En el marc del Seminari de Dinamització de Biblioteques, en Jaume Centelles va organitzar una engrescadora sessió a partir d’un bingo com fil conductor per parlar de llibres. Va ser un exemple del lligam que pot tenir el joc per engrescar a la lectura, així vam poder veure com per endinsar-nos el “Manual de monstruos domésticos” podem organitzar un Memory d’animals, o bé per treballar “¿Quien come a quien?” es pot muntar una baralla per jugar al cinquet o bé podem jugar a les famílies amb les imatges del llibre “Petita Tamazigh”. El joc com a excusa per voler-ne saber més i així ho vàrem poder experimentar al llarg de la sessió.
La diversitat familiar a la Biblioteca Emili Teixidor
El passat dimecres 3 de maig de 2017 a Biblioteca Emili Teixidor de l’Escola Antoni Gaudí ens va visitar la companyia FES-T’HO COM VULGUIS, amb la rondallaire Nona Umbert amb l’espectacle “TOTS NOSALTRES” .
“Tots nosaltres” és un espectacle per parlar i gaudir de la diversitat familiar, amb respecte i estimació, sense por ni prejudicis i d’una manera tendra, divertida, emocionant, plena de sorpreses, música i plàstica!.
Vàrem trobarem famílies de capsetes, de campanes, de paraigües!!, famílies de pingüins…
LABORATORI DE LECTURA: Alícia en el país de les meravelles
A la Biblioteca del Pla de les Vinyes han conegut la història que hi ha al voltant del conte d’Alícia al País de les Meravelles i han creat les seves pròpies històries.
Els alumnes entren a la sala de psico pel forat del cau del conillet.
Mirant diferents versions del conte de l’Alícia.
Passem al joc de les cartes . Per parelles s’inventen una història amb les cinc cartes que tenen.
I l’expliquen a la resta del grup
CONTES COL·LABORATIUS 2017
IV Centanari de Cervantes a l’Escola Josep Maria Ciurana
Tota l’escola Josep Maria Ciurana va treballar al llarg del primer trimestre el IV Centenari de la mort de Miguel de Cervantes i ens ho expliquen a la web del seu centre, on també hi mostren els productes finals que es van elaborar.
Inauguració Biblioteca Emili Teixidor
La Competència Informacional
A l’Escola Josep Maria Ciurana han treballat la
a la Bilioteca de l’escola amb els nens i nenes de 4t.
Passallibres a l’Escola Pla de les Vinyes
Cada alumnes/a de 6è haurà de portar un llibre seu, de casa, i adequat a la seva edat. Aquest llibre, ben embolicat, s’amagarà en algun lloc del poble que només sabrà l’alumne/a. Dins de cada llibre hi haurà un escrit on s’explicarà l’activitat i el perquè de fer-la, de tal manera que, si algú que no sigui de 6è de l’escola trobés el llibre, el deixés al seu lloc per poder fer bé la nostra activitat. Aquest lloc “secret” es marcarà en un mapa de la població que es tindrà penjat a l’aula, i un dia determinat, mapa en mà, anirem a buscar els llibres de 6è que prèviament hi haurà amagats. (El llibre s’embolica i es fa l’escrit a l’escola).
Molt important, cada alumne/a que porti un llibre només podrà amagar i trobar un llibre. No es poden canviar llibres de lloc ni manipular-los.
Un cop hagin llegit el llibre trobat, els animarem a que alliberin aquest llibre en algun lloc on vagin de vacances a l’estiu perquè d’altres persones en puguin gaudir.
Nota: amb aquesta activitat volem que els alumnes visquin alguna cosa semblant al moviment iniciat per Ron Hornbaker l’any 2001 (www.bookcrossing.com)
CONTES COL·LABORATIUS 2016
Activitat col·laborativa amb motiu de la celebració de Sant Jordi 2016. Treballs realitzats pels alumnes del cicle mitjà de Sant Boi de Llobregat i Santa Coloma de Cervelló.
LA LITERATURA A “PERSPECTIVA ESCOLAR”
La literatura, tema monogràfic de la “Perspectiva Escolar” de març i abril.
Amb el títol de “Mirem, llegim i parlem de literatura”, la revista Perspectiva Escolar 386 dedica el monogràfic a la lectura i la seva didàctica. Participen en aquest número de març i abril Ana Díaz-Plaja, que parla sobre els reptes actuals i de futur de la literatura infantil i juvenil als centres, i també Emma Bosch, Teresa Duran i Joan Portell, que ressegueixen l’evolució d’un lector al llarg de Primària i Secundària.