Activitat 1 -Celebrem la tardor i la castanyada

A l’escola també hem fem diverses activitats per celebrat la castanyada: hem cantat cançons referents a aquesta festa, hem fet de cuiners tot preparant una coca, hem provat diferents aliments típics de la tardor amb un tastet, han vingut unes mares de la classe a explicar-nos el conte de la Maria Castanyera (podeu veure la imatge), hem explicat el conte del Gegant del Castanyer (el podeu veure en aquest video que hi ha a sota) , i també hem provat les castanyes que havíen torrat les mares delegades.
Alguns dels objectius que volem aconseguir amb aquestes activitats són: que coneixin característiques representatives de la Castanyada, que s’acostumin a provar diferents aliments propis de la tardor, que les famílies participin en activitats de l’escola, treballar vocabulari propi de la tardor, conèixer com s’escriuen algunes paraules senzilles (tardor, coca, castanyes, raïm…).
A l’hora de fer la coca si tenim nens o nenes que són celiacs podem fer una altra coca que enfornarem primer amb farina de blat de moro, si hi ha alumnes amb intolerància a l’ou podem suplir-lo per suc de taronja.
Aquestes activitats les podem repartir durant la setmana anterior i la mateixa de la Castanyada (dues setmanes).