Fa molts anys a Barcelona

CODI: BCNSFMBCM

Cicle mitjà de Primària
Un recorregut cronològic per quatre places que han marcat la història de la ciutat des de l’època romana fins a l’actualitat (Temple d’August -fòrum-, plaça del Rei, plaça Sant Jaume i plaça Catalunya). Un taller posterior ens farà reflexionar sobre el vist i situar sobre la línia del temps els elements urbans observats, relacionant-los amb les formes de vida pròpies de cada moment.

Desenvolupament

A cada un dels quatre llocs que es visiten es fa una ubicació cronològica sobre una línia del temps (cinta mètrica), una identificació de la estructura social de la època a partir de prendes de cap que es posaran els nens i nenes i  la identificació dels edificis més significatius respecte a l’època que representen.

àrees de coneixement

• Llengua
    • Coneixement del medi natural, social i cultural

competències

• Comunicativa ligüística i audiovisual
    • Tractament de la informació i competència digital
    • Matemàtica
    • Coneixement i interacció amb el món físic
    • Social i ciutadana

objectius

• Conèixer alguns llocs significatius de la ciutat.
    • Ordenar cronològicament quatre espais de la ciutat representatius de diferents èpoques.
    • Copsar algunes de les característiques de la vida qüotidiana de cada època.
    • Situar sobre la línia del temps llocs i objectes propis de cada una de les quatre èpoques observades.

lloc

• Ciutat Vella (Gòtic) i Plaça Catalunya.
    • Taller tarda (opcional): CdA Barcelona.

durada

• 2 h matí (recorregut matí)
    • 1’5 h tarda (taller)

despesa

• Desplaçaments entre l’escola i el punt de trobada (i el Cda Barcelona si es fa el taller).

nombre màxim d’alumnes

• 45 alumnes / 2 grups classe.

observacions

RECURSOS DIDÀCTICS