CURS 2016-2017
Aquest curs treballarema Medi amb les TAC.
3A 3B
SESSIÓ 12
Estudiarem el bosc:
Animals que viuen al bosc
Començarem pels insectes.
Els animals que viuen de forma lliure a l’Alt Penedès són:
Pintarem aquest mapa de l’Alt Penedès:

En el bosc hi han moltes plantes: Avuí veurem el PI
En el bosc i viuen moltes aus:
Treballem animals i plantes amb TUXPAINT
SESSIÓ 11
Viatge en globus. Les comarques de Catalunya:
En aquesta activitat estudiem el paleolític i el neolític:
Un altre joc sobre la prehistòria: els assentaments neolítics:
Comencem a programar amb lightbot. Triarem l’opció bàsica.
Si has acabat pots practicar en el teu document de word:
Les empremtes del passat
Tot el que s’explica de pares a fills, les tradicions, els monuments…ens dóna una idea(informació) del passat de la nostra localitat.
-
El patrimoni històric
Les construccions antigues de la localitat, que poden ser cases particulars(castells, palaus, pairals…)o públiques(esglèsies, ajuntament, museus…), formen part del patrimoni històric de les ciutats o pobles. Tambéformen part del patrimoni, el contingut trobat dins d’aquestes construccions o als seus voltants(enterrats moltes vegades, per el pas del temps), com per exemple, llibres, pintures, mobles,monedes, eines, estris…
-
Les tradicions
Cada localitat pot tenir les seves pròpies tradicions, també passades de pares a fills. Poden ser cançons, balls, vestits, menjars, llegendes…
SESSIÓ 10
Continuem amb l’estudi del pas del temps:
Com vivien els homes i les dones a la prehistòria?
Jocs ambientats a la prehistòria
Els animals també van ser molt importants en l’antiguitat, estudiem-los:
SESSIÓ 9
El pas del temps:
[slideshare id=9363367&doc=elpasdeltemps-110921122440-phpapp01]
Podem representar el pas del temps en una linea horitzontal:

Però també d’altres meneres:

La supervivència al Neolític
Els oficis, fem aquesta activitat:
Fem una línea del temps amb tuxpaint
SESSIÓ 8
Aprenem amb els oficis
Treballem l’agricultura, la ramaderia i la pesca:
El transport pot ser aeri, marítim o terrestre
Fem aquest JCLIC:
Crearem un document i afegirem les fotografies classificant-les en tres grups:
Crearem una sopa de lletres amb els oficis o els transports
SESSIÓ 7
ELS SECTORS PRODUCTIUS:




Amb aquesta activitat pots repassar el que hem vist:
Jugem:
Fem aquest joc:
Ara jugem al passa palabra de les professions:
Ara podem jubar amb aquests jocs per pensar una mica:
SESSIÓ 6
Treballarem sobre els diferents tipus de paisatge segons el relleu:
Muntanya, Plana i Costa
Ara farem aquests jocs per situar cada foto segons el tipus de paisatge:
Primer pots veure aquests vídeos sobre el paisatge de MUNTANYA
En el primer pots veure alguns paisatges de muntanya, en el segos t’explica algunes coses interessants.
[youtube]https://youtu.be/AOESKTS2wEY[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QZsLWPVgB1c[/youtube]
Recorda:

Ara farem aquesta activitat:
Ara farem una activitat entre tots sobre els tipus de paisatge:
Fes aquests jocs de parelles:
Per saber-ne més:
Aqui tens un poema de la Joana Raspall, el vols copiar?
SESSIÓ 5
Repassem les capes de l’atmosfera
En aquest experiment pots veure com demostren que l’aire ocupa un volum encara que no el veiem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=szzRufHo8NM[/youtube]
A l’atmosfera trobem l’aire
Ara escriurem al nostre document:
L’aire i l’atmosfera
L’atmosfera és la capa de gasos que envolta la Terra. Sovint diem que l’atmosfera “està formada per l’aire”. Abans de continuar, però, hem de fer una petita distinció: una cosa és l’aire tal i com el podem tocar aquí, arran de terra, i una altra cosa és l’atmosfera. És a dir, no tota l’atmosfera està formada per aire:
- L’aire és una mescla de diferents substàncies en estat gasós, principalment nitrogen, oxigen, argó, diòxid de carboni i aigua.
- L’atmosfera és la capa de gasos que envolta la Terra. De fet, és un conjunt de capesconcèntriques que tenen diferències pel que fa a la seva composició i a les seves propietats.
L’aire, és a dir, la mescla de nitrogen, oxigen, argó, diòxid de carboni i aigua (principalment) que ens envolta, només el trobem en els primers 90 km de l’atmosfera.

SESSIÓ 4
Estem estudiant l’aire i l’atmosfera:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OHpxyPURzdU[/youtube]
Les capes de l’atmosfera:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L2hHqETPD1Y[/youtube]
Mesurem els fenòmens atmosfèrics: LA PLUJA es mesura amb el PLUVIÒMETRE:
Mesurem la temperatura:
Creem un climograma amb les dades de la temperatura i de la pluja:
Aqui pots posar a prova els teus coneixements:
Pots copiar això al teu document:
Per què serveix l’aire?
– Per respirar. Les persones podem passar alguns dies sense menjar, però no podem estar més de cinc minuts sense aire. La majoria dels éssers vius necessitam l’aire per respirar. A més a més, l’aire és necessari per a altres usos:
– Per sentir els sons. Els sons viatgen per l’aire, és a dir, sense aire no podríem sentir-los.
– Per volar. L’aire permet el vol de molts d’animals i d’aparells, com els avions.
– Per fer foc. L’oxigen que hi ha en l’aire permet que, per exemple, un misto o una foguera puguin cremar.
SESSIÓ 3
Història de la Lluna
Coneguem la terra
GoogleEarth

Les estacions de l’any
Juguem?
Compara el tamany de la terra amb el d’altres planetes:
Recorda: Terra en anglès es diu EARTH, lluna es diu MOON i sol es diu SUN
Les fases de la Luna:

És el satèl·lit de la Terra, per això dóna voltes a la Terra
És més petita que la Terra i no té llum, quan la veiem és per que el sol la està il·luminant.
No es pot viure al no haver-hi aire ni aigua.
Jocs per pensar CIPLAYER: Trexpres
Aquest és un joc una mica difícil però el podeu jugar amb algun adult i segur que aprendreu molt!
SESSIÓ 2
Continuem estudiant els planetes i les estrelles:
Més informació sobre el Sol
Traslació i rotació:
Escrivim amb l’ordinador:
El Sol és una estrella bastant comú.
Unes altres estrelles són més grans o més petites, més calents o més fredes.
Vist des de la Terra, a nosaltres ens sembla que el Sol és l’estrella més gran, però només és per que és l’estrella més propera a la Terra.
Entrenament mental: CIPLAYER
Estrop, Findy, Mikado, Chimpa
SESSIÓ 1
Avui buscarem informació sobre el sistema solar i els planetes.
Vols veure un vídeo?








































