Els alumnes prenen la paraula
Avui és diumenge, i un diumenge post jornades de webquest, per tant ara estem en el moment de la ressaca i t’adones de tot el que ha passat… i el que ha passat és molt important.
Han estat les IV jornades de webquest i el nombre d’assistents no ha baixat respecte a les anteriors jornades. Que més de 150 mestres es trobin un dissabte al matí té francament mèrit, ja que amb totes les retallades i tot el que està caient seria molt normal que el cansament de la gent es mostrés en les jornades… però no ha estat així, la gent ha vingut i ha participat.
Hem estat tot un dissabte parlant de metodologia, d’estratègies, de didàctica de pedagogia, i evidentment de webquest.
I és que es fa palés que els mestres volem millorar la nostra feina, i el que és el mateix, el present i futur dels nostres infants i joves, i en aquest sentit, no hi ha retallada que ens freni.
Mentre es celebraven aquestes IV Jornades de webquest s’anava seguint al twitter el que anava passant, i aquí podem veure un bon reflex del que la gent anava sentit i vivint amb el hashtag #4jornadaWQ: poso com exemple algunes de les frases més twitejades a partir de les intervencions dels ponents:
- “Som en un canvi d’època, no època de canvis, que reclama molta reflexiió i moltes decisions noves. Wq= un bon camí.”
- “Som expressius, descriptius, narratius, directius, argumentatius J.Esteban”
- “@carmebarba haig d’aprendre moltes coses. Avui,la #4jornadaWQdesperta unes ganes de fer les coses diferents, d’ensenyar d’una altra manera”
- “Jordi Esteban, els alumnes són agents socials i les sessions d’aula han de tenir ànima.”
- “Quina és la gràcia d’aquestes jornades #4jornadaWQ ? Que són unes jornades on els alumnes han prés la paraula.”
Si voleu saber tot el que es va dir durant les jornades aneu al twitter: #4jornadaWQ
La meva valoració de les jornades és molt positiva, sobretot pel fet que en unes jornades de mestres els alumnes tinguin un paper tan protagonista… realment això feia falta!
Nosaltres vam poder explicar la nostra webquest “Canta i explica” i vam poder portar als nens i nenes de 6è a través de mostrar el seu testimoni en vídeo. Sincerament crec que els hagués agradat molt poder assistir en persona… una altra vegada serà, però els explicarem que van estar molt ben acollits i que va tenir molt bona resposta la feina que fan.
Aquí us deixo el testimoni en vídeo i l’enllaç de l’experiència a la web de la jornades.
Aquest és el pòster que hem presentat a les IV Jornades de webquest.