ADÉU a la classe de 1r de la Marta Altés!

Bones nens i nenes de 1r!

Estic una mica trista  🙁 ja que aquesta és l’última setmana del curs, i serán les últimes activitats que us enviaré pel bloc. Per tant, per fer-ho diferent a les altres setmanes, us tinc preparades unes propostes que de segur que us agradaran:

  • Projecte “Súper Xef”
  • Ganxets matemàtics
  • Experiment amb bombolles de sabó
  • Diari d’estiu
  • Vídeo “Som 1r”

Us deixo els enllaços dels blocs dels especialistes de MúsicaEducació Física Anglés, i el de Biblioteca.

UN PETONÀS!

Projecte “Súper Xef”

Hola! Aquí estem tots, bo, jo estic fent la foto 🙂 Recordo que vam fer la foto al Nadal, per quan vam decidir quin Projecte volíem fer.

Aquí sota de la foto podreu punxar un pdf amb tot el Projecte sencer, amb les fitxes buides i algunes amb fotografies perquè ho tingueu tot complet. Ja haveu fet totes les fitxes i les tenim a l’escola, i no cal fer-les, solament és per si algú li agradaria repetir alguna o repassar el que ja vam treballar. Al final de pdf veureu un muntatge de fotos i explicacions de tot el procés del Projecte, espero que us agradi!

PROJECTE SÚPER XEF

I quina activitat podríem fer? doncs, se’n recordeu que al principi de curs vam treballar els PEUS DE FOTO?

A la foto de dalt, per exemple:

“Els nens i nenes de 1r han escollit el seu projecte que s’anomena “Súper Xef”

Ara vosaltres haveu de fer el mateix amb aquestes fotos! Qui no pugui imprimir no passa res, els Peus de foto els podeu fer amb un full apart.

Activitat Projecte Súper Xef

I per a l’ESTIU us deixo comprensions lectores que podeu anar fent!

Comprensions lectores en castellà

Comprensions lectores en català

Els Ganxets matemàtics!

Aquí tenim un repte molt facilet per vosaltres. Quants nens hi ha? Falta algun nen, qui? Quina forma geomètrica estem representant? Quadrat, triangle o cercle?

El que acabeu de fer era per entrenar una miqueta, ara ve l’activitat divertida que s’anomenen les QUELIs: POLÍGONS I DAUS

És aconsellable que els pares mireu els vídeos abans que els nens per poder ajudar-los millor.

I. PLANTEGEM I COMENCEM A PENSAR

II. COMPROVEM I SEGUIM PENSANT

III. REFLEXIONEM I ANEM MÉS ENLLÀ

I per a l’ESTIU… aquí us deixo sumes, restes i problemes que podeu anar fent! Hi ha molt de material, escolliu al vostre gust!

Sumes portant

Restes sense portar

problemes matemàtics

Fem bombolles de sabó!

Ara que arriba l’estiu tenim moltes ganes de fer activitats d’aigua i per tant, a qui no li agrada fer bombolles? 

En aquesta proposta us explicaré com fer un bufador de núvols d’escuma d’on surten bombolles i més bombolles que es van superposant.

Necessitem: Una ampolla gran, tisores, un mitjó (aprofiteu per a reciclar els que misteriosament es queden sense parella) i una goma elàstica.

Per a fer l’escuma: plat o safata, aigua i sabó rentavaixelles. (Colorant alimentari opcional).

Com ho fem?

  1. Retallarem l’ampolla per la meitat.
  2. Tallem l’extrem del mitjó i cobrim amb ell la part de l’ampolla retallada.
  3.  Amb l’ajuda d’una goma elàstica el fixem a l’ampolla.
  4. En un plat o safata poseu dues parts d’aigua per una de sabó i barregeu (el Fairy va molt bé perquè fa molta escuma, però si no en teniu podeu fer-ne servir un altre).
  5. I aquí comença la festa: s’ha de sucar el mitjó en el sabó i acte seguit bufar. Si impregnem el mitjó a poc a poc, l’escuma tindrà més consistència. I si voleu que  l’escuma surti de colors, apliqueu unes gotes de colorant alimentari sobre el teixit. Veureu com sortirà una cascada de bombolles preciosa!

El joc té múltiples possibilitats: crear núvols i jugar a enlairar-los, fabricar serps de bombolles,  fer petits flocs al terra que formin dibuixos, etc.

Diari d’estiu

Aquest diari d’estiu té un únic objectiu: guardar records.

El diari consta de 3 pàgines per dia, i podeu imprimir-les tantes vegades com dies vulgueu fer-lo. Podeu fer-ne unes quantes còpies i quan hagueu passat un dia que us agradaria recordar anar a buscar-les i omplir-les.

Així, quan acabi l’estiu tindreu un àlbum ple de bonics records.

Si no teniu impressora podeu fer vosaltres mateixos el diari seguint l’exemple del que us deixo aquí!

Espero que us agradi!!!

 

Som 1r!

Bones!

I per a finalitzar les propostes d’aquest curs, us he preparat un vídeo que us volia dedicar, ja que m’agradaria que tinguéssiu un record de mi i d’aquest curs que hem passat junts!

Espero que us agradi, l’he fet amb tota la meva estima!

Us ha agradat? Ara el que m’agradaria és que us féssiu un vídeo acomiadant-se de mi, també podeu dir el que més us agradat fer aquest any, què voleu fer a l’estiu…el que vulgueu!

Una superabraçada a tots! Us estimo moltíssim!

EL CALENDARI: Setmana del 8 al 14 de Juny

Bones! Aquesta setmana anem a treballat el CALENDARI, així que farem el següent:

  • El calendari, joc dels artells. Anècdota citant la data.
  • El nostre diari
  • El pati d’en Pau
  • Construïm un calendari.
  • Experiment sobre un tornado.

Us deixo els enllaços dels blocs dels especialistes de MúsicaEducació Física Anglés, i el de Biblioteca.

Espero que us agradi.

El calendari

Anem a treballar el CALENDARI, és important saber com funciona perquè ens ajuda a organitzar-nos la nostra vida, dia a dia.

Atents al joc dels artells (nudillos)

Després aquest vídeo on explica el funcionament d’un calendari ara, observeu el calendari d’aquest any i contesteu a les preguntes:

Mireu el calendari i ara contesteu a les següents preguntes:

  • Copia els mesos de l’any i el seu número: Gener 1, Febrer 2, Març 3, Abril 4, Maig 5, Juny 6, Juliol 7, Agost 8, Setembre 9, Octubre 10, Novembre 11 i Desembre 12.
  • Copia els dies de la setmana i la seva abreviatura: dilluns – dl,  dimarts- dt, dimecres- dc,  dijous – dj, divendres- dv,  dissabte – ds, diumenge- dg
  • Quin dia de la setmana és l’1 de Març?
  • Quin dia és l’endemà del 30 de juny?
  • Quants diumenges té el mes de setembre?
  • Quants dies en total tenen Novembre i Desembre?
  • Quants mesos hi ha de Gener a Setembre?
  • Jugueu al joc dels artells (nudillos) com ho fa el vídeo: Per exemple: Quants dies té Març 30 o 31? I juny, abril…?

Per treballar l’expressió oral podeu preparar un vídeo explicant alguna cosa que us hagi passat interessant i heu de començar de la següent manera:

El dia 31 de Desembre de 2019 vaig celebrar l’Any Nou……..

Com haveu llegit, heu de dir el dia, el mes i l’any del que voleu explicar.

El nostre diari

Quan jo era petita tenia un diari personal on escrivia les coses que em passaven. M’ajudava a expressar les meves emocions i sentiments i era l’únic que sabia tot de mi.

S’atreviu a fer un diari?

Mireu, és tan fàcil com agafar fulls blanc o millor  si teniu fulls de colors, perquè queda més bonic. Agafeu uns quants i els dobleu tots junts per la meitat i ho grapeu, si no teniu grapadora, els vostres pares us ho poden cosir una miqueta perquè quedi com un llibre.

Després dibuixeu una portada ben bonica escrivint ” El meu diari” i la decoreu. Passeu el full i cada dia d’aquesta setmana fins diumenge, heu de posar la data llarga i curta i escriure alguna cosa que vulguis contar al diari: podeu escriure el que haveu fet al llarg del dia, o una cosa interessant que us hagi passat aquell dia, o si es trobeu contents, enfadats, tristos…i per què.

Recordeu la data llarga és, per exemple: Dilluns 8 de Maig de 2020

I la data curta és, per exemple:  8-5-2020

El pati d’en Pau

En aquesta activitat que us proposo de matemàtiques no té res a veure ni amb el calendari ni el temps, ja que anteriorment ja hem treballat els rellotges i la construcció d’un pèndol.

Ajudeu a en Pau a resoldre els seus problemes?

Seguiu molt bé les següents instruccions:

  • Prepareu llapis i paper.
  • Mireu el primer vídeo i realitzeu la tasca que us demana.
  • Després mireu el segon vídeo, on veureu la solució a la tasca del primer vídeo i realitzeu la nova tasca que us demana.
  • I per últim mireu el tercer vídeo i feu la tasca.

PLANTEGEM I COMENCEM A PENSAR!

COMPROVEM I SEGUIM PENSANT!

REFLEXIONEM I ANEM MÉS ENLLÀ