Estrenem noves estructures al pati!!

Com ens agrada el nostre pati!!! Tenim uns tobogans nous, una estructura molt gran on ens ho passem molt bé.

I també ens han portat una caseta de fusta, on, a més de poder jugar a dins, podem fer escalada pujant a munt ajudant-nos amb unes cordes.

Ara tenim més jocs per triar al pati, de manera que és impossible avorrir-se!.

 

 

 

 

2 comentaris

Anem al Poble Espanyol

El passat divendres 9 de març, els Cargols, les Abelles , els Conills i les Granotes vam anar d’excursió al Poble espanyol.

Vam esmorzar en una plaça molt gran i després vam fer un passeig per uns carrers molt macos .Vam entrar a una sala molt gran, on vam veure l’espectacle audiovisual  “Fiesta”. La sala era molt fosca  i en unes pantalles molt grans vam veure escenes de diferents festes i tradicions que es fan a diferents llocs d’Espanya ( la tomatina, la Setmana Santa, els Castellers….).Ens va agradar molt.

I després vam fer un taller de ceràmica. Sobre una rajola crua vam fer un dibuix  i després el vam repassar amb un punxó perquè quedi gravat a la ceràmica per sempre més.

Com han de posar les rajoles al forn, no les vam poder portar amb nosaltres. Quan estiguin acabades, el monitor ens va dir que ens les faran arribar a l’escola.

La veritat és que va ser un dia intens i molts vam fer la tornada ben adormits.

 

 

 

 

 

1 comentari

RACONS

 El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen actiitats simultànies de manera autònoma.

Al llarg del curs ja hem realitzat vàries rodes de racons de racons, donat que cada setmana canviem les propostes. D’aquesta manera anem aprenent el seu funcionament i entenent la dinàmica que requereix el treball per racons.

[vimeo width=”600″ height=”400″]https://vimeo.com/256142766[/vimeo]

 

 

3 comentaris

AVUI HA ARRIBAT EN FUMERA

Aquest matí han passat fets molt estranys a l’escola. Hem sentit cops, sorolls i olors  que  no sabíem d’on provenien. Hem decidit investigar-ho fent una passejada per tota l’escola. Hem pensat moltes coses: que  en Giravoltes ens volia fer bromes,  que qui feia tot això s’havia amagat a sota de la Galeneta,  que eren els nens grans que donaven cops…

Al final, hem descobert el misteri al tornar a la classe: Era en Fumera, que s’havia amagat dins un armari!!

Ha sigut un matí molt emocionant i divertit. Ara toca portar-se bé, que en Fumera ens vigila!

[vimeo width=”600″ height=”400″]https://vimeo.com/247041506[/vimeo]

 

 

Deixa un comentari

SORTIDA A ” ELS RUCS DEL CORREDOR”

[vimeo width=”600″ height=”400″]https://vimeo.com/243701304[/vimeo]

Publicat dins de Sortides | 1 comentari

Activitats a l’aula

Ja han passat unes setmanes de l’inici del curs. De mica en mica ens estem adaptant als nous companys/es i a les dinàmiques de la classe. Mireu que bé que fem diferents activitats a l’aula.

 

Deixa un comentari

Primers dies d’escola

Ja hem començat el curs, i els nens i nenes de la classe dels Cargols i de les Abelles  han iniciat  aquest període d’adapatació del que tant hem parlat.Com era previsible,alguns infants es mostren contents i confiats  . Per altres, però, han estat dies de nervis i de plors.Amb paciència, comprensió i oferint un entorn càlid i acollidor, aquests plors han anat desapareixent o sent cada cop més curts, i , de mica en mica ,tots van descobrint i gaudint de noves experiències: racons de joc, cançons, contes, els nous companys i companyes de la classe.
Cada vegada  es mostren més contents de poder gaudir del seu nou espai: la seva escola.
Podeu veure alguns d’aquests moments.

 

 

Publicat dins de Adaptació | 1 comentari

Projecte: Els sentits

Seguim endavant!

Per tal que us feu una idea del com avancem us fem un breu resum del que portem fet aquestes dues setmanes:

Per tal de manipular amb tot el material que des de casa ens vau anar portant  vam crear una taula sensorial, plena de tots aquells recursos que ens podien ser útils. Com podeu observar, després que tastéssim l’àcid de la llimona i poséssim a  prova les nostres papil·les gustatives (també conegudes com puntets roses de la llengua), vam apartar les peles de la llimona en una caixa per així poder posar en marxa el sentit de l’olfacte i el tacte.

La planta de la menta va servir no només per treballar el sentit de l’olfacte, sinó l’hàbit de tenir cura de la naturalesa i allò que ens envolta. Per mitjà de les mentes hem après a regular-nos una mica sobre aquells elements que formen part de l’entorn i que com nosaltres, necessiten de l’aigua i de la protecció per créixer i sentir-se sans.

Els instruments musicals també han estat una bona eina per manipular i posar en marxa el sentit de l’oïda, i la veritat és que ens han encantat!

Aprofitant l’aniversari de la Nat i les llaminadures que ens va portar vam treballar el dolç i amb això, quines papil·les es posaven actiu amb el dolç.

Com veieu, hem fet us del recurs visual amb imatges per fer-nos una idea dels òrgans que conformen els sentits, gràcies a l’exposició oral que han fet els cargols tot ha quedat molt més clar.

fet sobre fitxa

1 comentari