KAVAFIS, EN GREC I EN CATALÀ A EMPÚRIES

Ahir, els alumnes de l’institut d’Àmfissa (Grècia) i de Torroella de Montgrí, que participen, per segon any consecutiu, en un intercanvi que els ha donat la possibilitat de conèixer un nou país i de conviure uns dies amb nois i noies de la seva edat que viuen a gairebé dos mil quilòmetres de distància, van visitar el jaciment d’Empúries de la mà del nostre Camp d’Aprenentatge.

Per a tots nosaltres fou una jornada molt especial, que s’inicià amb una recepció per part de la directora de jaciment, la Dra. Marta Santos, de l’alcalde de l’Escala, el Sr. Víctor Puga, i de la regidora d’ensenyament del mateix ajuntament, la Sra. Mariona Muñoz, que lliuraren als alumnes i als professors acompanyants uns regals institucionals.

Al llarg del recorregut, els alumnes grecs i catalans van recitar, en els seus respectius idiomes, textos literaris vinculats als objectes del museu o als espais visitats. Especialment emotiva fou la interpretació del poema Sacerdot del temple de Serapis per una alumna catalana i un alumne grec, davant de les restes del temple dedicat a aquest déu en el jaciment emporità. Aquesta activitat, que s’havien preparat a consciència els alumnes abans de venir, posa de manifest un cop més que la cultura (i, més específicament, la literatura) és el millor mitjà de posar en contacte pobles i cultures diverses, agermanades, en el nostre cas, per un comú passat hel·lènic. En aquest enllaç trobareu la interpretació d’aquest poema i tot seguit reproduïm una sèrie de fotografies d’aquella inoblidable jornada.