Elaborem un calendari

Mireu! Podeu elaborar un CALENDARI diferent al que estem acostumats, és una manera pràctica de veure quin nombre de dia, quin dia de la setmana i en quin mes estem amb aquesta roda.

Hi podeu utilitzar diferents tipus de marcadors, com un triangular, o utilitzant pinzes petites, marcar amb un retolador, posant a sobre una pedreta, com vulgueu, aquí us passo l’enllaç on està tot explicat i hi ha més fotos on ho podeu veure-ho millor.

Calendario circular imprimible

calendario imprimible poetisainsomne

Aquí teniu el calendari en català per imprimir o per dibuixar.

Calendari en català imprimible

Experimentem, fem un tornado!

Al calendari també podem saber quan comença i acaba una estació de l’any. Aquestes preguntes les podeu contestar oralment.

  • Sabríeu dir quantes estacions tenim? I quines?
  • Busca o mira a algun calendari que tingueu a casa quant comença i acaba cada estació de l’any.
  • Ara mirareu aquest vídeo dels TORNADOS.

  • Com es forma un tornado?
  • En quina estació de l’any és més probable veure tornados?
  • I en quin lloc del món apareixen?
  • És probable que hi hagin tornados a Catalunya?

Ara toca experimentar! Aneu a fer un tornado dins d’una ampolla!! A veure si us surt!

L’AIGUA: Setmana de l’1 al 7 de Juny

Aquesta setmana farem una sèrie d’activitats relacionades amb l’AIGUA.

  • Què és l’aigua, mar i oceans.
  • Animals aquàtics. Itinerari d’on passa l’aigua, nombres fins al 100.Sumes i restes i problemes matemàtics
  • Cicle de l’aigua: experiment
  • Contaminació de l’aigua: vídeo i minut de glòria de què podem fer per no contaminar.

Us deixo els enllaços dels blocs dels especialistes de MúsicaEducació Física Anglés, i el de Biblioteca.

Espero que us agradi.

L’aigua, els mars i oceans

L’activitat que haveu de fer en aquest article és cercar a l’ordinador les informacions que anireu llegint i les preguntes que us vagi fent sobre l’aigua.

Comencem!

L‘AIGUA és un ésser inanimat que abunda al nostre planeta.

La Terra és coneguda com “EL PLANETA BLAU”. Busca el per què i escriu.

I una vegada ho haveu esbrinat… què passaria si no hi hagués aigua? penseu i contesteu.

L’aigua és un element imprescindible per la vida dels éssers vius. Les persones, els animals i les plantes necessitem l’aigua per viure. A la natura podem trobar l’aigua als mars, rius, llacs, núvols, oceans… A casa nostra, l’aigua neta ens arriba per les canonades i surt bruta per les clavegueres.

Quan pot ser l’aigua dolça i quan salada? L’aigua del mar és…………………..i no podem fer servir per beure ni per regar les plantes. L’aigua dels rius i els llacs no té sal i es diu aigua…………………………. És l’aigua que fem servir per regar i beure.

Mesures per estalviar aigua:

Pensa quines mesures pots pendre per estalviar aigua! Penseu almenys 5 mesures i escriviu! Us dono un exemple:

  • Dutxar-nos en comptes de banyar-nos, així gastem cinc vegades menys quantitat d’aigua.

Ara parlarem dels MARS I OCEANS

Els OCEANS són grans masses d’aigua salada que separen els continents i que es divideixen en mars. Hi ha ha 5 oceans. Els MARS són petits en extensió. Hi ha 54 mars.

Escriu al mapa els 5 oceans

Mapa mudo - Wikipedia, la enciclopedia libre

Investigueu.

Per quin mar està banyat Catalunya?

Tots els rius, desemboquen per aquest mar.

Escriu els rius que tenim més a prop de la nostra ciutat:

mapa-rius-cat

Animals aquàtics

Hi ha dos tipus d’ANIMALS AQUÀTICS: de riu i llacs i de mar i oceà. A veure si sabeu aquestes endevinalles dels animals aquàtics:

Després de veure el vídeo investiga quins animals aquàtics són mars i oceans i quins de rius i de llacs.

Ara heu de seguir un itinerari del peixet que s’ha perdut i necessita trobar a la seva família.

I per repassar els nombres del 1 al 100, heu d’unir punts per saber quin animal d’aigua surt? Després el pinteu ( el que no poden imprimir copieu el dibuix al Paint i unir els punts i pintar!

I com cada setmana us envío sumes i també restes i problemes matemàtics per repassar!

Sumes i restes i problemes

 

El cicle de l’aigua

Anem a aprendre què és el CICLE D’AIGUA! Mireu el vídeo!

Ara us faré unes preguntes sobre el vídeo:

  • Què li passa a l’aigua quan el sol la calfa? Com es diu aquest procés, precipitació o evaporació?
  • Quan l’aigua es converteix en vapor puja cap a l’atmosfera, i què és forma? Com es diu aquest procés, condensació o evaporació?
  • De què estan formats els núvols?
  • Què és la precipitació?
  • Per què es diu cicle de l’aigua? Com es diuen tots els seus procesos?

Ara toca EXPERIMENTAR!!! Anem a fer nosaltres el cicle de l’aigua!!

Seguirem els passos del mètode científic:

1-Primer farem hipòtesis del que passarà durant tot el procés del cicle de l’aigua

2.- Després farem observacions i veurem que passarà amb l’aigua.

3. Resultats i conclusions: Quins resultats hem obtès i si les hipòtesis s’han complit.

La contaminació de l’aigua

Si tenim cura de l’aigua, tindrem cura de la vida i de la natura.

Aquí teniu un vídeo molt bonic de l’aigua.

Què puc fer jo per no contaminar l’aigua?

Fes un MINUT DE GLÒRIA explicant el que faries, recorda totes les seves parts!

1.- Ens presentem

2.- Diguem el tema que anem a parlar

3. Expliquem què podem fer per no contaminar l’aigua.

4. Ens acomiadem

CONSTRUÏM LA NOSTRA CIUTAT: Setmana del 25 al 31 de Maig

Aquesta setmana anem a fer una sèrie d’activitats on l’objectiu final serà CONSTRUIR LA NOSTRA CIUTAT!

I que farem?

  • Treballarem les professions.
  • Ens divertirem amb cossos geomètrics: prisma, piràmide, esfera…
  • Coneixem les diferències entre poble i ciutat.
  • Construïm la ciutat o part d’ella utilitzant cossos geomètrics.
  • Ens recordem de reciclar?

Us deixo els enllaços dels blocs dels especialistes de MúsicaEducació Física Anglés, i el de Biblioteca.

Espero que us agradi.

Coneixem les professions

Per aprendre una miqueta de les professions, aquí teniu un joc molt divertit de llengua. Hi ha dos nivells, us recomano que feu els dos!

Jugant amb les professions

Després aquí teniu dos comprensions lectores una relacionada amb les CIUTATS i altra amb les PROFESSIONS.

C.Lectora Ciutats i professions

Una vegada ja haveu jugat i fet les comprensions lectores ja en sabeu més de les professions. ALGUNA VEGADA HAVEU PENSAT QUE VOLEU SER DE GRANS?

Si us agraden algunes professions penseu amb una sol i escriviu, mireu aquí teniu un exemple!

Podeu seguir aquest model:

Em dic Mireia i de gran m’agradaria ser mestra, perquè m’agrada molt estar amb nens i nenes. El que més m’agrada és que els nens aprenguin i s’ho passin bé amb mi.

L’altre dia vaig jugar amb la meva amiga Anna, jo era la mestra i ella l’alumna. Ella es va enfadar amb mi perquè li vaig manar molts deures.

L’estructura del text és la següent:

  • M’he presentat
  • He dit el per què vull ser mestra
  • He explicat el que més m’agrada
  • He contat una història jugant amb la professió que he escollit.

Per acabar podeu treballar l’expressió oral disfressant-se de la professió que haveu escrit, si no teniu disfressa, no passa res, poseu-se algun element que sigui propi d’aquella professió, per exemple: si ets mestra…unes ulleres, si ets metge…una bata blanca, un bomber…una mànega, un futbolista…una pilota. El que heu de fer és representar una escena com si estiguéssiu treballant, amb ajuda de la familia. Per exemple,si ets mestra podeu posar els peluixos  i una pissarra i fer classe. Quan ho tingueu, ho graveu i m’ho envieu!!

Ens divertim amb els cossos geomètrics

Per arribar a l’objectiu de construir la nostra ciutat, hem de conèixer els COSSOS GEOMÈTRICS, mireu aquest vídeo.

L’activitat que aneu a fer per anar practicant és la que veieu en la foto de baix.

Podeu agafar pals o palletes i plastilina per formar cossos geomètrics! Ja m’ensenyareu com us surt! Gaudiu!

Com cada semana heu de practicar operacions i problemes. Us passo un tutorial de com es fan les SUMES PORTANT!

Aquí teniu sumes portant i problemes!

sumes portant i problemes 1