Curs 2017-2018
Aquest curs treballarem medi amb els ordinadors. Carpeta del curs:
Sessió 13
Visitem Lascaux
Amb les fotografies que trobaràs en aquesta pàgina farem una presentació:
Continuem amb la prehistòria: Els assentaments:
Si has acabat pots fer aquest JCLIC:
Sessió 12
Mira aquest vídeo
Què és la prehistòria:
El joc de la prehistòria
Sessió 11
EL MUNICIPI I LA LOCALITAT
Els essers vius: els cinc regnes. Fem un mural virtual:
Sessió 10
Comarques
Les formes de la Terra: el relleu
El relleu de Catalunya
Xarxa hidrogràfica de Catalunya
Sessió 9
Farem aquest joc per estudiar algunes coses de medi:
Avuí farem servir la eina formulari per a fer una consulta
Sessió 8

Farem cerca de volcans amb una eina informàtica:
Sessió 7
[youtube]https://youtu.be/VRTjTjwatDk[/youtube]
El sistema solar: Estudia el sistema solar en aquesta aplicació interactiva
Fes aquesta activitat sobre el sistema solar:
Fem aquesta activitat sobre el sistema solar:
Situa cada planeta sobre el seu nom:
Fem una presentació sobre el sistema solar
Sessió 6
El medi ambient: El canvi climàtic. Fem un full de càlculi un gràfic
[youtube]https://youtu.be/wPxu63WtJI8[/youtube]
Crearem un gràfic utilitzant un full de càlcul a partir d’una taula de doble entrada.


Sessió 5
Nuestro cuerpo en un clic
Descobreix com és el cos humà, quins són els seus òrgans i quina funció tenen
Ara fem aquesta activitat:
Sessió 4
Estudiarem la respiració
[youtube]https://youtu.be/thUI3RfZUms[/youtube]
Esquema de l’aparell respiratori

Fem aquesta activitat
A partir d’aquest guió fem una presentació:
L’APARELL RESPIRATORI
L’aparell respiratori està format per un conjunt d’òrgans que ens permet respirar i parlar.
Aquests òrgans que ens permeten respirar i parlar són:
A. Les vies respiratòries
B. Els pulmons
A. LES VIES RESPIRATÒRIES
Les vies respiratòries comuniquen els pulmons amb l’exterior.
Les vies respiratòries estan formades per:
a. Les fosses nasals
b. La faringe
c. La laringe
d. La tràquea
e. Els bronquis
f. Els bronquíols
B. ELS PULMONS
Els pulmons són dos òrgans de la respiració.
Els pulmons són dos òrgans esponjosos situats a tots dos costats del cor i entre les costelles.
LA INSPIRACIÓ I L’EXPIRACIÓ
SALUT DE L’APARELL RESPIRATORI
Sessió 3
Estudiarem l’aparell digestiu:
[youtube]https://youtu.be/5oih6vq59EU[/youtube]

FASES DE LA DIGESTIÓ: (Fes un document amb aquest contingut afegint fotografies)
Fase 1: Inici de la digestió
La digestió comença quan ens posem l’aliment a la boca. Desprès el masteguem i amb la saliva es barregen els aliments i es forma el bol alimentari, que el deglutim i passa a l’esòfag.
Fase 2: Digestió estomacal
La digestió estomacal comença quan l’aliment entra a l’estòmac.
Una vegada l’aliment està a dins de l’estòmac es crea una substància anomenada suc gàstric, que amb l’ajuda dels moviments de l’estòmac es barreja amb el bol alimentari.
A l’estòmac, el suc gàstric i el bol alimentari s’esmicola en partícules més petites, anomenada quim, que se’n va cap a l’intestí prim.
Fase 3: Digestió intestinal
La digestió intestinal comença quan el quim entra a l’intestí prim, i el fetge, el pàncrees i l’intestí agreguen un líquid anomenat suc intestinal que en barrejar-se amb el quim forma el quil.
Quan arriba a l’intestí gros les parets d’aquest absorbeix els nutrients i els passa a la sang, i el que no serveix per res ho expulsa per l’anus.
Sessió 2
Els éssers vius els classifiquem en cinc regnes:
Comprovem els nostres coneixments:
Aquesta activitat ens servirà per repassar:
Insereix aquestes imatges en el teu document:


Sessió 1
Heu sentit parlar de Jules Verne? Va ser un gran aficionat de la ciència i els invents. Clica sobre la imatge per saber-ne més:
Ara podràs escoltar un conte molt divertit inspirat en el robots, fent desprès algunes activitats. Text del conte: PDF
Ara farem les activitats: Tallers
Si et sobra temps pots copiar aquest text a la vostra carpeta del curs: TEXT




























