TERTÚLIA “MOMO” 0

portada02portadaPRESENTACIÓ I ESQUEMA DE LECTURA

Aquest 2017 us proposem llegir Momo, de Michael Ende.

Ens agradaria que molts nens i nenes, i moltes mares i pares, us animeu a llegir-la i comentar-la plegats. Us hi apunteu?

Començarem la lectura al maig, però aprofitem Sant Jordi per donar idees!

Per participar a les tertúlies, hem fet un calendari de lectura perquè tots anem llegint al mateix ritme. Cada setmana podeu anar comentant el que us ha semblat a la part de comentaris de l’entrada (o post) en aquest blog, que s’anirà obrint per cada període de lectura.

Hem calculat que amb un ritme d’unes 10 pàgines diàries es pot llegir en cinc setmanes. El llibre està subdividit en tres parts. La primera part té 5 capítols, la segona en té 7 i la tercera 9.

L’esquema a seguir serà aquest:

– Setmana del 1 al 7 de maig: llegir els capítols del 1 fins al 5.
El dilluns 1 trobareu en aquest blog una nova entrada de títol: MOMO. 1. Capítols 1-5.

– Setmana del 8 al 14 de maig: llegir els capítols del 6 fins al 8.
El dilluns 8 trobareu en aquest blog una nova entrada de títol: MOMO. 2. Capítols 6-8

– Setmana del 15 al 21 de maig: llegir els capítols del 9 fins al 12.
El dilluns 15 trobareu en aquest blog una nova entrada de títol: MOMO. 3. Capítols 9-12

– Setmana del 22 al 28 de maig: llegir els capítols del 13 fins al 16.
El dilluns 22 trobareu en aquest blog una nova entrada amb el títol: MOMO. 4. Capítols 13-16

– Setmana del 29 de maig al 4 de juny: llegir els capítols del 17 fins al 21.
El dilluns 29 trobareu en aquest blog una nova entrada amb el títol: MOMO. 5. Capítols 7-21

Breus notes sobre el llibre i l’autor:

Michael Ende va néixer a Alemanya el 1929 i va viure 65 anys.

Va escriure molts relats infantils i fantàstics. Els més coneguts són “Momo” i la “Història Interminable”. Els dos s’han traduït a molts idiomes i se n’han fet películes.

Ende era fill únic i des de petit va viure envoltat d’un ambient molt imaginatiu perquè el seu pare era pintor. Va haver de patir la segona guerra mundial i ja adult va voler marxar d’Alemania i va viure molts anys a Itàlia, aprop de Roma, on va escriure les seves millors obres (Momo entre elles).

Per qui tingui més curiositat sobre l’autor, en aquesta web pot trobar una biografia i bibliografía completa sobre ell:

Fa 44 anys que Momo es va publicar per primer cop (el 1973), justament quan Ende tenia 44 anys. Momo és el nom de la protagonista, una nena que viu sola a les afores de la ciutat. Momo no té res, viu només del que troba o el que li regalen, però sap escoltar millor que ningú i aquesta qualitat única li farà viure una gran aventura, que canviarà la vida de tots els habitants de la ciutat….

Hi ha moltes edicions de Momo, si en podeu triar una que tingui ilustracions, heu de saber que les va dibuixar el mateix autor.

Podeu llegir Momo en l’idioma que us sigui més còmode, en català podeu trobar-la a Edicions Bromera, traduïda per Pilar Estelrich i Josep Franco.

Quants anys té Momo?, com són els seus amics?, va a l’escola?, en quina época passa l’història? No espereu més i comenceu a llegir!

5 pensaments sobre “TERTÚLIA “MOMO” 0

1. Momo no té diners, ni joguines, ni roba maca… no té “res”, i tot i això, sembla que Momo és feliç. Té amics (als que escolta i que tenen cura d’ella), té llibertat (ens explica que s’ha escapat d’un lloc perquè hi havia finestres enreixades), té imaginació (amb els altres nens inventen històries d’aventures) i sobre tot té temps, per escoltar, imaginar, jugar, pensar
    Els nostres nens i nenes teniu moltes “coses”, també teniu amics i persones que us cuiden i us estimen, però cada cop teniu menys llibertat, menys imaginació i menys temps, perquè?

2. de moment m’està agradant molt el llibre i bull llegir-me els capítols següents, per poder-me divertir-me amb les histories que explica el Gigi i els misteris que passaran amb els homes grisos.

3. Sabeu que vol dir granera? i agranador? jo vaig haver de buscar-ho al diccionari, però m’han dit que com els de sisè vau estar al Delta de l’Ebre ja ho sabíeu!!!
    Heu trobat més paraules “estranyes” a la versió en català?

1. Hola,
      el meu no tenia aquestes paraules per que el tinc en castella
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

íngrid

4t A

4. Hola Ingrid! què bé que estiguis llegint aquest llibre, no vam pensar mai que els nens i nenes de quart s’atrevirien!!!!
    Doncs de paraules d’aquestes n’hi ha unes quantes:
    granera: escombra
    agranador: escombriaire
    huit: vuit (8, el número)
    algú n’afegeix més a la llista?