Per què es cremen les escoles?

Al Periodico he pogut llegir un article de ALAIN Duhamel
Analista polític de
Libération anomenat "La foguera de la integració".

És un article molt interessant, més per aquella gent que com jo, treballem en barris on la immigració és molt gran.

L’article intenta buscar les causes de la revolta i parla clarament del mètode integrador del pais:

" La República francesa volia demostrar al món
que, amb el seu laï- cisme, la seva escola, el seu idioma, el seu
passat, els seus valors universals i el seu Estat voluntarista era
capaç de metamorfosar qualsevol estranger en un gal bigotut, patriota i
rondinaire, vingués del continent que vingués i fossin els que fossin
el color de la seva pell i les seves creences d’origen. Una assimilació
tan metòdica com aquesta constituïa una de les peces clau de la famosa
excepció francesa."

Tots recordem les notícies al diari sobre els mocadors, la prohibició de portar-los a l’escola… l’article planteja que igual aquesta uniformitat ha estat una de les causes, a més de l’econòmica i social.

Per què la foguera? Per què es cremen les escoles? Aquesta pregunta ens la fem totes les mestres, com es pot cremar una cosa que és pròpia? o no ho és tant? L’article dóna la resposta també:

"AQUEST PERÍODE terrible pel qual està passant
França, primer a l’extraradi parisenc i més tard a totes les regions,
s’ha convertit en una contundent revelació: són el símbol de la foguera
en la qual crema la integració a la francesa. França, a diferència de
tots els seus veïns, no ha deixat mai de ser un focus d’immigració,
quan els altres eren sovint emigrants. Sembla com si França hagi tocat
els límits del seu propi model. Els incendiaris i els que llencen
pedres tenen entre 10 i 25 anys. La immensa majoria d’ells van néixer
en territori francès, i per tant tenen la nacionalitat francesa. Les
dianes escollides són els símbols de la societat: la policia, l’escola,
la guarderia, l’institut, el centre cívic, el cotxe del veí, la botiga
de la cantonada. L’objectiu de les seves ires és una societat que ells
senten com injusta i discriminant. Se senten rebutjats per ella i ells,
al seu torn, també la rebutgen."

Es pot sufocar el problema, s’ha de fer, però evidentment cal l’anàlisi per veure què ha passat. Si es torna al mateix model…

"Per primera vegada, una generació nascuda a
França se sent molt menys integrada que la dels seus pares arribats de
fora i es comporta de tal manera que, dins de la col.lectivitat
nacional, sembla encara més estrangera."

3 comentaris a “Per què es cremen les escoles?

  1. És molt trist el que està passant a França i per desgràcia em sembla que s’escamparà a altres indrets, de moment tenim la santíssima sort de que la economia “rutlla” i que mal que bé hi ha gent que troba feina, però si la cosa comença a anar a l’aigua les passarem magres, molt magres.
    No sé tu, però jo he sentit ja varies vegades “nosotros hemos venido para quedarnos, estamos haciendo la reconquista, España fue musulmana…” estem asseguts sobre un polvorí i hi ha massa guspires rondinant per la vora…

  2. Suposo que les desafortunades declaracions de Monsieur Nicolas Sarkozy, de les quals no s’ha retractat sinó que ha reafirmat, hi deuen tenir alguna cosa a veure… Qualificar als immigrants de xusma no es pot fer així com així. I no em crec això de les màfies.
    La situació a França em preocupa i, malauradament, no crec que triguem tant a veure-la per aquí.

  3. És evident, el que passa a França és conseqüència d’alguna cosa. Fa molt de temps que tenen ghetos, que el col.lectiu immigrant viu en pèssimes condicions i gens integrats… si volem exigir que tothom tingui els mateixos deures (jo crec que els immigrants han de tenir els mateixos deures que els autòctons), s’ha de garantir que tothom tingui els mateixos drets.
    Si no, és més que normal que sorgeixin revoltes (que no vol dir màfies ni necessàriament grups organitzats)

    I sincerament, jo no he sentit mai a cap persona àrab dir: “vinc a fer la reconquesta”, tot i que és cert que Espanya va ser mussulmana, i d’això, poca gent és conscient actualment.

    Igual ara seria un bon moment per iniciar seriosament aquesta reflexió i plantejar a l’Administració la manca de recursos a les escoles ubicades en barris de població immigrant, igual d’aquesta manera es podria garanti, si més no des de l’àmbit educatiu, igualtat de drets i oportunitats per a tota la població, sigui autòcton o immigrant.

Respon a jaume Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *