NOVEDADES EN EL COMEDOR DE LA ESCUELA

Des de la comissió  de Menjador  del AFA hem sol.licitat a la empresa SCOLAREST una sèrie de millores que us detallem  a continuació:

Respecte a la qualitat dels aliments:

– Llegums  100% ecològiques.

– Realitzar una vegada  al mes el programa “lleguminitzat”, que ofereix Scolarest a les escoles i que consisteix  en realitzar: una crema de verdures + llegums amb cereals.

– Pasta: integral y ecològica

– Pa: integral.

– Peix congelat de més qualitat sense  espines  afegint peix blau un cop al mes.

Salmó

– S’aboga per proveïdors de proximitat y de major qualitat, per això s’ ha decidit canviar de proveïdor de iogurts de Danone a La Fageda.

Com que en els dos  dies que s’ha tastar el iogurt natural no ha tingut bona acollida por part dels infants, es proposa tornar  als iogurts de sabors però de la Fageda.

– S’ ofereix oli d’Oliva Verge Extra per que els infants puguin amanir a demanda.

– Les truites en lloc de ser amb carn seràn de vegetals.

Les millores vénen motivades per intentar integrar una alimentació de qualitat tenint en compte tant els aliments com la seva procedència.

Considerem important afegir aliments integrals (alt contingut en fibra) per les propietats  que aquests  aporten:

– Reducció de  l’absorció de colesterol i glucosa.

– Ajuden al trànsit intestinal.

– Presenten totes les vitamines al no estar refinats.

– Enforteixen el sistema inmunológic.

– Prevenció de malalties cardiovasculars com cáncer de colon

– I altres beneficis.

En quant al canvi d’empresa de iogurts es deu a:

– Qualitat i proximitat (som escola verda)

– La Fageda de sabors, tot i que fa servir la mateixa quantitat de sucre no fa servir colorants.

El canvi a iogurt natural es va realitzar amb la  intenció de reduir el consum de sucres .

L’Organització Mundial de la Salut recomana com a ingesta màxima 25 gr en adults i la meitat(12,5 gr) en nens i nenes al dia.

En general, hem proposat la reducció d’ aliments ultraprocessats i  augment d’ aliments de procedència ecològica reduïnt així la ingesta de tòxics.

En definitiva, se tracta d’ invertir en la salut dels nostres infants  i fomentar l’alimentació

saludable des de la infància.

Altres millores positives/projectes:

– S’està valorant la implantació d’un sistema per millorar l’aigua de l’aixeta.

Quan tinguem més informació us la farem arribar.

– Hem aconseguit formar part del “Projecte cuina creativa i proteïnes saludables” gestionat per l’Ángel-León (presentar noves textures un cop al mes). Ja present aquest mes de gener. concretament el dia 24/1. L’empresa responsable del menjador, ens ha comentat que en altes escoles a on ja s’ha implantat té molt bona acollida per part dels infants.

– Hi haurà cartells  especials per als festius.

– Ens han ofert formar part del Projecte amb el Xef Martín Goldman que ofereix diferents tallers per a  famílies/alumnes. A finals de mes, tenim una  reunió amb SCOLAREST a on  ens informaràn del tema del taller i la data.

– Xerrada de la nutricionista de SCOLAREST. Us informarem de la data.

– Canvis en la vaixella (plats tradicionals) y possiblemente gots de bambú o vidre, retirant així totes les safates  i gots  de plàstic.

L’idea del canvi  es va demanar al saber que NO eren de plàstic lliure de BPA i com pot afectar això a la salut.

Es faràn servir plats convencionals i s’està acabant de valorar gots de bambú o vidre.

No hem tingut temps d’informar dels canvis de la setmana passada. Els altres canvis s aniran implantant progressivament.

Esperem que aquestes  millores us agradin i  seguirem  treballant per millorar el menjador de l’escola.

Quedem a la  vostra disposició per a qualsevol dubte o suggerència.

Links de interés:

Comisió de menjador