JOC SIMBÒLIC

JOC SIMBÒLIC
QUANTES GANES TENIEM DE TORNAR A JUGAR A L’AULA DE JOC SIMBÒLIC.
GAUDIR DE CONVERSES AMB ELS COMPANYS/ES, D’INVENTAR SITUACIONS NOVES PLENES D’ACCIÓ DE SIMBOLISME O BEN BÉ ESTRAMBÒTIQUES!
QUINES BONES ESTONES PER INTERCANVIAR DISFRESSES, NINES O MENJAR DEL SUPER; DE PASSAR PER LA MATEIXA RAMPA AMB ELS COTXES I MOTOS; DE CURAR A QUI ESTÀ MALALT AMB LES INJECCIONS O BÉ DISFRESSAR-SE AMB LES DISFRESSES CREANT PERSONATGES DIVERTITS!
QUE BÉ ENS HO PASSEM!


Deixa un comentari

MATES MANIPULATIVES

IGUAL QUE EL LLENGUATGE, LA CIÈNCIA I ALTRES APRENENTATGES, LES MATEMÀTIQUES S’ADQUIREIXEN DE FORMA NATURAL PERQUÈ FORMEN PART DE LA NOSTRA VIDA QUOTIDIANA.
LA BASE PER PODER APRECIAR-LES ÉS COMPRENDRE-LES. I QUINA MILLOR MANERA QUE FOMENTANT MOMENTS INTERESSANTS, ESTONES REMOGUDES D’INTERÈS, CREANT CONNEXIONS PLENES DE CREATIVITAT I MIRADES PENSATIVES AMB ELS ELEMENTS POSATS AL SEU ABAST.


Deixa un comentari

LES NOSTRES PRIMERES COLÒNIES 2

ES VA FER DE DIA I ENS VAN HAVER DE DESPERTAR! JA QUE ESTÀVEM TOTS MOOOLT CANSATS!. VAM FER UN BON ÀPAT PER ESMORZAR I A CONTINUACIÓ UNES GRANS ACTIVITATS VAM REALITZAR AMB MENYS ENREGIA QUE EL DIA ANTERIOR. JA MOLT CANSATS VAM DINAR REFRESCANT-NOS AMB UN BON GELAT!. ENS VAM ACOMIADAR DE L’ASTRONAUTA I CAP A ‘ESCOLA AMB UN GRAN SILENCI,TOTS BEN ADORMITS!
QUE DIVERTIDES I ENTRETINGUDES HAN SIGUT LES COLÒNIES!


Deixa un comentari

LES NOSTRES PRIMERES COLÒNIES 1

VAM AGAFAR EMOCIONATS UN GRAN AUTOCAR EN DIRECCIÓ A LA CASA DE COLÒNIES “DOM BOSCO”. ANÀVEM TOTS MOLT CONTENTS, XERRAIRES I EMOCIONATS!
EN ARRIBAR ENS VA VENIR A REBRE UN ASTRONAUTA, S’INICIAVA UNA GRAN AVENTURA!.
DESPRÉS D’UN BON ESMORZAR ENS VAM REPARTIR EN DIVERSOS GRUPS PER FER DIVERSES ACTIVITATS: ENCERTAR LA BOLA DINS EL CERCLE, CAMINAR SOBRE XANCLES, PASSAR ENTREMIG DE LES CORDES SENSE TOCAR-LES, O BÉ MAQUILLATGE. TOTES LES PROVES LES VAM FER GENIAL!. ERA MIGDIA, ERA HORA DE DINAR, QUINA GANA I AMB QUINA IL·LUSIÓ ES SEIENT AMB ELS SEUS AMICS PER COMENTAR LES ACTIVITATS FINS ARA REALITZADES. EN ACABAT DE DINAR, CONTINUAVEN LES NOSTRES ACTIVITATS ESPORTIVES I, POSTERIORMENT SOPÀVEM AMB MENYS GANES QUE EL DINAR, JA QUE ESTÀVEM UNA MICA MÉS CANSATS. PERÒ DEL QUE SI TENÍEM GANES ERA D’AGAFAR LA NOSTRA LLANTERNA I ANAR A BUSCAR FOLLETS A LA NIT, ERA FOSC.!
AMB ELS PIJAMES COL·LOCATS ERA HORA D’ANAR A DORMIR AMB ELS NOSTRES AMICS, QUINA EMOCIÓ, BONA NIT!


Deixa un comentari

FEM PSICOMOTRICITAT AMB GLOBUS!

ELS CARGOLS ENS HO HEM PASSAT GENIAL FENT PSICOMOTRICITAT AMB ELS GLOBUS. HEM JUGAT A TOCAR EL CEL, ELS HEM TRANSPORTAT BUFANT DE QUATRE GRAPES, HEM RODOLAT COM CROQUETES, I FINS I TOT ENS HEM FET MASSATGES!

Deixa un comentari

BEE BOTS

DURANT DUES SETMANES HEM POGUT GAUDIR DEL BEE BOT. LA FORMA D’UNA SIMPÀTICA ABELLA ELECTRÒNICA HA SIGUT LA MANERA D’INICIAR ALS NENS EN EL MÓN DE LA ROBÒTICA.
PER FER-HO HEM PARTIT DEL NOM DE CADA NEN/A APRENENT A TENIR DOMINI AMB LA DIRECCIONALITAT DE L’ABELLA CAP A LA INICIAL DEL NOM O BÉ, CAP A TOTES LES LLETRES DEL NOM.
DURANT DUES SETMANES HEM POGUT GAUDIR DEL BEE BOT. HA SIGUT UNA EXPERIÈNCIA MOLT INTERESSANT PER ELLS!


Deixa un comentari

CORONES DE PRÍNCEPS I PRINCESES

PORTÀVEM UNS DIES PARLANT QUE ELS PRÍNCEPS I LES PRINCESES PORTEN UNES CORONES AL CAP PER SABER QUE SÓN PRINCESES O PRÍNCEPS.
HEM ESTAT DURANT UNS DIES PRACTICANT LA NOSTRA CORONA EN DIFERENTS ESPAIS COM LA PISSARRA VILEDA, PAPER D’EMBALAR O BÉ EN MIDA FOLI.
DESPRÈS D’APRENDRE QUE CADA CORONA TÉ UN DIBUIX DEL QUE REPRESENTA LA SEVA CASA O EL QUE MÉS LI AGRADA, CADA NEN/A AMB UNA MICA D’AJUT DE LA TUTORA VA DISSENYAR LA SEVA PRÒPIA CORONA, POSANT-LI MOLTA PURPURINA!
PER DEFINIR QUIN ÉS EL SEU CASTELL I SABER COM ES DIU CADA PRINCESA O PRÍNCEP VAM REUNIR-LOS FENT PARELLES COOPERATIVES EN PARELLES PER DEFINIR A CADA UN DELS COMPANYS/ES. EN UNA ALTRE SESSIÓ, UN COP HO TENIEM MÉS O MENYS CLAR, VAM FER EL MATEIX EN GRUPS DE 4, I DESPRÈS, HO VAN POSANT EN COMÚ A TOTA LA CLASSE.
VA SER UNA EXPERIÈNCIA MOLT GRATIFICANT VEURE COM DEFINEIXEN, SEMPRE POSITIVAMENT, A CADACÚ DELS COMPANYS/ES, ADONANT-ME DE LA GRAN ESTIMA QUE ES TENEN ENTRE ELLS.


Deixa un comentari

EL QUADRAT

HEM VIVENCIAT AMB LA FORMA DEL QUADRAT!
PER FER-HO PRIMERAMENT VAM ANAR A L’AULA DE PSICOMOTRICITAT I VAN EXPERIMENTAR LLIUREMENT QUÈ PODIEN REALITZAR AMB DIFERENTS QUADRAT DE DIFERENTS MIDES I COLORS. I REALMENT, VAN TENIR MOLTA IMAGINACIÓ VERBALITZANT COSES QUOTIDIANES QUADRADES.
UN ALTRE DIA, A CLASSE VAN HAVER DE CERCAR ELEMENTS QUE ENS ENVOLTEN QUADRAT I RODONS. AL PRINCIPI ELS HI VA SER DIFÍCIL TROBAR ELEMENTS RODONS, PERÒ DESPRÉS NO PARAVEN DE TROBAR PECES QUADRATS O RODONES.
EN LA DISCRIMINACIÓ O SEGÜENT SEPARACIÓ D’AQUEST ELEMENTS VAN VERBALITZAR PERFECTAMENT ON ELS COL·LOCAVEN I PERQUÈ A CADA LLOC.


Deixa un comentari

SANT PATRICK

AVUI TOTS HEM VINGUT DE VERD A L’ESCOLA, PER QUÈ? PER CELEBRAR SANT PATRICK, EL PATRÓ D’IRLANDA.
AL MATÍ LA ROSA (MESTRE D’ANGLÈS A L’ESCOLA) ENS HA EXPLICAT EL CONTE DE “LEPRECHAUD” UN FOLLET DE COLOR VERD QUE DE TANT EN TANT VA PICANT LES PORTES.
QUIN ENSURT HA TINGUT MÉS D’UN EN SENTIR SOROLLS PER TOT ARREU, FINS I TOT ON NO EN FEIEN!
UN COP ACABAT EL CONTE, HEM LLEGIT UNA CARTA DEL LEPRECHAUD ON ENS DEIA QUE HAVÍEN DE MUNTAR UN PUZLE MOLT GRAN ENTRE TOTS, PERÒ QUE HI FALTAVA UNA PEÇA I L’HAVÍEM DE TROBAR.
EN GRUPS DE 4 O 5 ENS HEM POSAT A MUNTAR ELS PETITS PUZLES, I UN COP AJUNTAT TOTS ELS PUZZLES HEM VIST EL DIBUIX DE LEPRECHAUD, PERÒ CERTAMENT EN FALTAVA UNA PEÇA I L’HEM CERCAT PER TOTA LA CLASSE A POC A POC, SENSE PRESSES.
I FINALMENT L’HEM TROBAT, I TAMBÉ UNA BOSSA AMB MONEDERS D’OR DE XOCOLATA QUE ENS LES HEM MENJAT EN ACABAR D’ESMORZAR!
A LA TARDA HAN VINGUT ELS NENS DE LES ÀGUILES (6È) PER PINTAR-NOS UNS TRÈVOLS (O SHAMROCK) A LES GALTES, I ENS HA AGRADAT TANT, QUE HEM DEMANAT PINTAR-NOS LES MANS.


Deixa un comentari

EL GRAN DIA DE L’ENTRENAMENT

PER SER UN GRAN I FORT CAVALLER/A PRIMER HAVÍEM DE PASSAR UNA SÈRIE DE PROVES D’ESPORT:
PRIMERA PROVA: LLUITA AMB ESPASES TOBES ? PER VEURE COM ES MOUEN LES I COM ENS MOVEM NOSALTRES DAVANT ELS DOLENTS.
SEGONA PROVA: MALABARS ? UN BON CAVALLER HA D’APRENDRE A USAR LES PILOTES PETITES SENSE QUE SE LI CAIGUIN.
TERCERA PROVA: EQUILIBRI ? MANTENIR-SE DE PEU SI HA DE PASSAR PER LLOCS DIFÍCILS.

A MESURA QUE ACABÀVEN LES PROVES SE’LS OTORGAVA LA MEDALLA AL CAVALLER/A DE LA CLASSE DELS CARGOLS!
NO HA ESTAT FÀCIL OBTENIR LA MEDALLA. ELS HI HA COSTAT UNA MICA D’ESFORÇ, UNA MICA DE NERVIS, TREURE LA LLENGUA PER ESFORÇAR-SE, I SOBRETOT MOLTES GANES DE PASSAR-HO BÉ!


Deixa un comentari