especial.
Es va vendre llibres i roses a la paradeta, al mercat, als comerços de Mataró, a l’Ajuntament i als Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental. Allà el Director dels Serveis Territorials va rebre els dos representants de Post-obligatòria. Va ser un acte molt emocionant.

FESTA DE L’AIGUA

dsc_0111

Avui a l’escola celebrem el dia de l’Aigua amb el lema “Gota a gota l’aigua s’esgota”.
dsc_0038

L’aigua és L’aigua és un bé natural únic, imprescindible i insubstituïble que cal preservar. Per això hem de crear una consciència d’estalvi i bon ús.

dsc_0066