Divermates

COMPRAR I VENDRE (EL SUPERMERCAT)
És un ambient on cada nen/a podrà escollir el rol que vol realitzar dins l’àmbit de compra i venda, i els rols que intervenen en aquest: el venedor i el client. A més hi haurà un banquer que serà l’encarregat de repartir els diners en aquests. I també la secció de venedors/es de llegums.
L’alumne/a al llarg de totes les sessions fa tots els rols: venedor, client, banquer i caixer. I d’aquesta manera treballar d’una forma més lúdica el càlcul mental, estratègies d’aproximació, sistema monetari i el llenguatge per comunicar-se en aquesta situació ( bon dia, què voldries).

En aquest ambient es fomenta el treball autònom, desprès de que per part del metre/a hagi deixat clara la dinàmica de l’ambient i el/ la mestra fa d’observador/a i orientador.

És important la iniciativa i el sentit de la responsabilitat dels alumnes a l’hora de cuidar el material, ordenar-lo i recollir-lo.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Qui diu que les matemàtiques són avorrides? A l’ambient de “Divermates” treballem diferents continguts de l ‘àrea de les matemàtiques de manera lúdico – maniplulativa , amb la finalitat que puguin establir relacions amb situacions reals de la vida quotidiana.