ELS AMBIENTS AL CICLE INICIAL DE L’ESCOLA ROSA ORIOL
PRINCIPIS METODOLÒGICS
Amb tot el bagatge que portem, tant infants com mestres, dels cursos passats a la nostra escola, un cop arribem al Cicle Inicial és hora d’incorporar al treball per ambients els continguts curriculars i competencials propis d’aquesta l’edat.
Els principis bàsics de la metodologia de treball mitjançant els ambients d’aprenentatge es mantenen però amb petits canvis. L’alumne continua sent el protagonista i el constructor del seu propi aprenentatge i les activitats manipulatives que els proposem van dirigides a facilitar l’assoliment d’uns continguts i unes competències que els alumnes han d’anar descobrint i assimilant durant tota aquesta etapa.
Per tal d’anar adquirint aquests continguts proposem als alumnes una metodologia de treball que respecta el seu ritme personal i les seves necessitats evolutives i facilitem que investigui, assagi i inventi, que manipuli i creï. I el més important, que sigui capaç d’explicar i raonar perquè passen les coses.
A 1r i a 2n l’aprenentatge continua sorgint de manera espontània però els mestres els fem propostes de treball i aprenentatge una mica més guiades i dirigides a assolir els continguts educatius propis del nivell educatiu.
COM ENS ORGANITZEM ?
Fem ambients dues sessions a la setmana: els dilluns i els divendres a la tarda. A cada ambient es troben entre 14 i 15 nens i nenes de 1r i 2n.
Tenim set espais d’aprenentatge: artistes, experiments, matemàtiques, Tic-Tac-Tuc, Teatre-Joc simbòlic, la màgia de les paraules i paisatges sonors.
Cada dues setmanes canviem d’ambient i així escollim el nostre itinerari i construïm el nostre coneixement.