Opinions sobre “Rol del estudiante en la educación virtual”

En relació a l’ultima presentació sobre el  “Rol del estudiante en la educación virtual”, la veritat és que desprès d’estudiar empresarials a la UOC (ja sé que és 1.0!! però no deixa de ser educació virtual!!), i desprès de seguir aquest curs TOTALMEMT 2.0!!, penso que realment em sento animada a continuar essent una alumna 2.0 ja que em sembla que reuneixo els requisits per ser-ho i tinc les actituds que es consideren necessàries per aprendre virtualment com ara:

  • MOTIVACIÓ: si un no està motivat per fer quelcom, per moltes facilitats que li donin, per molta ajuda que li prestin, no podrà anar endavant, ha de tenir ganes d’aprendre i això requereix un esforç en part individual.
  • AUTOGESTIÓ: degut a la llibertat amb certs límits que t’ofereix una educació virtual, has de saber organitzar-te el temps per fer les tasques encomanades, prendre decisions pròpies sobre el procés d’aprenentatge personal, i buscar els recursos necessaris.
  • RESPONSABILITAT: malgrat es disposa de molta ajuda per part del professor, és un mateix qui ha de complir adequadament amb les activitats, en l’educació virtual no t’estan massa a sobre si fas o deixes de fer, és un mateix que s’ha d’anar marcant les pròpies fites.

També voldria remarcar un punt al que fa referència la presentació i que en algunes matèries com matemàtiques o aquelles que tenen uns raonaments complexes al darrera, fan encara més difícil aquest tipus d’aprenentatge a distància i és que, aprendre de forma virtual penso que requereix molt més temps de dedicació que en un aprenentatge presencial. Els materials digitals que pots trobar a la xarxa són molt i molt amplis, això implica que has de saber buscar la informació, llegir molt i molt, i sobretot aprendre a seleccionar-la, avaluar-la i convertir-la en coneixement. De vegades perds molt temps buscant, i quan tens massa informació també necessites temps per escollir i, tot i fer aquest primers passos bé, desprès et pots trobar que costa d’entendre el que llegeixes i llavors penses que potser és més fàcil que t’ho expliqui algú directament. Jo parlo per l’experiència que tinc amb empresarials, o per exemple en aquest curs d’aules digitals estic segura que si hagués tingut algú al costat que entengués una mica d’informàtica, no hauria perdut tant temps amb els problemes de descàrrega o amb altres qüestions purament tecnològiques i que jo no domino.

Si parlem dels avantatges de seguir una educació virtual, estic més o menys d’acord amb els que es mencionen en l’Scrib, com ara:

  • Major interès per la matèria
  • Millora la capacitat per resoldre problemes
  • Aprendre a treballar en grup i a comunicar les pròpies idees
  • Major confiança en ells mateixos
  • Increment de la creativitat i imaginació…

Ara bé, per una altra banda crec que el professor ha de tenir la capacitat de percebre aquells alumnes tenen dificultats d’adaptació en aquesta nova forma d’aprenentatge, sobretot per manca d’habilitats per desenvolupar-se en aquest entorn, ja que podria arribar a produir l’efecte contrari: desmotivació, desconfiança, aïllament…

monalumnes

O sigui que, docents, alerta! Observem detingudament als nostres alumnes i acompanyem-los i ajudem-los en tot el que sigui necessari!!!

EVELIN

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *