Activitat 5 -Un pòster per treballar el Carnaval

Hem preparat un pòster digital per poder treballar el Carnaval a la classe. A aquest Glogster li podem donar moltes utilitats, podem començar a treballar el Carnaval 15 dies abans de la festa i així li podem treure molt de suc a la festa, aquestes són algunes de les activitats que us proposo:
-Aprendrem la cançó “Ara arriba el Carnestoltes”, la posarem diferents vegades a la classe perquè els nens i nenes la puguin aprendre.
-Veurem com es balla la dansa del Tio Fresco que més tard treballarem dins l’àrea de música, aquesta dansa la treballarem primer amb mig grup i més tard amb els altres alumnes del grup-classe.
-Amb els de P-5 podem llegir el pregó que fa el Carnestoltes. Amb els de P-4 podem fer hipòtesis sobre que deu dir aquell cartell, intentar llegir aquelles paraules que coneixem (Carnaval, Plaça de la Pau, els números), amb la resta del cartell ens continuem preguntant què deu dir la resta del text, dades que ens faltin sobre la festa de Carnaval. Aquest treball estaria bé fer-ho amb la meitat del grup. Amb aquells infants que presenten més dificultats els ajudem a llegir les paraules que són més fàcils i que ells puguin conèixer, o fins i tot els números que apareixen i que per ells poden ser més fàcils.
-Amb les consignes del rei Carnestoltes sobre la setmana boja podem fer el mateix que en el punt anterior.
-Mirarem i escoltarem el conte de Carnaval al Bosc. Un cop explicat el conte ens assegurarem la seva comprensió per part dels alumnes, personatges que hi surten, conflicte entre la papallona i el cargol, la solució que hi posa el follet, la festa… El conflicte entre els dos personatges principals ens pot servir també per solucionar algun problema que sorgeixi entre dos nens o nenes. Finalment podem fer un teatre amb aquesta història.