Llibres de text digitals, per què?

   Els llibres de text digitals tenen moltes avantatges en relació als llibres de text tradicionals. Incorporen una gran quantitat de recursos multimèdia que afavoreixen la comprensió dels conceptes, permeten un estudi interactiu, són molt més atractius i motivadors per a l’alumne, donen suport a l’exposició que fa el professor i s’actualitzen contínuament i immediatament amb nous recursos, correccions, ampliacions…

    Característiques generals dels llibres de text digitals: són interactius i innovadors, són creats per experts docents de cada matèria, estan pensats per facilitar la tasca del professorat, afavorir la comprensió de la matèria i l’interès de l’alumnat, i com no, fomentar l’ús de les noves tecnologies en l’àmbit educatiu. Si concretem una mica més: 

Recursos multimèdia interactius: Incorporen tot el temari curricular que exigeix la LEC i per tant treballen les competències bàsiques que es demanen; contenen molts exercicis interactius i autocorregibles, activitats originals per atreure l’atenció de l’alumne, animacions explicatives interactives, vídeos, simuladors i moltes més innovacions que augmenta la motivació de l’alumnat.

Formes diferents d’ús: Els llibres digitals poden ser utilitzats amb el projector i la pissarra digitals a l’aula, i també amb l’ordinador, tant a l’aula com a cas. Així es fomenta l’ús de les tecnologies i de l’ordinador com a eines de treball diari.

Materials de reforç i ampliació: Permeten incloure exercicis i activitats de graus de dificultat diferent, i apartats d’ampliació de la matèria, cosa que permet al professorat personalitzar el procés d’aprenentatge per a cada alumne, i atendre les necessitats educatives del grup.

Plataforma educativa: Hi ha editorials digitals que disposen de plataforma educativa 2.0 amb gestor d’avisos, calendari d’activitats, creació i publicació de blocs i fòrums, gestor d’avaluacions, espai per guardar i compartir documents amb els alumnes…

Quaderns d’exercicis digitals: Formats per molts i molts exercicis que s’envien i es reben on-line, i que es corregeixen i avaluen automàticament. Està pensat per poder realitzar un seguiment personalitzat de l’evolució de l’alumne. A més per mitjà d’una plataforma educativa es pot detectar: qui ha fet els deures i qui no, que els ha fet correctament, o en part o malament, quan han fet les activitats, on s’han equivocat, quina és l’evolució de l’aprenentatge de l’alumne, estadístiques…

Editor d’exercicis: En alguns editorials també és possible crear exercicis propi autocorregibles i autoavaluables per mitjà d’una Aula Web.

Actualització immediata: A diferència dels llibres de text tradicionals que tenen un procés de reeditació llarg i costós, els llibres digitals s’actualitzen contínuament i de forma immediata, es corregeixen errades, s’incorporen millores per atendre la necessitat del professorat i de l’alumne.

Idiomes: Segons les editorials i les matèries, pots trobar el llibre en diferents idiomes, generalment es troben en castellà i català, però també alguns els pots trobar en anglès, cosa interessant.

Cost: Per intentar fer arribar aquest material al major nombre d’estudiants, docents i centres, independentment de les seves condicions socials o econòmiques, les editorials digitals estan intentant oferir els llibres de text digitals a preus molt més econòmics que els llibres tradicionals.

 

Per llegir més informació podeu consultar les següents pàgines:

 http://imae.wikispaces.com/P1x1-PiR-L#P2

 http://www.digital-text.com/ca/ver-contenido/ventajas.htm

 http://imae.wikispaces.com/bl–P1x1-Editorials

 http://cienciaitecnologies.blogspot.com/2009/05/2-trobada-deducadors-blocaires-escola.html , concretament la wiki de l’apartat on tracta els llibres digitals, per què?

Finalment podem veure un vídeo que resumeix una mica el per què hem de començar a utilitzar els llibres de text digitals a l’aula:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *