Tercer (2016-2017)

CURS 2016-2017

Aquest curs treballarema Medi amb les TAC.

3A    

3A                                 3B

SESSIÓ 12

Estudiarem el bosc:

Animals que viuen al bosc

Començarem pels insectes.

Els animals que viuen de forma lliure a l’Alt Penedès són:

Pintarem aquest mapa de l’Alt Penedès:

alt pendes

En el bosc hi han moltes plantes: Avuí veurem el PI

En el bosc i viuen moltes aus:

Treballem animals i plantes amb TUXPAINT

SESSIÓ 11

Viatge en globus. Les comarques de Catalunya:

En aquesta activitat estudiem el paleolític i el neolític:

Un altre joc sobre la prehistòria: els assentaments neolítics:

Comencem a programar amb lightbot. Triarem l’opció bàsica.

Si has acabat pots practicar en el teu document de word:

Les empremtes del passat

Tot el que s’explica de pares a fills, les tradicions, els monuments…ens dóna una idea(informació) del passat de la nostra localitat.

  • El patrimoni històric

Les construccions antigues de la localitat, que poden ser cases particulars(castells, palaus, pairals…)o públiques(esglèsies, ajuntament, museus…), formen part del patrimoni històric de les ciutats o pobles. Tambéformen part del patrimoni, el contingut trobat dins d’aquestes construccions o als seus voltants(enterrats moltes vegades, per el pas del temps), com per exemple, llibres, pintures, mobles,monedes, eines, estris…

  • Les tradicions

Cada localitat pot tenir les seves pròpies tradicions, també passades de pares a fills. Poden ser cançons, balls, vestits, menjars, llegendes…

SESSIÓ 10

Continuem amb l’estudi del pas del temps:

Com vivien els homes i les dones a la prehistòria?

Jocs ambientats a la prehistòria

 

Els animals també van ser molt importants en l’antiguitat, estudiem-los:

SESSIÓ 9

El pas del temps:

[slideshare id=9363367&doc=elpasdeltemps-110921122440-phpapp01]

Podem representar el pas del temps en una linea horitzontal:

Però també d’altres meneres:

La supervivència al Neolític

Els oficis, fem aquesta activitat:portapapeles01

Fem una línea del temps amb tuxpaint

SESSIÓ 8

Aprenem amb els oficis

Treballem l’agricultura, la ramaderia i la pesca:

El transport pot ser aeri, marítim o terrestre

Fem aquest JCLIC:

Crearem un document i afegirem les fotografies classificant-les en tres grups:

Crearem una sopa de lletres amb els oficis o els transports

SESSIÓ 7

ELS SECTORS PRODUCTIUS:

Amb aquesta activitat pots repassar el que hem vist:

Jugem:

Fem aquest joc:

Ara jugem al passa palabra de les professions:

Ara podem jubar amb aquests jocs per pensar una mica:

SESSIÓ 6

Treballarem sobre els diferents tipus de paisatge segons el relleu:

Muntanya, Plana i Costa

Ara farem aquests jocs per situar cada foto segons el tipus de paisatge:

Primer pots veure aquests vídeos sobre el paisatge de MUNTANYA

En el primer pots veure alguns paisatges de muntanya, en el segos t’explica algunes coses interessants.

[youtube]https://youtu.be/AOESKTS2wEY[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QZsLWPVgB1c[/youtube]

Recorda:

Ara farem aquesta activitat:

Ara farem una activitat entre tots sobre els tipus de paisatge:

Fes aquests jocs de parelles:

Per saber-ne més:

Aqui tens un poema de la Joana Raspall, el vols copiar?

SESSIÓ 5

Repassem les capes de l’atmosfera

En aquest experiment pots veure com demostren que l’aire ocupa un volum encara que no el veiem:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=szzRufHo8NM[/youtube]

A l’atmosfera trobem l’aire

Ara escriurem al nostre document:

L’aire i l’atmosfera

L’atmosfera és la capa de gasos que envolta la Terra. Sovint diem que l’atmosfera “està formada per l’aire”. Abans de continuar, però, hem de fer una petita distinció: una cosa és l’aire tal i com el podem tocar aquí, arran de terra, i una altra cosa és l’atmosfera. És a dir, no tota l’atmosfera està formada per aire:

  • L’aire és una mescla de diferents substàncies en estat gasós, principalment nitrogen, oxigen, argó, diòxid de carboni i aigua.
  • L’atmosfera és la capa de gasos que envolta la Terra. De fet, és un conjunt de capesconcèntriques que tenen diferències pel que fa a la seva composició i a les seves propietats.

L’aire, és a dir, la mescla de nitrogen, oxigen, argó, diòxid de carboni i aigua (principalment) que ens envolta, només el trobem en els primers 90 km de l’atmosfera.

SESSIÓ 4

Estem estudiant l’aire i l’atmosfera:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OHpxyPURzdU[/youtube]

Les capes de l’atmosfera:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L2hHqETPD1Y[/youtube]

Mesurem els fenòmens atmosfèrics: LA PLUJA es mesura amb el PLUVIÒMETRE:

Mesurem la temperatura:

Creem un climograma amb les dades de la temperatura i de la pluja:

Aqui pots posar a prova els teus coneixements:

Pots copiar això al teu document:

Per què serveix l’aire?

– Per respirar. Les persones podem passar alguns dies sense menjar, però no podem estar més de cinc minuts sense aire. La majoria dels éssers vius necessitam l’aire per respirar. A més a més, l’aire és necessari per a altres usos:

– Per sentir els sons. Els sons viatgen per l’aire, és a dir, sense aire no podríem sentir-los.

– Per volar. L’aire permet el vol de molts d’animals i d’aparells, com els avions.

– Per fer foc. L’oxigen que hi ha en l’aire permet que, per exemple, un misto o una foguera puguin cremar.

SESSIÓ 3

Història de la Lluna

Coneguem la terra

[slideshare id=16205468&doc=coneguemlaterra-130127140019-phpapp02]

GoogleEarth

Les estacions de l’any

Juguem?

Compara el tamany de la terra amb el d’altres planetes:

Recorda: Terra en anglès es diu EARTH, lluna es diu MOON i sol es diu SUN

Les fases de la Luna:

Doki descubre Las fases lunares.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AfBRiaql6BQ[/youtube]


La LLUNA:

És el satèl·lit de la Terra, per això dóna voltes a la Terra

És més petita que la Terra i no té llum, quan la veiem és per que el sol la està  il·luminant.

No es pot viure al no haver-hi aire ni aigua.


Jocs per pensar CIPLAYER: Trexpres

Aquest és un joc una mica difícil però el podeu jugar amb algun adult i segur que aprendreu molt!

 

SESSIÓ 2

Continuem estudiant els planetes i les estrelles:

Més informació sobre el Sol

Traslació i rotació:

Escrivim amb l’ordinador:


El Sol és una estrella bastant comú.
Unes altres estrelles són més grans o més petites, més calents o més fredes.

Vist des de la Terra, a nosaltres ens sembla que el Sol és l’estrella més gran, però només és per que és l’estrella més propera a la Terra.


Entrenament mental: CIPLAYER
Estrop, Findy, Mikado, Chimpa

SESSIÓ 1

Avui buscarem informació sobre el sistema solar i els planetes.

Vols veure un vídeo?

Paint the Stars