Exploració urbana

CODI: BCNSEURCM

Cicle mitjà de Primària
Un recorregut per l’Eixample ens servirà per explorar la ciutat, és a dir, observar amb atenció alló que configura el medi urbà (carrers, places, transports, edificis, animals i plantes…). Es treballarà l’ús del plànol.

Àrees de coneixement

• Coneixement del medi natural, social i cultural.
  • Matemàtiques.

Competències

• Matemàtica
  • Aprendre a aprendre
  • Autonomia i iniciativa personal
  • Coneixement i interacció amb el món físic
  • Social i ciutadana

Objectius

• Obtenir una visió global de la configuració de la ciutat a través de l’observació i recerca dels edificis, carrers, equipaments i transports.
  • Aproximar-se a l’ús del plànol identificant els carrers i localitzant els llocs visitats.
  • Copsar algunes de les característiques específiques de l’Eixample de Barcelona.

Lloc

• Eixample dret: entre el pg. de Gràcia, c/ del Bruc, av. Diagonal i c/ Diputació (veure plànol).

• 2h (activitat de matí)

Despesa

• Desplaçaments entre l’escola i el punt de trobada.

Nombre màxim d’alumnes

• 45 alumnes / 2 grups classe