AMB ULLS DE NEN/A

La mirada de l’infant és una mirada d’il·lusió, de novetats, de sorpreses, d’alegries i d’esperança. Quan treballen amb una càmera de fotos es plasmen aquestes mirades en les fotografies. Després a classe quan expliquen el que han fotografiat, te n’adones que allò important no és l’objecte en si, sinó el que representa per a ells i els sentiments, records o desitjos que els desperta.

Nosaltres com a activitat a P3 tenim la maleta viatgera.  Porten fotografies que han fet a casa, les imprimeixen i les porten a classe per explicar què és, què feien, perquè ho han fotografiat… També a l’aula quan fem tallers internivells amb P4 i P5,  tenim les tauletes que fan fotos i després les comentem a l’aula amb la PDI. Costa una mica, sobretot als més moguts, que puguin fer una fotografia de qualitat, que no estigui borrosa, torçada o que fotografiïn el que desitgen i veuen. Sovint cal l’ajuda de la mestra per aconseguir-ho.  Al ser grups més reduïts es pot treballar millor i solucionar aquestes dificultats inicials.

Una altra activitat que fem a la meva classe de P3, a partir de diferents materials, construeixen una lletra (comencem sempre per la inicial del seu nom) i en fotografiem el resultat.

Després de consultar el material i llegir els blocs dels companys/es, s’obre un ventall d’activitats més ampli que ben aviat començaré a posar en marxa ja que les trobo molt interessants per potenciar la creativitat. I tal i com diu el currículum d’infantil, ajudar al desenvolupament positiu de la personalitat i el pensament abstracte i a adquirir habilitats necessàries per resoldre situacions i reptes que es trobaran els infants en el futur.

Susana;)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *