Sortides

Les Sortides són activitats d’un dia de durada i van dirigides prioritàriament a centres de Barcelona o del seu entorn proper (Àrea Metropolitana).
A continuació teniu els diferents programes que ofereix el Camp d’Aprenentatge per aquestes sortides en funció dels diferents nivells educatius i àmbits de treball.

No oblideu que, en cas d’haver estat acceptada la vostra sol·licitud, ens haureu de fer arribar l’original del FULL D´INSCRIPCIÓ DEFINITIVA SORTIDES degudament emplenat i efectuar el pagament corresponent. (Instruccions pel pagament de sortides).

Cliqueu a sobre el títol per obtenir tota la informació.

PRIMÀRIA

Cicle Inicial




parkguellFem un recorregut de descoberta pel Park Güell i un taller (opcional) a la tarda a la seu del Cda Barcelona. Activitat recomanada pel 1r i 2n trimestre.

 

 



nimfesidracsTreballarem alguns edificis modernistes a partir d’un recorregut pel Passeig de Gràcia en què els nens i nenes seran protagonistes d’una aventura entre nimfes i dracs. (Grup màxim 30 als -1 grup-classe).

 

 


Cicle Mitjà



colmodernismeFem un recorregut per algunes de les obres modernistes més importants del Pg. de Gràcia (La Pedrera i la Mansana de la Discòrdia). Al llarg del recorregut l’alumnat haurà d’identificar unes imatges (cromos) amb els elements que es troben als edificis i endreçar-les fins a aconseguir que cada equip completi la seva col·lecció.

L’activitat es complementa amb un taller, a la seu del camp d’aprenentatge, relacionat amb una tècnica modernista: el trencadís.



famoltsanysUn recorregut cronològic per quatre places que han marcat la història de la ciutat des de l’època romana fins a l’actualitat (Temple d’August -fòrum-, plaça del Rei, plaça Sant Jaume i plaça Catalunya). Es pot complementar amb un taller posterior que ens farà reflexionar sobre el vist i situar sobre la línia del temps els elements observats, relacionant-los amb les formes de vida pròpies de cada moment.



exploraciouUn recorregut per l’Eixample ens servirà per explorar la ciutat, és a dir, observar amb atenció alló que configura el medi urbà (carrers, places, transports, edificis, animals i plantes…). Es treballarà l’us del plànol i l’orientació.

 

 



ciutadellaConstruïm coneixement a partir de l’observació i identificació d’animals i vegetació del Parc de la Creueta del Coll o del Parc de la Ciutadella. Activitat recomanada pel 1r trimestre.

 

 



ralitransportsRecorregut entre diversos llocs significatius de la ciutat mitjançant diferents tipus de transport públic. A cada lloc es prendrà alguna imatge com a prova d’haver estat. Adreçada a 4t curs!

 

 



parkguellcmRecorregut de descoberta pel Park Güell i un taller relacionat amb una de les tècniques observades al parc: el trencadís.

 

 

 


Cicle Superior


passeigdiscordiaEs tracta d’un itinerari per identificar i observar alguns dels edificis modernistes més representatius del Passeig de Gràcia (la Pedrera i la Mansana de la Discòrdia). A partir d’una lectura dramatitzada (prèviament preparada a l’escola), els nois i noies coneixeran els protagonistes que van fer possible la construcció d’aquests edificis i la societat barcelonina de començaments del sXX.

L’activitat es complementa amb un taller, a la seu del camp d’aprenentatge, relacionat amb una tècnica modernista: el trencadís.



barcino_csRecorrerem alguns dels llocs més significatius del llegat romà de la ciutat de Barcino, amb visita al subsòl del Museu d’Història de la Ciutat inclòs (si el grup no és major de 30 alumnes).

 

 



gotic_csRecorrerem alguns dels llocs més significatius del llegat medieval de l’anomenat Barri Gòtic, amb incidència especial a la Catedral i la Plaça del Rei (Saló del Tinell i capella de Santa Àgata).

 

 



riberacsVisitarem Santa Maria del Mar i recorrerem el barri de la Ribera i del Mercadal, descobrint la importància dels gremis a l’Edat Mitjana.

 

 



exploraciocsUn recorregut per l’Eixample ens servirà per explorar la ciutat, és a dir, observar amb atenció allò que configura el medi urbà (carrers, places, transports, edificis, animals i plantes…). Es treballarà l’us del plànol i l’orientació.

 

 



ciutadella_csAprofitant la biodiversitat existent al Parc de la Ciutadella s’hi observaran els ocells i la vegetació (arbres, arbusts i plantes) utilitzant claus dicotòmiques com a eina d’identificació.

 

 



boqueriaVisita al mercat més famós de la ciutat, la Boqueria. L’observació dels diferents tipus de parades ens servirà tant per treballar els vegetals i els animals (especialment els peixos) com el comerç tradicional.

 

 



montjuic_csDes dels miradors del Castell de Montjuïc es fa una observació del paisatge urbà de la ciutat, amb observació i localització de punts determinats tant de la façana marítima com del pla i la serralada. Es treballarà l’orientació i la interpretació del plànol.

 



ESO

Primer i segon



montjuic_esoDes dels miradors del Castell de Montjuïc es fa una observació del paisatge urbà de la ciutat, amb identificació i localització de punts determinats tant de la façana marítima com del pla i la serralada.

 

 



quadratorItinerari per la zona compresa entre l’Av. Diagonal, el Pg. de Gràcia i el C/ Bruc, que servirà per observar i analitzar l’arquitectura modernista més significativa. Si el centre ho desitja, pot complementar el recorregut, per compte propi, amb la visita a La Pedrera amb el seu servei educatiu.

 



Itinerari pels llocs més significatius del llegat romà de la ciutat de Bàrcino, amb visita al subsòl del Museu d’Història de la Ciutat inclòs (si el grup no és major de 30 alumnes).



gotic_esoRecorrerem alguns dels llocs més significatius del llegat medieval de l’anomenat Barri Gòtic, amb atenció especial a la Catedral i la Plaça del Rei (Saló del Tinell i capella de Santa Àgata).

 

 



ribera_esoVisitarem Santa Maria del Mar i recorrerem el barri de la Ribera i del Mercadal, descobrint la importància dels gremis a l’Edat Mitjana.

 

 



pla_cerdaFarem un recorregut per la zona on es va iniciar la urbanització de l’Eixample que ens servirà per descobrir alguns dels elements principals del Projecte de Cerdà per Barcelona (carrers, places, transports, edificis…).

 

 



En el Parc de la Ciutadella, s’observaran els ocells (parts, cant, diferència mascle/femella…) i la vegetació (arbres, arbust i plantes) a partir de l’ús de claus dicotòmiques.

 

Tercer i quart



Itinerari per la zona compresa entre l’Av. Diagonal, el Pg. de Gràcia i el C/ Bruc, que servirà per observar i analitzar l’arquitectura modernista més significativa.



Farem un recorregut per la zona on es va iniciar la urbanització de l’Eixample que ens servirà per descobrir alguns dels elements principals del Projecte de Cerdà per Barcelona (carrers, places, transports, edificis…).



Descobriment geològic al voltant del CdA de Barcelona (Vallcarca): antiga pedrera de la Creueta del Coll, tall geològic de l’Av. República Argentina i roques amb que són construïts els edificis.



Una passejada per la Barcelona científica ajuda a descobrir una ciutat que ha tingut relació directa amb la ciència, amb el pensament científic, amb la innovació i la tecnologia.Aquesta activitat pot ser adaptada per 1r i 2n d’ESO



A partir de la idea del foment del comerç tradicional, la potenciació de l’esperit emprenedor de l’alumnat i de la importància social, vital i econòmica del paisatge urbà, es fa un itinerari que inclou la visita a comerços tant tradicionals (arrelats a la ciutat des del sXIX) com moderns (amb èxit present i projecció de futur).Adient per alumnat de la matèria Emprenedoria de 3r d’ESO o per alumnat de Cicles Formatius de Comerç i Màrqueting.