DURANT EL PROJECTE

  • ACTIVITAT 4: ABRAÇADES

Veiem tots junts, P3, P4 i P5 la projecció del vídeo del poder de les abraçades:

Imatge

Després practiquem “les abraçades” i veiem que si funcionen!!! Ens sentim més contents i estimats, oblidant els mals entesos i les desavinences.

Imatge

  • ACTIVITAT 5: SOM FOTÒGRAFS/ES!

Mentre dura aquesta pràctica de les abraçades, els i les alumnes van fent fotos als companys/es amb la càmera de fotografiar de l’escola.

Imatge

Quan acabem parlem de com ens sentíem, si ens ha agradat o no, si ho podem fer en altres ocasions, …

  • ACTIVITAT 6: POEMA DE LA PAU

A continuació, també amb P4 i P5 escollim dos poemes de la Pau i ens els aprenem de memòria per recitar-los. Cada alumne, en memoritza un o l’altre. Són els següents:

Pau

Els canons, de neu.

Les pistoles, d’aigua.

Els soldadets, de plom.

Que totes les batalles

que les guerres i les pors

siguin a partir d’ara

caducats malsons.

Els canons, de neu.

Les pistoles, d’aigua.

Els soldadets, de plom.

(Isabel Barriel)

Si el món fos …

Si el món fos escrit en llapis,
podria esborrar la lletra
que vol ferir;
podria esborrar mentides
que no cal dir;
n’esborraria l’enveja
que porta mals;
n’esborraria grandeses
de mèrit fals…
Però és escrit amb tinta
de mal color:
del dolor brut de la guerra
i del dolor.
Qui voldrà escriure un nou món més just i net?
Potser que tu i jo ho provéssim,
ben valentes, lletra per lletra,
des del nostre raconer…

(Joana Raspall)

 

 

Després els enregistrem amb l’audacity.

Imatge

 

 

 

 

  • ACTIVITAT  7: PRESENTACIÓ

Activitat només de la mestra realitzant una presentació amb les fotos de les abraçades que havíem fet en l’activitat anterior i el so dels poemes de la pau. Aquesta presentació la penjarà al bloc de l’escola per compartir-ho amb les altres classes i famílies.

 

  • ACTIVITAT 8: PADLET

Visualitzem el conte el senyor Guerra i la senyora Pau:

Imatge

Fem un suro digital a partir dels vídeos dels contes curts que projectem. Cadascú pensa què és la PAU i ho expressa com vol: amb paraules, imatges que busquem per internet,… I ho recollim en aquest programa del mur digital anomenat padlet.

Com que només és una classe de P3 és molt àgil i tenim ràpidament el nostre mur de la PAU fet, que també podem posar posteriorment al bloc de l’escola per compartir-ho amb tothom.

  • ACTIVITAT 9: CLASSIFICACIÓ IMATGES

Cada alumne escull una imatge d’internet que representi la pau i una altra que en sigui contrària. Les copiem i les anem afegim a la PDI amb el programa de l‘Open board i les anem classificant segons si representen o no la Pau.

  • ACTIVITAT 10: ESCRIVIM A LA SORRA VIRTUAL

Obrim la PDI amb l’edu365, anem a les activitats d’infantil i busquem “Escriure a la sorra”. (O bé com ja us he dit, directament en el symbaloo en una carpeta on diu DIA DE LA PAU, trobarem totes les activitats).

En aquesta activitat ens fixem en les lletres de la paraula “PAU” i ho escrivim. Cada alumne escriu a la sorra virtual la paraula PAU en lletra de pal.

Imatge