Aquest curs a P3 som la classe dels…
Feu el trencaclosques i ho endevinareu!
Aquesta seria una bona manera per informar a les famílies del projecte que realitzem a classe.
Gràcies per participar!
Susana;)
La mirada de l’infant és una mirada d’il·lusió, de novetats, de sorpreses, d’alegries i d’esperança. Quan treballen amb una càmera de fotos es plasmen aquestes mirades en les fotografies. Després a classe quan expliquen el que han fotografiat, te n’adones que allò important no és l’objecte en si, sinó el que representa per a ells i els sentiments, records o desitjos que els desperta.
Nosaltres com a activitat a P3 tenim la maleta viatgera. Porten fotografies que han fet a casa, les imprimeixen i les porten a classe per explicar què és, què feien, perquè ho han fotografiat… També a l’aula quan fem tallers internivells amb P4 i P5, tenim les tauletes que fan fotos i després les comentem a l’aula amb la PDI. Costa una mica, sobretot als més moguts, que puguin fer una fotografia de qualitat, que no estigui borrosa, torçada o que fotografiïn el que desitgen i veuen. Sovint cal l’ajuda de la mestra per aconseguir-ho. Al ser grups més reduïts es pot treballar millor i solucionar aquestes dificultats inicials.
Una altra activitat que fem a la meva classe de P3, a partir de diferents materials, construeixen una lletra (comencem sempre per la inicial del seu nom) i en fotografiem el resultat.
Després de consultar el material i llegir els blocs dels companys/es, s’obre un ventall d’activitats més ampli que ben aviat començaré a posar en marxa ja que les trobo molt interessants per potenciar la creativitat. I tal i com diu el currículum d’infantil, ajudar al desenvolupament positiu de la personalitat i el pensament abstracte i a adquirir habilitats necessàries per resoldre situacions i reptes que es trobaran els infants en el futur.
Susana;)
Hola a tots/es,
aquí us deixo una versió de “soc un bolet” que hem fet a casa amb els meus fills i els seus cosins.
Hem passat una tarda entretinguda gravant i escoltant-se. Els hi ha encantat!
Després hi he afegit el començament i final de la versió d’en Jordi Tonietti. I aquest és el resultat:
Espero que us agradi,
Susana;)
Bones!
A la pàgina www.edu365.cat, dins l’apartat d’infantil he trobat un joc on els alumnes poden dibuixar sobre la sorra.
A classe ara hi tinc una taula amb sorra, ja sé que no és el mateix a nivell de sensacions però està bé per practicar amb el ratolí.
Mireu quin dibuix he fet! Que tingueu un bon dia!
Susana 😉
Hola, món! Aquest és el títol que venia per defecte però és ben encertat. Amb aquest blog puc donar a conèixer a la resta del món el que fem a la meva aula d’infantil en relació a les TAC.
Primer de tot, em presento. Em dic Susana i treballo en una escola petita (uns 90 alumnes) de l’Alt Empordà. Soc la tutora de 10 nens i nenes de P3.
Aquest any a més, inicio la coordinació TAC del centre. Si voleu conèixer quelcom de la meva escola, podeu visitar la pàgina web del centre, clicant aquí.
Fins aviat,
Susana 😉