Ús de la PDI + webquest

Aquesta setmana ja estem acabant la unitat 8, i degut a la seva importància anem a treballar en concret el punt 9, el càlcul de perímetres i d’àrees de diferents figures planes senzilles, a més de repassar certs conceptes que ja van sortir anteriorment, com ara: els percentatges, augments percentuals i representació a escala.

Per tal de refrescar una mica les idees farem ús de la PDI per tal de projectar activitats multimèdia interactives, veure vídeos explicatius i presentacions PPT, així repassarem els conceptes anteriors entre tots i practicarem amb alguns exercicis, a més podreu anar fent preguntes i discutint sobre la seva resolució, i com no, verificar les vostres respostes a l’ordinador. Finalment realitzareu una webquest per grups per tal de reflectir el nivell d’assoliment de la matèria.

FASE 1

  • Comencem recordant els percentatges i algunes aplicacions, per fer-ho anem responent entre tots i comprovant els vostres resultats a la pissarra digital:

Treballem els percentatges en unes eleccions

Aprenem a comptar amb descomptes

 [slideshare id=3641518&doc=percentatges250-100405133828-phpapp02]
 

  •  Passem ara a recordar què era l’escala i com es fan les representacions a escala donades les dimensions reals. Aquí veureu un vídeo molt explicatiu:

Vídeo – Com representar un objecte a escala?

 

  • Finalment, anem a veure un petit resum de la unitat que ens ocupa mitjançant aquesta presentació a la PDI,  i després practicarem amb diverses activitats abans de passar a la següent fase:
  • [slideshare id=297085&doc=geometria-plana-120491553141086-3]

Per a treballar aquest tema podem practicar amb les següents activitats de GEOCLIC, de les quals podeu fer els següents blocs:  1. Introducció als polígons, 2. Triangles, 3. Quadrilàters, 4. Activitats diverses sobre polígons, 5. Circumferència i cercle, 9. Perímetres i àrees de figures planes (part I) i 10. Perímetres i àrees (part II).

A mesura que aneu fent les activitats Jclic, anirem enregistrant l’informe dels vostres resultats en una base de dades, o sigui que, ENDAVANT! A PRACTICAR!! 

 

La resta d’activitats que anem fent a classe es podran fer en format digital o directament des del quadern, i fent ús del lector de documents, tots vosaltres podreu intervenir exposant els dubtes, idees i objeccions corresponents. 

FASE 2:

Una vegada repassats els conceptes i haver resolt els dubtes que han anat sorgint, ara és el vostre torn. Farem grups de tres persones de manera que dins el grup us pogueu ajudar mútuament per poder resoldre les activitats plantejades a la següent WebQuest. Aquí es descriuen els objectius concrets dins l’àrea de matemàtiques, així com els relacionats amb altres àrees, els recursos necessaris per realitzar-la, i molt important, el què i com s’avaluarà.

 WebQuest – FEM REFORMES A L\’ESCOLA.

Un consell, abans de començar a realitzar la WebQuest feu una ullada a l’apartat d’Avaluació. US INTERESSA!!

Fase 3:

Acabada la WebQuest, ara toca mostrar els vostres resultats, i per fer-ho farem les exposicions mitjançant la PDI per tal de seguir millor les vostres explicacions i poder valorar els vostres treballs.

El grup que hagi obtingut les millors qualificacions, tant a nivell de funcionament de grup, com a nivell d’avaluació de continguts, presentació, exposició… , podrà penjar el seu treball en aquest bloc, per tal de compartir amb la resta de companys la feina feta i l’esforç dedicat a la tasca.

ÀNIMS A TOTS I BONA FEINA!!

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *