Una història amb sis paraules

Hola a tothom!!

 

Com us ha anat el pont? Com esteu encarant la recta final del curs? Espero no veure-us el proper any a 1r un altre cop, així que ja us podeu posar les piles, eh!!! Bé, alguns ja les teniu posades des del primer dia, enhorabona!!

 

Bé, avui us escric per demanar-vos un petit exercici, molt petit, però molt intens. Moltes vegades us he sentit queixar-vos perquè havíeu d’escriure redaccions de quinze o vint línies i… Ufff!!! Com puc fer jo això? És massa llarg!!! Sí, això era el que dèieu alguns de vosaltres.

 

Doncs bé, us he fet cas i ara us proposo una altra cosa totalment diferent: que feu una història amb sis paraules. Sí, sí, amb sis paraules. Potser és difícil, però no impossible. I mostra d’això és que els vostres companys de 2n d’ESO ho van fer l’any passat i molt bé!!

 

No és una idea meva, no. Si llegiu la notícia que trobareu en el següent enllaç, veureu que no és tan complicat com sembla. Però seré bona i us deixaré uns dies per fer-lo, d’acord? Estigueu atents que qualsevol dia us aviso, eh!! Tindreu tres dies per penjar la vostra història en el bloc. Això sí, us haureu d’identificar correctament indicant el vostre nom i cognom i així ens estalviem “problemes” d’última hora, jeje!!

 

Apa!! Aquí us deixo l’enllaç!! Aneu pensant!!

 

La teva vida… en sis paraules

 

 

Recordeu!!

Torno a ser aquí per recordar-vos que en aquest tercer trimestre s’han d’entregar les correccions de tots els exercicis escrits que fem, és a dir, de les redaccions, comentaris, reflexions, etc. Si no s’entrega aquesta correcció, l’exercici no es valorarà. Ja vam comentar que d’aquesta manera aniríem treballant l’ortografia poquet a poquet. Però no tothom ha entregat aquestes correccions!!

 

El dilluns és l’últim dia per entregar-les (i ja porto dient això tota la setmana!!). Qui dilluns no m’ho hagi entregat (hagi o no hi hagi classe), tindrà un Insuficient a l’exercici.

 

Va!! No us adormiu i envieu-me’ls!! Fins dilluns!!!

 

Alba.

Treball “L’illa del tresor”

Hola a tothom!

 

Com ja hem estat comentant a classe, ara començarem a fer el treball de L’illa del tresor. Un treball que farem entre tots, per això la coordinació i la col·laboració és molt important, perquè només farem un sol treball entre tots; és a dir, cada classe entregarà un únic treball i aquest serà el que presentarem al concurs.

 

Durant aquests dies, tres sessions, realitzarem el treball. Ens dividirem per grups i cada grup treballarà un aspecte. Per aquest motiu, heu de portar tot el material que vau trobar en el seu moment. No us oblideu que heu d’anotar també la referència de la font que heu consultat (pàgina web, llibre, etc.).

 

En el document adjunt trobareu una petita guia amb una sèrie de preguntes que us ajudaran a portar a terme el vostre treball.

 

Apa!! A treballar!!!

 

Alba.

Guia de treball “L’illa del tresor”

Quadern de Bitàcola

Hola!!

 

Tal i com us vaig dir, aquí us deixo una mostra del Quadern de Bitàcola. Haureu de fer una activitat. Heu d’escollir tres textos del Quadern de Bitàcola (teniu l’enllaç a sota) i els heu de corregir i enviar-m’ho per correu, vale?

 

El dilluns avisaré a classe i deixaré una mica de temps per tal que tothom ho sàpiga. Com a molt tard, m’ho podreu entregar el dia 24 de febrer, vale? M’envieu un correu amb el text escollit (teniu el nombre al costat) i la correcció feta.

 

Fins dilluns!!

 

Alba.

Quadern de Bitàcola

 

Mostra de PPT

Hola a tothom!!

 

Aquí us deixo una mostra dels diferents PPT que heu estat realitzant aquestes setmanes. M’agradaria penjar-ne més, però no puc penjar-los tots…

 

En teniu una mostra de cada grup de treball. Espero que us agradin!!

 

Alba.

Unitat 5: La llengua literària

Hola a tothom!!

Aquí estic un altre cop i amb retard, per variar!! Bé, aquest matí alguns de vosaltres heu pogut veure el PPT que he realitzat del tema 5. Tal i com us vaig comentar, el penjaré aquí al bloc.

El que trobareu al PPT és el més important que treballarem en el tema, el que sí o sí hauríem de saber tots i totes en acabar la unitat. D’altra banda, tal i com podreu veure, també hi ha tota una sèrie d’exercicis. No en feu cas!! Són només una indicació dels possibles exercicis que farem a classe. No els comenceu a fer!! Ja us diré quins són els que farem i quan, d’acord??

Apa!! Ens veiem demà!!

Alba.

 

Una més de pirates

Hola!!

 

Què tal les vacances de Nadal? Va! Aprofiteu-les bé que ja ens queda ben poquet!! Per cert, com porteu el treball dels pirates?

Aquí teniu més informació per si encara heu de buscar alguna coseta més. Com ha anat la recerca d’informació? Com ha anat el treball en grup? Us heu pogut organitzar bé? Us heu apuntat la font d’informació?

Massa preguntes per respondre-les en un sol moment, oi que sí? Però les hem de tenir ben presents perquè tenim molt poc temps per acabar de posar en comú tota la feina realitzada.

Dedicarem dues sessions a fer tot això. Una primera sessió serà per reunir-se els grups i donar a conèixer tot el que té cadascú (informació, fotografies, enllaços d’interès, etc.) i la següent sessió serà per anar als ordinadors i ensenyar com es farà el treball, quines seran les característiques del mateix i com s’haurà de presentar.

Bé, aquí us deixo unes quantes pàgines més (estan en castellà) per si us falta alguna coseta.

Ens veiem aviat!

 

http://www.fortunecity.es/imaginapoder/humanidades/587/filibusteros.htm

 

http://www.phistoria.net/reportajes-de-historia/PIRATAS_61.html

 

http://senderosdelahistoria.wordpress.com/2007/08/07/piratas-y-bucaneros-famosos-de-los-siglos-xvii-y-xviii/

 

http://bibliotecadigital.ilce.edu.mx/sites/colibri/cuentos/piratas/htm/sec_2.htm

 

http://es.wikipedia.org/wiki/Pirata

 

Deures de Nadal

arbrenadal.jpg  Bon Nadal a tothom!!

Hola a tots i a totes!!

Estic aquí fent acte de presència per tal de comentar-vos els deures que tindreu aquest Nadal. Oooohhhhh!!!! Ja sento els crits i les queixes… Però és una cosa que s’ha de fer, sinó ens oblidarem de tot allò que hem estat aprenent aquests dies!!

Va, intentaré no ser gaire dolenta i aquí us deixo el llistat:

  • Grafies vocàliques (pàg. 56 i següents): exercicis 2, 3, 4, 7, 10 i 11

  • Lectura Treu-te les ulleres i somia! (pàg. 60 i següents): exercicis 3 i 13

Uff!! Penso que començo a sentir encara més crits!! No patiu!! Els podeu fer al llibre!! Ja no sóc tan dolenta, oi que no?? Penseu que alguns d’aquests exercicis ja els teniu fets perquè hem estat treballant-ho a classe aquests dies, així que tampoc us podeu queixar gaire…

Això sí, recordeu que a la tornada de Nadal haureu d’entregar-me l’esborrany de la vostra història del concurs Sambori, us en recordeu? Per si algú de vosaltres ha perdut el full, dir-vos que aquesta narració la podeu fer en ordinador i que haurà de tenir les següents característiques:

  • màxim dos fulls

  • lletra Arial

  • tamany 14

  • interlineat doble (remeneu el Word que allà ho trobareu tot)

Ja no tinc res més a dir-vos, només que mengeu molts torrons, que us ho passeu molt i molt bé! Aprofiteu les vacances que a la tornada ens toca treballar de valent!!

 Alba.

 

Treball cooperatiu Carib

Hola a tothom!!

Aquí comença la vostra tasca blocaire!! Com ja sabeu, l’altre dia vam fer a classe un treball cooperatiu. És això el que intentarem fer de tant en tant: treballs cooperatius. I per què? Ben fàcil! Perquè hi ha mil formes d’avaluar i no totes han de ser un examen, no?

Vam repartir-nos en diferents grups i cadascun havia de treballar un tema diferent i elaborar un exercici relacionat amb el tema que tenia. Molt bé, doncs aquí teniu els diferents exercicis:

Grup 1: Llengua i formalitat

  • Digues si és formal o informal la següent situació i després fes les definicions següents:

    • Parles amb el teu pare

    • Parles amb el teu millor amic

    • Parles amb una noia que acabes de conèixer

    • Joc:

    • Memòria:

    • Autoexpressió:

Grup 2: Elements de la comunicació

  • Què és el missatge, l’emissor i el receptor?

    • Missatge:

      • rep el missatge

      • informació

      • transmet el missatge

    • Emissor:

      • informació

      • transmet el missatge

      • rep el missatge

    • Receptor:

      • transmet el missatge

      • rep el missatge

      • informació

Grup 3: Comunicació escrita i puntuació

  • Corregeix les faltes d’ortografia i torna a escriure el text bé:

-ola k tl?

-io mb i t?

-io tmb.

-wno dw wpa io piru!

-10

 Grup 4: So, grafia i fonètica

  • Què és la fonètica?

Grup 5: Accentuació

Accentua aquestes paraules. Després fes frases amb les paraules. Després les classifiques en agudes, planes i esdrúixoles:

  • telefon

  • informacio

  • basquet

  • esdruixola

Molt bé!! Doncs aquests són els exercicis que teniu!! Els heu de copiar en un full (sense oblidar d’apuntar el vostre nom), els fareu i me’ls entregareu el proper dia.

Què vagi bé!!

Hola a tothom!!!

Ja s’acabat l’estiu… Quina pena, oi?? Però penseu que ara, en uns dies, ens tornarem a trobar tots: companys, amics i els profes també, jeje!!

No sé, potser esteu una mica angoixats pensant que començant les classes, però si us dic la veritat jo ja en tinc ganes 🙂

Aquí us deixo una foto d’un lloc proper on he anat de vacances. Per què aquesta i no una altra? Pel que ens mostra: energia renovable. Tant de bo totes fossin renovables!! Estaríem tant bé!!

Apa!! Fins aviat!!

eo.jpg