Explorar, crear, jugar. Activitats a partir dels llibres amb Jaume Centelles.

En el marc del Seminari de Dinamització de Biblioteques, en Jaume Centelles va organitzar una engrescadora sessió a partir d’un bingo com fil conductor per parlar de llibres. Va ser un exemple del lligam que pot tenir el joc per engrescar a la lectura, així vam poder veure com per endinsar-nos el “Manual de monstruos domésticos” podem organitzar un Memory d’animals, o bé per treballar “¿Quien come a quien?” es pot muntar una baralla per jugar al cinquet o bé podem jugar a les famílies amb les imatges del llibre “Petita Tamazigh”. El joc com a excusa per voler-ne saber més i així ho vàrem poder experimentar al llarg de la sessió.

La diversitat familiar a la Biblioteca Emili Teixidor

El passat dimecres 3 de maig de 2017 a Biblioteca Emili Teixidor de l’Escola Antoni Gaudí ens va visitar la companyia FES-T’HO COM VULGUIS, amb la rondallaire Nona Umbert amb l’espectacle “TOTS NOSALTRES” .

IMG_1794 (2)

“Tots nosaltres” és un espectacle per parlar i gaudir de la diversitat familiar, amb respecte i estimació, sense por ni prejudicis i d’una manera tendra, divertida, emocionant, plena de sorpreses, música i plàstica!.

Vàrem trobarem famílies de capsetes, de campanes, de paraigües!!, famílies de pingüins…

LABORATORI DE LECTURA: Alícia en el país de les meravelles

A la Biblioteca del Pla de les Vinyes han conegut la història que hi ha al voltant del conte d’Alícia al País de les Meravelles i han creat les seves pròpies històries.

llibres

Els alumnes entren a la sala de psico pel forat del cau del conillet.

cau

Mirant diferents versions del conte de l’Alícia.

conte

Passem al joc de les cartes . Per parelles s’inventen una història amb les cinc cartes que tenen.

cartes

I l’expliquen a la resta del grup

història

CONTES COL·LABORATIUS 2017

Un any més publiquem els contes resultat de l’activitat col·laborativa  que, amb motiu de la celebració de Sant Jordi 2017,  realitzen els alumnes del cicle mitjà de Sant Boi de Llobregat i Santa  Coloma de Cervelló.

 

Passallibres a l’Escola Pla de les Vinyes

Cada alumnes/a de 6è haurà de portar un llibre seu, de casa, i adequat a la seva edat. Aquest llibre, ben embolicat, s’amagarà en algun lloc del poble que només sabrà l’alumne/a. Dins de cada llibre hi haurà un escrit on s’explicarà l’activitat i el perquè de fer-la, de tal manera que, si algú que no sigui de 6è de l’escola trobés el llibre, el deixés al seu lloc per poder fer bé la nostra activitat. Aquest lloc “secret” es marcarà en un mapa de la població que es tindrà penjat a l’aula, i un dia determinat, mapa en mà, anirem a buscar els llibres de 6è que prèviament hi haurà amagats. (El llibre s’embolica i es fa l’escrit a l’escola).

Molt important, cada alumne/a que porti un llibre només podrà amagar i trobar un llibre. No es poden canviar llibres de lloc ni manipular-los.

Un cop hagin llegit el llibre trobat, els animarem a que alliberin aquest llibre en algun lloc on vagin de vacances a l’estiu perquè d’altres persones en puguin gaudir.

Nota: amb aquesta activitat volem que els alumnes visquin alguna cosa semblant al moviment iniciat per Ron Hornbaker l’any 2001 (www.bookcrossing.com)

LA LITERATURA A “PERSPECTIVA ESCOLAR”

La literatura, tema monogràfic de la “Perspectiva Escolar” de març i abril.

perspectiva

Amb el títol de “Mirem, llegim i parlem de literatura”, la revista Perspectiva Escolar 386 dedica el monogràfic  a la lectura i la seva didàctica. Participen en aquest número de març i abril Ana Díaz-Plaja, que parla sobre els reptes actuals i de futur de la literatura infantil i juvenil als centres, i també Emma Bosch, Teresa Duran i Joan Portell, que ressegueixen l’evolució d’un lector al llarg de Primària i Secundària.

La revista també té la col·laboració del professor xilè Felipe Munita, que fa una mirada al mediador de la lectura en la formació del lector literari en el context escolar, i s’entrevista la professora de la Universitat Autònoma de Barcelona Teresa Colomer, que ens ofereix una visió de la lectura, la seva didàctica i les tendències de futur.
A part del monogràfic, la revista conté les seccions habituals d’Escola, Mirades i Ressenyes i Novetats, amb articles sobre “Deu anys de les aules d’acollida”; “La meva Rosa Sensat”, d’Irene Balaguer; “Pedagogia líquida: quelcom al cim de la taula i a navegar”, de Laudo Castillo; “Reformes, reformes, reformes…”, d’Antoni Tort, i “Noranta-vuit grisos”, d’Elena Montiel.
Pots consultar el sumari del número i subscriure’t al web de les revistes.